Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: Tracer Czwartek, 23.10.2008, 19:59:42



Tytuł: Wymiana alternatora silnik ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 23.10.2008, 19:59:42
Ponieważ nie doczekałem się odpowiedzi co do napięcia jakie daje
sprawny altek 90A Valeo postanowiłem wymienić go na Boscha 70A.
Potrzebne narzędzia i altek
klucz 10, 17 płaskie , "fajkowy" 13 śrubokręt i ewentualnie "ruski czujnik"
ale z umiarem tylko do popukania..;)
(http://img380.imageshack.us/img380/9734/wymianaaltka013dy3.jpg)
(http://img356.imageshack.us/img356/3929/wymianaaltka002nj8.jpg)
Zaczynamy od odłączenia akumulatora ,żeby nie zrobić zwarcia ..
(http://img390.imageshack.us/img390/3021/wymianaaltka006cr4.jpg)
Zdejmujemy pasek klinowy przy pomocy klucza 17 obracając napinacz w kierunku
Wskazówek zegara lub inaczej ku przodowi auta
(http://img356.imageshack.us/img356/4886/wymianaaltka010xy8.jpg)
Potem odkręcamy kabel elektryczny (z prawej) i 2 śruby mocujące altek
(http://img380.imageshack.us/img380/8242/wymianaaltka007qn0.jpg)
Można jeszcze lekko popukać i altek jest nasz ;)
(http://img390.imageshack.us/img390/3472/wymianaaltka011ph9.jpg)
Potem w kolejności odwrotnej
Wkładamy altek
Przykręcamy śrubami
Naciągamy napinacz, wkładamy pasek i zwalniamy napinacz
Możliwe że do napinania powinno się użyć klucza 16 ale mi poszło 17-tką
Podłączamy przewód prądowy do altka.
(http://img233.imageshack.us/img233/5724/wymianaaltka012fi0.jpg)
Sprawdzamy czy pasek ułożył się dobrze w rowkach kółek pasowych.
Po wymianie podłączamy akumulator, podłączamy woltomierz i sprawdzamy
napięcie ładowania, które powinno być w zakresie 13,8 do 14,4 max.
(http://img380.imageshack.us/img380/8918/wymianaaltka014xs7.jpg)
No i to by było na tyle..;)