+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» problem z centralnym zamkiem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z centralnym zamkiem  (Przeczytany 344818 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
sloik
Gość



« Sobota, 10.09.2005, 23:13:33 - NIEPRZECZYTANA »

Wyslalem juz tego posta na alt.pl.misc.samochody.seat ale moze tutaj mi ktos pomoze.
Mam Seata Cordobe 1.6 96. W zimie, przy probie otworzenia zamarznietego
zamka cos w srodku "strzelilo" i zamek przestal otwierac sie kluczykiem.
Zbliza sie nastepna zima i postanowilem cos z tym zrobic, zeby w razie czego
miec jak wejsc do samochodu. Po rozebraniu drzwi okazalo sie ze jedna z
części pomiedzy bebenkiem zamka a zamkiem, w zaczepie podtrzymujacym,
ulamala sie (przy haczyku). Poniewaz nie mialem nowej czesci zlozylem drzwi
z powrotem. Okazalo sie wtedy, ze przestal dzialac centralny zamek. Przy
zamykaniu drugich drzwi kluczykiem lub dowolnych przednich recznie od srodka
centralny dzialek przestal dzialac. Pozostale drzwi sie nie zamykaja,
jedynie w prawej czesci bagaznika, chyba w odbiorniku blokady centralnej,
przez dluzsza chwile slychac buczenie sugerujace probe zamkniecia drzwi.

Czy ktos moze udzielic rady jak rozwiazac problem i naprawic centralny
zamek?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 11.09.2005, 14:33:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć
Podejrzewam ,że masz zamek centralny pneumatyczny a to co słychać w bagażniku
to pompka która pcha lub ssie powietrze z obwodów pneumatycznych.
prawdopodobnie uszkodzeniu / rozszczelnieniu / uległo serwo zamka który demontowałeś
 i pompka zasysa
powietrze z dziurawego obwodu pneumatycznego i wyłącza ją układ czasowy a nie czujnik zamnięcia /otwarcia. Przewód oczywiscie podłączyłeś do zamka ???!!!
Miałem cos podobnego ,ułamał mi się jeden zabek zatrzask przytrzymujący tą membrane
wiec całos zalałem/uszczelniłem takim klejem z pistoletu na gorąco po obwodzie wokół
tej membrany.
Oprócz tego miałem takie uszkodzenie ,ze przy klapce wlewu paliwa przewód pneumatyczny przetarł taką gumkę uszelniającą przy trzpieniu który blokuje klapkę.
Kupiłem podobne serwo od VW na szrocie za 10PLNów i po kłopocie.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
sloik
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 11.09.2005, 15:54:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jak demontowalem klamke to nie odczepialem zadnych przewodow. Sprawdze jeszcze, czy ktorys z przewodow nie jest odpiety i, ewentualnie, w ktorym miejscu slychac swisty. A z wylacznikiem to jest tak jak pisales, wylacza go prawdopodobnie uklad czasowy.
Pawel
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 11.09.2005, 17:49:11 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi się ze zadnych swistów nie usłyszysz
bo pompka wytwarza niezbyt wielkie cisnienie a jak pracuje to zagłusza.

Przez to ze nie odłaczyłes tego przewodu pneumatycznego mógł się własnie obluzowac
ten serwomechanizm
Ja tak miałem ze wszystko wygladało na Ok tylko nie było jednego zatrzasku na tej pokrywie która przytrzymuje gumową membrane i w koncu oblałem to klejem i zadziałało.
Krzysiek
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
sloik
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 19.10.2005, 16:54:51 - NIEPRZECZYTANA »

W drzwiach przy zamku jest rureczka, z ktorej omsknal sie przewod hydrauliczny obslugujacy centralny zamek. Po zalozeniu przewodu na rureczke wszystlo zaczelo dzialac.
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #5 - Środa, 19.10.2005, 22:53:49 - NIEPRZECZYTANA »

u siebie w Ibizie mam taki sam centralny zamek ale otwierany tylko z kluczyka a chcialbym zrobic na pilota  :)  dokupilem do niego centrale na pilota tylko teraz nie wiem jak i gdzie mam ja podpiac??

za wszelkie info z gory dziekuje  :pub:
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 20.10.2005, 06:32:56 - NIEPRZECZYTANA »

