Ponieważ nie doczekałem się odpowiedzi co do napięcia jakie daje
sprawny altek 90A Valeo postanowiłem wymienić go na Boscha 70A.
Potrzebne narzędzia i altek
klucz 10, 17 płaskie , "fajkowy" 13 śrubokręt i ewentualnie "ruski czujnik"
ale z umiarem tylko do popukania..
Zaczynamy od odłączenia akumulatora ,żeby nie zrobić zwarcia ..
Zdejmujemy pasek klinowy przy pomocy klucza 17 obracając napinacz w kierunku
Wskazówek zegara lub inaczej ku przodowi auta
Potem odkręcamy kabel elektryczny (z prawej) i 2 śruby mocujące altek
Można jeszcze lekko popukać i altek jest nasz
Potem w kolejności odwrotnej
Wkładamy altek
Przykręcamy śrubami
Naciągamy napinacz, wkładamy pasek i zwalniamy napinacz
Możliwe że do napinania powinno się użyć klucza 16 ale mi poszło 17-tką
Podłączamy przewód prądowy do altka.
Sprawdzamy czy pasek ułożył się dobrze w rowkach kółek pasowych.
Po wymianie podłączamy akumulator, podłączamy woltomierz i sprawdzamy
napięcie ładowania, które powinno być w zakresie 13,8 do 14,4 max.
No i to by było na tyle..