Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM (Przeczytany 4051 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
buckethead
Ja oszukiwałem, ty oszukiwałeś, wygrał lepszy.
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza II FL 1.4 '99
Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM
«
Sobota, 27.07.2019, 13:14:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Internetowy przegląd problemów(1) oraz VAG(2) wskazały na możliwe uszkodzenie czujnika G28 położenia wału. Chciałbym sprawdzić kable i sam czujnik, tylko... gdzie go mogę zlokalizować i jak wygląda? Jakby ktoś mógł wrzucić zdjęcie, byłbym bardzo wdzięczny. Gugiel różne zdjęcia pokazuje i mam problem z jego zidentyfikowaniem. G40 jest od razu dostępny pod górną osłoną silnika, a G28 jakoś ciężko mi znaleźć.
(1) problem polega na gaśnięciu rozgrzanego silnika na biegu jałowym / przy wciśniętym sprzęgle np. na światłach. Wtedy zapala się kontrolka EPC i brak ładowania akumulatora. Obroty zafalują i gaśnie. Odpala dopiero po odczekaniu około dwóch minut (jak próbuję od razu odpalić, to rozrusznik kręci ale nie odpala nawet z wciśniętym gazem). Aparat zapłonowy wymieniony, przepustnica czysta. Silnik krokowy sprawdzę w następnym kroku
(2) 16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
oraz
16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości
Napisano: Wtorek, 23.07.2019, 18:23:48
Podaję jeszcze silnik: "AKK". Bardzo proszę o pomoc chociaż w zidentyfikowaniu wyglądu tego czujnika, albo numeru i znajdę go sobie w Internecie. Niestety w tej FL-ce często sklepy wprowadzają w błąd (mylą starsze wersje Ibizy z wersjami '99-'02, ośmiozaworowy z 16v, a nawet mylą z innymi samochodami; jest zamieszanie z oznaczeniem 6k1, czasem 6k2, pod maską nawet mam jakiś numer 6k3... Jak kupowałem kable NGK, to znalazłem dopiero po wpisaniu AROSY 1.4 w wyszukiwarkę na znanym portalu z częściami, pod Ibizą widniały nieprawidłowe etc. Kto ma/miał tę Ibizę, to na pewno spotkał się z takimi przygodami)... Szukałem tego czujnika (G28) z przodu i trochę pod spodem z kanału, ale dostęp tam jest dość utrudniony. Czy demontaż kolektora pod przepustnicą pomoże? Nie chciałbym nic ruszać na darmo. Z góry dzięki!
Napisano: Środa, 24.07.2019, 19:24:35
Znalazłem w końcu ten czujnik wału. Może komuś się przyda: znajduje się on z tyłu silnika pod rozrusznikiem. Dostęp fatalny, musiałem zdemontować osłonę górną silnika, przepustnicę, kolektor ssący, rozrusznik. W moim silniku AKK czujnik G28 ma trzy wyprowadzenia (plus, minus, sygnał), jest to czujnik typu Halla. Z tego co piszą w Internecie: nie można go zdiagnozować multimetrem (jedynie czujniki indukcyjne 2-piny można tak testować). Wiec jak ktoś chce go koniecznie sprawdzać, to oscyloskop i delikatnie opalarką, żeby go podgrzać jak w prawdziwych warunkach. Szukam używki po necie, podmienię i ciekawe czy problem dalej bedzie występował z samochodem.
Numer części: 0261210189 (BOSCH)
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 27.07.2019, 13:20:19 wysłane przez buckethead
»
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM
«
Odpowiedz #1 -
Sobota, 27.07.2019, 19:04:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zapewnie to wina czujnika.
Na identyczną przypadłość cierpiała kiedyś Corsa kolegi i czujnik miała też w tak trudno dostępnym miejscu.
Elektronika nie lubi wysokich temperatur
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
buckethead
Ja oszukiwałem, ty oszukiwałeś, wygrał lepszy.
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza II FL 1.4 '99
Odp: Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM
«
Odpowiedz #2 -
Niedziela, 04.08.2019, 09:28:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Podmieniłem na używkę ze szrotu. Wczoraj katowałem samochód dwie godziny - ani razu nie zgasł, VAG nie zgłasza żadnych błędów. Najprawdopodobniej usterka wyeliminowana
Co do dojścia do czujnika, to po całej operacji wydaje mi się, że jednak demontaż kolektora nie jest absolutnie niezbędny. Wczoraj po zmontowaniu wszystkiego musiałem wyjąć rozrusznik. I udało mi się go zdemontować i wsadzić bez większych problemów bez demontażu innych części. Przy posiadaniu długich imbusów i lusterka prawdopodobnie można ten G28 wykręcić. Gdzieś widziałem na necie poradę, żeby spróbować z kanału- u mnie z kanału dojscie było gorsze niż z góry.
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...