W bagazniku jest pompa pneumatyczna .
Ma 3 zaciski
Srodkowy to masa
Przełączenie nastepuje po pojawieniu się "plusa na jednym z zacisków zewnetrznych
jeden zamknie  na drugim otworzy.
Plus pojawia sie po przekreceniu kluczyka i podaje  go przełącznik w zamku
gdzie przekrecasz kluczyk
Mozliwe ze zeby nie narobic jakis zwarc nalezy podłączyc  sterowanie
do pompki ale odpowiednio wpiąc diody po 1 w kazdy przewód który daje plus z zamka
a na "minusie diody podpiąc sterowaniez centralki i jak się plus pojawi nie cafnie sie do zamka.
Dobrze by było zeby napiecie z centralki pojawiało sie impulsowo bo inaczej w jej przewody sterujące tyz diody trza wpiąc.
Ogólnie jesli to robisz sam to trza pokombinować. :wink:
ja mam jakos podłączone ale schematu nie znam bo juz taki kupiłem

jesli napiecie na wyjsciu centralki pojawia sie impulsowo na kilka sekund to mozliwe ze diody nie będą konieczne
Chodzi o to zeby na tych zewnetrznych zaciskach nie było "minusa w stanie spoczynku
kiedy na drugim jest plus     Sprawdz!!!!! 8)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 20.10.2005, 07:48:57 - NIEPRZECZYTANA »

dzieki Tracer dzis cos pokombinuje  :D  u mnie w Ibizie pompa jest w tylnym nadkolu prawym i nnie wiem jak sie mam do niej dobrac bo jest calkowicie osloneta  :?  moze jakas rada co do tego :?:
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 20.10.2005, 08:54:01 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam Cordi Vario i pompa jest na wierzchu przy kole zapasowym wsadzona w taki miękki gumowaty klocek
Pewnie bedziesz musiał zdjąc bok tapicerki bagażnika który jest na zatrzaski i na sruby bo tak przynajmniej jest u mni sruby sa az przy tylnim siedzeniu
Trza odchylic siedzenie i ogladnąc :)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #9 - Sobota, 22.10.2005, 16:17:46 - NIEPRZECZYTANA »

no i lipa dojscie do pompy jest masakryczne  :cry: a sam moge cos popsuc  :?  podjade w poniedzialek do znajomego moze mi podsunie inny pomysl podlaczenia tej centralki  :)
Zapisane
jaca
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 23.10.2005, 14:25:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
u siebie w Ibizie mam taki sam centralny zamek ale otwierany tylko z kluczyka a chcialbym zrobic na pilota Smile dokupilem do niego centrale na pilota tylko teraz nie wiem jak i gdzie mam ja podpiac?


jezeli masz równiez fabryczny alarm, to nie da sie podłaczyc zewnetrzengo sterownika który by równiez uzbrajał alarm.. tak mi powiedział gosc od alarmów... centralny zamkniesz, ale zaden sterownik nie poda Ci tak długiego pradu, zeby uzbroic alarm.
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #11 - Niedziela, 23.10.2005, 18:50:11 - NIEPRZECZYTANA »

wlasnie nie mam alarmu fabrycznego a chce zalozyc tylko zeby pilotem drzwi otwierac,

chyba ze jest taka mozliwosc ze juz mam centralke na pilota podpieta tylko ze nie mam pilota orginalnego bo alarmu napewno nie mam, a jezeli jest taka centralka fabryczna to gdzie ona moze byc zamontowana??
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 17.07.2006, 18:04:17 - NIEPRZECZYTANA »

Mam centralny pneumatyczny,fabryczny i 9/10 razy zamyka się. Zawsze można otworzyć z pilota lub kluczykiem ale zamknąć się czasami nie chce. Z reguły dzieje się tak jak po otwarciu drzwi pompka nie wyłącza się od razu tylko chodzi dłużej(tak jakby wyłączał ją układ czasowy a nie zamknięcie obwodu na zamkach) Po takim "otwarciu" jest problem z zamknięciem i musze mechanicznie w drzwiach poprzekręcać dopiero zaczyna znowu działać. ps. zamki są na 100% szczelne nic nie syczy no i prawie zawsze działają... ???
Zapisane
Kajos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chodziez
Samochód: Seat Cordoba SX 1,9 TDI AHU

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 17.07.2006, 20:21:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witam  :papa:
Wlasnie mialem tez problem z centralnym na pilota.Reagowal mi tylko jak kluczyka byl blisko odbiornika i tylko zamykal.
Okazalo sie ze usterka byla banalnie prosta -zapieprzone styki (takie blaszki) w kluczyku .
Gdy poskrobalem wkretakiem zaczelo wszystko dzialac. :rock:
Zapisane

Dobrzy ludzie ida do nieba,zli dostaja sie wszedzie
Kant1242
Gość



« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 17.07.2006, 21:24:24 - NIEPRZECZYTANA »

kto szuka nie błądzi  :ok:        Tutaj       moim zdaniem kolega ma to co ja przerabiałem czyli gdzieś pękła gumka, lub przewody sie rozłączyły, u mnie był to wlew paliwa i blokował mi bagażnik. Cierpliwości przy poszukiwaniach
 :mrgreen:
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» problem z centralnym zamkiem
Skocz do: