+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM  (Przeczytany 4050 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
buckethead Mężczyzna
Ja oszukiwałem, ty oszukiwałeś, wygrał lepszy.
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II FL 1.4 '99

« Sobota, 27.07.2019, 13:14:00 - NIEPRZECZYTANA »

Internetowy przegląd problemów(1) oraz VAG(2) wskazały na możliwe uszkodzenie czujnika G28 położenia wału. Chciałbym sprawdzić kable i sam czujnik, tylko... gdzie go mogę zlokalizować i jak wygląda? Jakby ktoś mógł wrzucić zdjęcie, byłbym bardzo wdzięczny. Gugiel różne zdjęcia pokazuje i mam problem z jego zidentyfikowaniem. G40 jest od razu dostępny pod górną osłoną silnika, a G28 jakoś ciężko mi znaleźć.

(1) problem polega na gaśnięciu rozgrzanego silnika na biegu jałowym / przy wciśniętym sprzęgle np. na światłach. Wtedy zapala się kontrolka EPC i brak ładowania akumulatora. Obroty zafalują i gaśnie. Odpala dopiero po odczekaniu około dwóch minut (jak próbuję od razu odpalić, to rozrusznik kręci ale nie odpala nawet z wciśniętym gazem). Aparat zapłonowy wymieniony, przepustnica czysta. Silnik krokowy sprawdzę w następnym kroku
(2) 16706   Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
   oraz
16705   Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości

Napisano: Wtorek, 23.07.2019, 18:23:48


Podaję jeszcze silnik: "AKK". Bardzo proszę o pomoc chociaż w zidentyfikowaniu wyglądu tego czujnika, albo numeru i znajdę go sobie w Internecie. Niestety w tej FL-ce często sklepy wprowadzają w błąd (mylą starsze wersje Ibizy z wersjami '99-'02, ośmiozaworowy z 16v, a nawet mylą z innymi samochodami; jest zamieszanie z oznaczeniem 6k1, czasem 6k2, pod maską nawet mam jakiś numer 6k3... Jak kupowałem kable NGK, to znalazłem dopiero po wpisaniu AROSY 1.4 w wyszukiwarkę na znanym portalu z częściami, pod Ibizą widniały nieprawidłowe etc. Kto ma/miał tę Ibizę, to na pewno spotkał się z takimi przygodami)... Szukałem tego czujnika (G28) z przodu i trochę pod spodem z kanału, ale dostęp tam jest dość utrudniony. Czy demontaż kolektora pod przepustnicą pomoże? Nie chciałbym nic ruszać na darmo. Z góry dzięki!

Napisano: Środa, 24.07.2019, 19:24:35


Znalazłem w końcu ten czujnik wału. Może komuś się przyda: znajduje się on z tyłu silnika pod rozrusznikiem. Dostęp fatalny, musiałem zdemontować osłonę górną silnika, przepustnicę, kolektor ssący, rozrusznik. W moim silniku AKK czujnik G28 ma trzy wyprowadzenia (plus, minus, sygnał), jest to czujnik typu Halla. Z tego co piszą w Internecie: nie można go zdiagnozować multimetrem (jedynie czujniki indukcyjne 2-piny można tak testować). Wiec jak ktoś chce go koniecznie sprawdzać, to oscyloskop i delikatnie opalarką, żeby go podgrzać jak w prawdziwych warunkach. Szukam używki po necie, podmienię i ciekawe czy problem dalej bedzie występował z samochodem.
Numer części: 0261210189 (BOSCH)
« Ostatnia zmiana: Sobota, 27.07.2019, 13:20:19 wysłane przez buckethead » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Sobota, 27.07.2019, 19:04:43 - NIEPRZECZYTANA »

Zapewnie to wina czujnika.
Na identyczną przypadłość cierpiała kiedyś Corsa kolegi i czujnik miała też w tak trudno dostępnym miejscu.
Elektronika nie lubi wysokich temperatur  :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
buckethead Mężczyzna
Ja oszukiwałem, ty oszukiwałeś, wygrał lepszy.
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II FL 1.4 '99

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 04.08.2019, 09:28:07 - NIEPRZECZYTANA »

Podmieniłem na używkę ze szrotu. Wczoraj katowałem samochód dwie godziny - ani razu nie zgasł, VAG nie zgłasza żadnych błędów. Najprawdopodobniej usterka wyeliminowana  :pub:

Co do dojścia do czujnika, to po całej operacji wydaje mi się, że jednak demontaż kolektora nie jest absolutnie niezbędny. Wczoraj po zmontowaniu wszystkiego musiałem wyjąć rozrusznik. I udało mi się go zdemontować i wsadzić bez większych problemów bez demontażu innych części. Przy posiadaniu długich imbusów i lusterka prawdopodobnie można ten G28 wykręcić. Gdzieś widziałem na necie poradę, żeby spróbować z kanału- u mnie z kanału dojscie było gorsze niż z góry.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM
Skocz do: