+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwna głośna praca silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwna głośna praca silnika  (Przeczytany 52607 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 08.10.2009, 17:04:39 - NIEPRZECZYTANA »

Chłopie jak masz auto na gwarancji to jedź od razu.. a jak nie masz to czekaj aż Ci się coś wysra porządnie i naprawa wtedy nie będzie kosztowała 500pln tylko 5000pln... zastanów się co Cię zbawi że pojedziesz dziś czy za miesiąc.. tylko możesz sobie narobic kłopotów.. i żeby nie było że oszczędny x2 straci
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 08.10.2009, 17:05:45 - NIEPRZECZYTANA »

toka, jesli jest cos nie tak a będziesz jeździł to albo pogorszysz to co jest albo uszkodzi sie coś więcej. I tak będziesz musiał to zrobic i tak więc po co czekać?

Może przegrzałes olej i po prostu słychac było popyhacze ... ja kiedys po pałowaniu miałem taką sytuacje. Olej miał chyba ze 130-140 stopni  ;D  
Zapisane

Seat Leon TS bigT
kedar Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Dolnośląskie
Samochód: Ibiza 1.9 TDI

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 08.10.2009, 19:09:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
No niestety brzmi jak panewki
:'(
Kolego ale to nie są dokładnie takie stuki jak na tym filmiku, dodałem ten filmik żeby troch przybliżyć pojęcie "stuki" , bo każdy może zinterpretetować to słowo inaczej, ale te stuki niebyły tak wyraźne i aż tak głośne. Może to faktycznie pompowtryski?? A może mało oleju było, bo było prawie na minimum, dziś dolałem i weszedł litr.
Kurcze a jeśli to pompowtryski to można z tym jeździć??  :-\ No i jak jest z wymianą, można wymienić jeden czy trzeba wszystkie?? jaki koszt ew. tych pompowtrysków?? Mam nadzieje że to nic złego..

toka to albo panewka albo zapieczony sworzeń jedno z dwojga jeżeli podobnie brzmi jak na filmiku, ale nie pękaj wał się szlifnie i będzie jak nowy, panewki też nie problem  ;)
Zapisane

IBI XXXPS XXXNM
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 08.10.2009, 20:10:41 - NIEPRZECZYTANA »

To również może być nieszczelność na kolektorze wydechowym, kolega tak miał i dźwięki podobne jak na filmie, a uszkodzona panewka to bardziej chrobocze niż stuka i chyba nie z taką częstotliwością, ale to tylko moje przypuszczenia.
Zapisane
kedar Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Dolnośląskie
Samochód: Ibiza 1.9 TDI

« Odpowiedz #19 - Piątek, 09.10.2009, 06:13:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: burbur
a uszkodzona panewka to bardziej chrobocze niż stuka i chyba nie z taką częstotliwością, ale to tylko moje przypuszczenia.

ja już miałem do czynienia u siebie w aucie i na co dzień w pracy tak że stuka a nie chrobocze, bo robią się luzy i stuka jak by ktoś młoteczkiem nawalał, ale nie słyszałem na żywo jak to pracuje i to są tylko sugestie   :-\
Zapisane

IBI XXXPS XXXNM
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #20 - Piątek, 09.10.2009, 13:33:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: burbur
To również może być nieszczelność na kolektorze wydechowym, kolega tak miał i dźwięki podobne jak na filmie, a uszkodzona panewka to bardziej chrobocze niż stuka i chyba nie z taką częstotliwością, ale to tylko moje przypuszczenia.
co do nieszczelnosci kolektora wydechowego to jest dzwiek jakby pierdzenia...uszczelka mogla Ci sie wypalic lub przegrzales silnik i mogl sie poprostu troche wygiac...po wymianie uszczelki mozesz go srubami nie dociagnac wiec bedzie potrzebne planowanie kolektora...a najlatwiejszym sposobem czy to kolektor po oblukaj reka na laczeniu kolektora z blokiem silnika czy powietrza nie puszcza...a co do czarnego dymu to moze za duza ma dawke ropy i kwestia jest regulacji...na Twoim miejscu to bym szybko to zdiagnozowal bo nie wiadomo jakie pozniej mozesz miec przez to wydatki...
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #21 - Piątek, 09.10.2009, 14:17:51 - NIEPRZECZYTANA »

panewka stuka i to potrafi z dużą częstotliwością. Nie ma reguły. Trzeba zbadac problem a nie filozofowac na forum :P
Zapisane

Seat Leon TS bigT
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 27.10.2009, 21:56:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, a więc sprawa wygląda tak , byłem w serwisie Ali 1.9 i sprawdzili co może być powodem tych stuków i powiedzieli że na kompie nic nie wyszło i żeby jeździć narazie a jak znowu będą to przyjechać do nich.... Niepowinni oni tych stuków jakoś inaczej sprawdziić jeszcze?? Na komputerze wszystko wychodzi?? Powiedzieli tylko że być może to od dwumasówki bo była wymieniana wraz ze sprzęgłem ostatnio ( pisałem o tym w innym poście) i że jakby co to wymienią bo gwara na części. CZekam na wasze opinie.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 27.10.2009, 21:58:09 wysłane przez toka » Zapisane
corb Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: ibiza 2002 1.9 asz

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 27.10.2009, 23:00:56 - NIEPRZECZYTANA »

Wg mnie to stuki jeśli występują nie zawsze i na wolnych obrotach, pochodzą od wtryskiwaczy. "CHIP" 140Km to nic innego jak zmiana programu sterownika silnika więc min dawki paliwa na wtryskiwacze. Temat przerabiałem dokładnie w Oplowskim silniku Z19DTH po "chipie". Po kupnie mojej ibizy miałem to samo. Raz na jakiś czas terkotanie na niskich obrotach, szczegolnie na zimnym silniku, bo program oryginalny przez pare minut po rozruchu zimnego silnika doje zwiększoną dawke paliwa w celu dogrzania, a w "chipowym" o tym najwidoczniej zapomnieli. Ale tak jak pisałem na początku - to jest tylko moja sugestia !
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #24 - Środa, 28.10.2009, 09:58:52 - NIEPRZECZYTANA »

Wg mnie to stuki jeśli występują nie zawsze i na wolnych obrotach, pochodzą od wtryskiwaczy. "CHIP" 140Km to nic innego jak zmiana programu sterownika silnika więc min dawki paliwa na wtryskiwacze. Temat przerabiałem dokładnie w Oplowskim silniku Z19DTH po "chipie". Po kupnie mojej ibizy miałem to samo. Raz na jakiś czas terkotanie na niskich obrotach, szczegolnie na zimnym silniku, bo program oryginalny przez pare minut po rozruchu zimnego silnika doje zwiększoną dawke paliwa w celu dogrzania, a w "chipowym" o tym najwidoczniej zapomnieli. Ale tak jak pisałem na początku - to jest tylko moja sugestia !
A na kompie wyszło by im jakby coś było nie halo z wtryskiwaczami??
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #25 - Środa, 28.10.2009, 18:06:32 - NIEPRZECZYTANA »

toka, przyprowadź Ali w piątek na spota, to posłuchamy i może się coś wyklaruje.
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #26 - Środa, 28.10.2009, 18:56:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: aboz
toka, przyprowadź Ali w piątek na spota, to posłuchamy i może się coś wyklaruje.
Problem jest właśnie w tym że niedam rady nią podjechać bo jeździ nią inny członek rodziny i niebędzie go wtedy...  :( . Ale postaram się przyjechać Ali 2.0 Tdi :). Ale nawet gdybym mógł to niewiem czy byłoby co słuchać bo tak jak pisałem, te stuki pojawiły się tylko 2 razy.. Kurcze aboz a na kompie by im wyszło jakby coś było nie tak??
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #27 - Środa, 28.10.2009, 19:11:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Kurcze aboz a na kompie by im wyszło jakby coś było nie tak??
Nie wszystko wyjdzie na kompie, zwłaszcza gdy pojawią się problemy z elementami do których nie da się podpiąć czujników. Jedź do Aligatora, albo Compotów. Wprawne ucho speca czasem o wiele więcej da niż podpięcie do stu komputerów.
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 16.11.2009, 11:45:25 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, sprawa ze stukami znowu się powtórzyła...  :(  Tym razm na zimnym silniku po porannym odpaleniu.. Będę śmigał do ASO tak jak powiedzieli żebym w razie czego podjechał, teraz pytanie do aboz, mam powiedzieć żeby sprawdzili kąt wtrysku i coś jeszcze?? Bo obstawiam że to wtryskiwacze.. Zauważyłem jeszcze że z przodu silnika widać zacieki oleju :


To może wskazywać na wtryskiwacze?
Bardzo proszę o odpowiedź, Pozdrawiam

Napisano: Środa, 11.11.2009, 13:04:09


znajdzie się ktoś tak dobry żeby pomóc.. :angel: ??
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 16.11.2009, 16:51:39 - NIEPRZECZYTANA »

Byłeś w tym ASO? Poszukaj na forum coś o kącie wtrysku. Nie mam doświadczenia z dieslami, tylko mówię z tego co pojawia się na forum. Ewentualnie podskocz do Comp Sportu. Oni może coś wynajdą.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwna głośna praca silnika
Skocz do: