+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozladowujacy sie akumulator
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: rozladowujacy sie akumulator  (Przeczytany 70538 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #75 - Piątek, 14.12.2012, 16:13:29 - NIEPRZECZYTANA »

14,60??!!

Max powinno być 14,40. Potem spadać. Masz za wysokie napięcie ładowania. Wg mnie może Ci to nawet wygotować aku.
Winny będzie regulator.

Albo... Miernik :) Jak taki za 10zł to potrafi mieć duże przekłamanie.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #76 - Sobota, 15.12.2012, 05:03:31 - NIEPRZECZYTANA »

0,2 V to moze byc błąd miernika. trzeba by sprawdzić na drugim.
W alternatorach Boscha altki mają regulacje napiecia zależną od temperatury.
Jak jest zimno napiecie jest ok 14,4.
Wraz ze wzrostem temperatury napięcie spada.
jesli jest altek 70A to warto wymienic go na 90 lub 120A
Ja miałem w Leonie 90A i wymieniłem na 140A.
Zawsze taki altek jest bardziej wydajny od tego z mniejszym prądem ładowania,
czyli w czasie jazdy łatwiej obsługuje pobór prądu na potrzeby bierzące i jest zapas na doładowanie aku.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
szataniotko Mężczyzna
:)
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM

« Odpowiedz #77 - Sobota, 15.12.2012, 18:51:10 - NIEPRZECZYTANA »

0,2 V to moze byc błąd miernika. trzeba by sprawdzić na drugim.
W alternatorach Boscha altki mają regulacje napiecia zależną od temperatury.
Jak jest zimno napiecie jest ok 14,4.
Wraz ze wzrostem temperatury napięcie spada.
jesli jest altek 70A to warto wymienic go na 90 lub 120A
Ja miałem w Leonie 90A i wymieniłem na 140A.
Zawsze taki altek jest bardziej wydajny od tego z mniejszym prądem ładowania,
czyli w czasie jazdy łatwiej obsługuje pobór prądu na potrzeby bierzące i jest zapas na doładowanie aku.

zgadzam się w scenic'u wymieniałem z 90A na 140A po zamontowaniu świateł dalekosiężnych oraz masy odbiorników dodatkowych i skończył się problem rozładowanego akumulatora na krótkich trasach ale sam sprzed grający chyba aż tak nie wyczerpie akumulatora
Zapisane

;)
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #78 - Środa, 12.06.2013, 11:32:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Mam następujący problem :

Podczas postoju coś ciągnie prąd z akumulatora. Podłączyłem do + w akumulatorze miernik, który wskazuje ponad 3A, czyli jak rozumiem tak nie powinno być. Wypiąłem wszystkie bezpieczniki i nadal na mierniku to samo wskazanie. Odłączyłem też radio i bez zmian. Nie wiem dokładnie ile gdyż na mierniku mogę ustawić maksymalnie 3A a wskazówka wychodzi ponad skalę.

Nie jest to na pewno wina akumulatora ponieważ kiedy na postoju wypinam klemę to potem normalnie odpalam i jeżdżę. Problem jest tylko wtedy gdy klemy nie wypnę... nie mogę odpalić. Z cudzego aku odpala bez problemu. Gdy naładuję akumulator to tak 3-4 dni spokojnie wszystko śmiga. Mechanik u którego kupowałem akumulator raz go już wymienił i nadal to samo.

Ładowanie jest takie jak powinno - sprawdzał to mechanik. Akumulator ma może miesiąc.

Jak mogę domowymi sposobami sprawdzić jeszcze co może być przyczyną ? Tak jak pisałem wyciągnąłem bezpieczniki i nadal miernik pokazywał zużycie prądu.

Pozdrawiam.

EDIT: Zaczynamy od przeszukania forum a nastepnie zadajemy pytanie w odpowiednim temacie.
« Ostatnia zmiana: Środa, 12.06.2013, 11:54:10 wysłane przez raby » Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #79 - Środa, 12.06.2013, 11:51:46 - NIEPRZECZYTANA »

te od wiatrakow tez wypinales?
klema + ma 2 kable? tak to wypinaj na zmiane
trzeba rozpinac wszystko co sie da i szukac - samo sie nie znajdzie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #80 - Środa, 12.06.2013, 12:00:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pablotor
Podłączyłem do + w akumulatorze miernik, który wskazuje ponad 3A
A możesz opisać dokładniej jak podłączyłeś miernik i na jaki zakres go ustawiłeś?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #81 - Środa, 12.06.2013, 12:05:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jeden przewód miernika podłączyłem do klemy a drugi do + w akumulatorze. Czyli tak jakby prąd płynie przez miernik :)

W mierniku jeśli chodzi o ampery to mam 3mA, 30mA 300mA i 3A, ja ustawiłem na 3A
Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #82 - Poniedziałek, 17.06.2013, 07:31:37 - NIEPRZECZYTANA »

Czy w aucie było coś dokładane co może pomijać obwody bezpieczników? Np alarm, grzane lusterka, cokolwiek?
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #83 - Wtorek, 09.07.2013, 06:34:12 - NIEPRZECZYTANA »

Obwody ,które podłaczone sa bez bezpieczników to obwód rozrusznika i alternatora.
mozliwe ze alternator jest uszkodzony bo w nim jest sporo elektroniki.
Nie wiem jak w ibizie ale np. w Leonie moduł komfortu steruje jescze przez jakis czas obwodami od wyjęcia kluczyka ze stacyjki i zamknieciu drzwi, totez prąd spoczynkowy z aku zmniejsza się po jakiś czasie ,
aż przekazniki w module odpuszczą.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
jarosa Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2004 1.4 101km

« Odpowiedz #84 - Wtorek, 12.07.2016, 23:58:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam taki problem. Seat cordoba 1,4 101 km. Wystepuje problem gdzie autko rozladowuje akumlator calkowicie- do zera. Nie swieca sie nawet zadne zegary. Po odpaleniu zaplonu wyskakuja dwie kontrolki ABS i czerwony wykrzyknik obok(klocki?). Myslalem ze problem tkwi w akumlatorze lecz po jego wymianie , nowy akumlator po 2 h zostal rozladowany( auto stalo). Po sprawdzeniu na komputerze wyskakuja bledy zasilania pompy 1201 i pompa hydroagregatu ABS v39 301. W srodku czuc lekko spalone kabelki/ bezpiecznik cos w ten desen. Mialem kiedys juz problemy z bezpiecznikami tutaj nad akumlatorem ktore tak sie nagrzewaly ze wypalily mi dziury w plastiku nad akumlatorem. Mial ktos taki problem lub wie cos na ten temat?? Dzieki z gory. Pozdrawiam!;)

od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź co jest na forum! Poczytaj ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Środa, 13.07.2016, 08:48:55 wysłane przez KYS » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #85 - Środa, 13.07.2016, 19:43:38 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz mieć przebicie na mostku diodowym alternatora i wtedy tam prąd ucieka.
Właściwie powinno sie włączyć amperomierz w obwód akumulatora, rozłączać obwody i wtedy się znajdzie przyczynę .
Albo zgodnie z tymi błędami, jeśli urządzenia te są one włączone stale pod napięcie mogą powodować zwarcie.
trzeba je odłączyć.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
piotrek876@gmail.com Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza

« Odpowiedz #86 - Sobota, 08.09.2018, 01:24:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Otóż mam koledzy problem, Moje autko to Ibiza 6L 03r. i mam problemz rozładowywujacym sie akumulatorem.
Sprawdziłem pobór prądu i tak przy podładzonych wszystkich odbiornikach "radio,alarm,radiopowiadomienie" pobór wacha sie w okolicy 0,3 A co po 3 dniach postoju auta daje znak rozładowanym AKU.

Poszedłem dalej rozłaczony alarm odłaczone radio odłaczone radiopowiadomienie, czyli wszystko co zbędne, prąd poboru z Aku wacha sie w okolicy 0.12-0.15 A

Dodam oczywiscie że aku 44Ah zakupiony 4 miesiace temu a ładowanie z alternatora na poziomie 14,2 V

Poszedłem dalej i sprawdziłem pokolei wszystkie bezpieczniki wyciągajac pokolei i mierząc pobór.
Doszedłem do wniosku że winny jest bezpiecznik nr 30 "5A" "Zespół sterowania zasilania układu pokładowego"
Po wyciagnieciu go pobór pradu "przy odłaczonych wszystkich zbednych odbiornikach" spada do 0.01A
Ale najlepsze jest to że po ponownym go włożeniu w swoje miejsce prad nie wzrasta do 0,14 A tylko nadal trzyma sie w granicy 0.01A, i wszystko było by ok gdyby nie to że po rozblokowaniu auta i ponownym go zamknieciu prad już nadal jest 0.14A.

Czy ktoś koledzy miał podobny już problem ??

Potrzebuje schematu za co odpowiada ten bezpiecznik gdzie ida od niego kable i co on zasila, bez tego ani rusz.
Posiada ktos schemat ibizy 6L , bo juz wysiadam z tym autem.


od KYS: Dopisuj się do istniejących wątków!

Napisano: Wtorek, 28.02.2012, 01:41:01


No i jak koledzy nikt mi nie jest w stanie pomoc lub chociaż naprowadzić gdzie szukać błędu?

Część, udało rozwiązać problem? Mam dokładnie to samo
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozladowujacy sie akumulator
Skocz do: