Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
CB oraz Nawigacje
»
CB w Aucie .
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
96
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: CB w Aucie . (Przeczytany 955484 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #165 -
Sobota, 26.05.2007, 20:12:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "peter174"
np z elektrycznie ustawianych lusterek tez się korzysta tyle razy ze Ho Ho ... ale sporo osób woli je mieć
... podobnie i z modulacją FM
zgadzam sie w zupełnosci poza tym jak napisał
peter174
, wszytskie te radia to nizsza polka
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
cyc999
Świeżak
Offline
Skąd: sobienie jeziory
Samochód: leonard 1.6 2003
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #166 -
Środa, 06.06.2007, 22:52:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
pytanie odnoscie szumow posiadam unidena 520 i sirio 100 kiedys antenka jezdzila w corsie teraz jest w ibi i jak wlacze silnik do slysze trzaski tak samo jak ktos kolo mnie przejedzie to tez go slysze (na postoju gdy nie wlaczony filtr anl) antena byla strojona na corse czy gdy ja zestroje na ibi to cos pomoze
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #167 -
Czwartek, 07.06.2007, 18:35:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Właśnie mi się nadarzyła okazja odsprzedania Alana 42 ( mały dobry sprzęt ) - komuś kto wykorzysta go w 100%. Do jazdy w aucie + krótkofalówki ręcznej w jazdach Jeepen na pustyni wraz z moim Hustlerem.
Prawdopodobnie zakupię :
TTI TCB-880 + ML 145 - myślę , że się zmieszczę w cenie odsprzedaży
Czy ktoś chciałby mi odradzi zakup ???
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #168 -
Czwartek, 07.06.2007, 22:54:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "punchoo"
Prawdopodobnie zakupię :
TTI TCB-880 + ML 145 - myślę , że się zmieszczę w cenie odsprzedaży
Czy ktoś chciałby mi odradzi zakup ???
kupuj zobaczymy jak szybko zmienisz jedno chwala te radia inni narzekaja ciezko powiedziec bo to stosunkowo nowe radio i roznie bywa od razu bedziesz mial problem z włacznikiem kanałow w mikrofonie to CI mowie na bank predzej czy pozniej:D
[
Dodano
: 2007-06-08, 00:00
]
Cytat: "cyc999"
pytanie odnoscie szumow posiadam unidena 520 i sirio 100 kiedys antenka jezdzila w corsie teraz jest w ibi i jak wlacze silnik do slysze trzaski tak samo jak ktos kolo mnie przejedzie to tez go slysze (na postoju gdy nie wlaczony filtr anl) antena byla strojona na corse czy gdy ja zestroje na ibi to cos pomoze
pomoze na pewno a przestaw antene w inne miejsce i sprawdzaj czy wtedy tez słyszysz traski a trzaski pochodza pewnie z alternatora i roznych podzespołow nawet z cewki i kabli wysokiego napiecia. Napisz gdzie masz ta antene umocowana jak idzie kabel czy jest to magnesówka czy na stałe
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
cyc999
Świeżak
Offline
Skąd: sobienie jeziory
Samochód: leonard 1.6 2003
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #169 -
Piątek, 08.06.2007, 11:07:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
antena to magnesowka jest z tylu na dachu po stronie kierowcy. kabel idzie przy tunelu pod siedzeniem tylnym obok butli z gazem i na dach
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #170 -
Niedziela, 10.06.2007, 13:00:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ludzie - antena powinna by w centralnej części dachu ( czytaj na środku ) , żeby wykorzystać w pełni skuteczność anteny.
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #171 -
Niedziela, 10.06.2007, 13:24:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
genetalnie antena powinna stac na srodku co nie znaczy ze tam musi stac u mnie najlepiej stroi sie w lewym tylnym rogu i swr na kanale 1 -1.1 i na 40 - 1.1 co za tym idzie na 19 wskazówka sie prawie nie wychyla ponadto jakby ktos myslał ze dlugosc kabla ma znaczenie to NIE MA mam kabel 7.5 metra sam dorabialem i jest ok
cyc999
, przestaw antene na srodek i sprawdz na srodku
co do trzasków to kazdy silnik elektryczny powoduje trzaski i szumy i zakłocenia pompka paliwa wycieraczki szyby elektryczne alternator nawet kable WN no i ciezko z tym sobie poradzic musisz dojsc do tego co powoduje najwieksze zakłocenia i dac kondensatora na kable i obudowe tego urzadzenia powinno sie poprawic i nie puszczaj kabla antenowego obok tego co leci od głosników wogole lepiej unikac kabli choc u mnie nie ma to wiekszego znaczenia kabel idzie za skrzynka z bezpiecznikami i wzdłuz progu razem z fabrycznymi kablami
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #172 -
Niedziela, 10.06.2007, 13:41:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
No dobrze, żeby kabel nie robił pętel indukcyjnych - a miedzy zasilaniem a radiem dobrze by zastosować jakiś filtr anty zakłóceniowy ( niektóre modele CB coś takiego posiadają w sobie ).
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
Pysio i Foczka
Gość
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #173 -
Niedziela, 10.06.2007, 19:53:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Uszek co do długości kabla to się zdecydowanie z tobą nie zgodzę, możliwe że tobie się akurat trafić długość, ale długość kabla ma kolosalne znaczenie (powiniem mieć wielokrotność długości fali), niestety gdy nie trafisz to jej po prostu niezestroisz. Tak samo jak ma duże znaczenie dobre umasowanie antenki (gdy nie jest to magnesówka), wystarczy że zamocujesz ją na klapie a zawias będzie miał zaśniedzienia i będzie słabo przewodził, to życzę powodzenia w słuchaniu szumów i trzasków.
Zapisane
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #174 -
Niedziela, 10.06.2007, 19:58:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
cco do dugosci kabla to sise nie zgoodze miałem 6 metrów i teraz 7.5 a polowa długosci fali to ok 3.6 m czyli jakby ni patrzec ani 6 metrów ani 7.5 nie jesst wielekrotnoscia fali a antena stroi siee lepiej niz na orginalnym kablu 3.6 m a antena to sirio ml
[
Dodano
: 2007-06-10, 21:03
]
dodam ze masz racje ulatwia to bardzo w strojeniu anteny ale to tez zaelezy jaki masz kabel i jaka ja nie mialem problemu z strojeniem kabla rg58 bez wzgledu na dlugosc
druga antene omega 27 kabel mam 4.2 metra i przeedluzkeee 1 m na beeczcee i swr 1.3
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Pysio i Foczka
Gość
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #175 -
Niedziela, 10.06.2007, 20:31:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Oki niech ci będzie
nie jestem uparty i kłótliwy. Widziałem już strojenie na tych chińskich miernikach SWR (pomijajac to że też taki mam :ny: ) gdzie po odkręceniu bata miernik dalej pokazywał że mieści się w normie. Chcąc naprawdę dobrze zestroić antenę to trza udać się do naprawde dobrej firmy (nas po prostu nie stać na pożądny miernik). Jak nie wierzysz co warte są tanie mierniki to spróbuj za mienić wtyczki na mierniku radio-antena, wyskaluj miernik (dokłanie chebel odwrotnie , wskazówka po przeciwniej stronie) i zrób pomiar, powinien pokazać to samo tylko po odwrotnej stronie skali. jak masz to samo wskazanie to miernik masz naprawdę dobry (jeszcze takiego chińczyka nie widziałem).
Kabel RG58 to oznaczenie kabla koncentrycznego o rezystancji 50 om, a jest wiele o różnej jakości takich kabli.
Zresztą polecam lekturę jakiegoś fachowego forum CB-istów.
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #176 -
Niedziela, 10.06.2007, 20:36:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Pysio i Foczka"
ale długość kabla ma kolosalne znaczenie (powiniem mieć wielokrotność długości fali), niestety gdy nie trafisz to jej po prostu niezestroisz.
przestańcie powielać takie bzdury ...
dlugośc kabla nie ma znaczenia
... stroisz antenę a nie kabel
Cytat: "Pysio i Foczka"
ma duże znaczenie dobre umasowanie antenki
to się akurat zgadza
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #177 -
Niedziela, 10.06.2007, 21:11:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "peter174"
Pysio i Foczka napisał/a:
ale długość kabla ma kolosalne znaczenie (powiniem mieć wielokrotność długości fali), niestety gdy nie trafisz to jej po prostu niezestroisz.
przestańcie powielać takie bzdury ... dlugośc kabla nie ma znaczenia ... stroisz antenę a nie kabel
i tu siee zgadzaam kablem ma 50 ohm i tyle ma miec to po co go stroic ja na wszelki wypadek stroje go pod sztucznym obciazeniem ale nie zdarzylo mimsie zeby mialo znaczenie jego długoosc
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #178 -
Niedziela, 10.06.2007, 21:28:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dlugość kabla ma znaczenie
ze wzgledu na obcizeniie koncowki mocy CB i jesli nie jest antena i kabel dopasowane ,
to końcowka mocy moze ulec uszkodzeniu przy dłuzszym nadawaniu.
Przy odbiorze nie.
Radzę poczytać o teori rozchodzenia fal radiiowych ,fali stojącej i harmoniicznych
a nie "rozpowszechniac bzdurne teorie"
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: CB w Aucie .
«
Odpowiedz #179 -
Niedziela, 10.06.2007, 21:48:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
http://cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=9284&highlight=d%B3ugo%B6%E6+kabla
prosze wypowiadaja sie cI co maja doswiadczenie
[
Dodano
: 2007-06-10, 22:49
]
a u mnie byla wina tego ze wymienil mi brat przez pomyłke na kabel sastelitarny nie wiadoomego pochododzenia i ninemoglem szestrooic anteny normalnie ile sie owkurzałem dalem 7.2 m i 3.6 i nnie dało ale wymieniilem na rg58 na 7.5 m i bylo ok boo on ma 50 ohm
[
Dodano
: 2007-06-10, 22:53
]
http://cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=1048&highlight=dlugosc+kabla+antenowego
[
Dodano
: 2007-06-10, 22:54
]
CYTAT
dostrajanie kablem mialo sens jak kiedys kupowales jakies ruskie kable niewiedomo z kad i o jakich parametrach (ruskie normy sa :banghead: ) najpierw musiales znalesc impedancje falowa i z tad wlasnie wzielo sie przycinanie kabla
jezeli kabel bedziesz mial krotki > bodz = 2,7m to ani skracanie kabla ani maczer nie zdaja egzaminu dzialanie anteny sie nie zmieni
[
Dodano
: 2007-06-10, 22:59
]
CYTAT
Przy obecnej oporności kabla (50 ohm) nie ma wyliczania, chociaż niektórzy zalecają obliczać ,ale to jest wynik tego że kiedyś były kable o innej oporności.
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
96
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
CB oraz Nawigacje
»
CB w Aucie .
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...