+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.  (Przeczytany 251720 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
antharax Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Śląsk
Samochód: Seat Ibiza 3 1.4 TDI

« Odpowiedz #210 - Niedziela, 14.04.2013, 10:12:21 - NIEPRZECZYTANA »

Na śląsku masz gościa który się nazywa Aligator czy jakoś tak. Program będzie kosztował 900-1000zł. Dołóż bo jak Ci się jakiś garażownik doczepi do auta to potem tylko się będzie sypać.
Turbo zależy jak było traktowane. Jeżeli jedziesz autostradą 170 i zjeżdżasz na parking to czekasz i 1-2 minuty. Jak jedziesz spokojnie na miejsce parkingowe pod sklepem to 30 sekund starczy.
O auto dbać trzeba porządnie i tyle. Olej na czas, dobry jakościowo, nie ciskać go długo z gazem w podłodze i tyle.
Tak, tuner przed wirusem sprawdza stan silnika.

Orientujesz sie jak dlugo trwa zabieg u Aliego?? poszukalem co nieco na necie i polecaja go wiec moze to bedzie pewniejsze niz tego co ja mam. Poprostu chce miec pewnosc ze bedzie to zrobione dobrze i bez problemowo, nie chce klopotow.
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #211 - Niedziela, 14.04.2013, 10:16:27 - NIEPRZECZYTANA »

zobacz też CTR Tuning...oni dosyć często robią Ibizy i to tak grubiej ;)
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
deejay-13 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Mały Vario'T

« Odpowiedz #212 - Niedziela, 14.04.2013, 12:19:37 - NIEPRZECZYTANA »

W tej kwestii nie zawsze jest tak że tanio to gotowiec albo zły program. Mnie program kosztował 300zł i jest napisany świetnie. Spokojnie i bezdymnie mogę ciągnąć do 5 tyś obr/min i nie ma spadku
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #213 - Niedziela, 14.04.2013, 14:17:50 - NIEPRZECZYTANA »

czas to pewnie ze 3-4h. Standardowo. Ale co za różnica w sumie? Jak masz poczekać przy aucie chwilę dłużej.
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #214 - Niedziela, 14.04.2013, 15:40:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: deejay-13
W tej kwestii nie zawsze jest tak że tanio to gotowiec albo zły program. Mnie program kosztował 300zł i jest napisany świetnie. Spokojnie i bezdymnie mogę ciągnąć do 5 tyś obr/min i nie ma spadku
Pachnie mi tu jakoś gotowcem...
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #215 - Niedziela, 14.04.2013, 15:50:12 - NIEPRZECZYTANA »

Mixer, by się w sumie zgadzało. Czas pracy 2x mniejszy, brak hamowania przed i po. To pewnie i ze 3-4 stówki wyjdą.
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #216 - Niedziela, 14.04.2013, 16:06:15 - NIEPRZECZYTANA »

Ta na zasadzie...jaki masz silnik 1,9 tdi np asv aha czyli robimy program na 135 koni a po 3-4 miechy i leci sprzęgło turbo itd
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #217 - Niedziela, 14.04.2013, 17:09:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: antharax
Jak dlugo powinienem czekam by turbina wystygla po ciezszej jezdzie?? wystarczy te 15-20 sek ?
To ja dłużej czekam po zwykłej jeździe...Tutaj jest to kwestia otwarta jak bardzo ci się spieszy i jak bardzo samochód dostał popalić. Przy ostrym pałowaniu zostawiam samochód na kilka minut żeby sobie pochodził. Podobnie jest po zakończeniu dłuższej trasy.

To czy opłaca się robić remap 1.4 TDI...oczywiście że nie. Żadna modyfikacja się nie opłaca, ale chyba nie o to tutaj chodzi...
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #218 - Niedziela, 14.04.2013, 19:09:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ziemniak26
Żadna modyfikacja się nie opłaca, ale chyba nie o to tutaj chodzi...
Dlaczego?
Czy wersja 101KM jest w tej samej cenie co 130KM? Z tego co wiem to taniej wychodzi soft, niż mocniejsze auto.
Zapisane

tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #219 - Poniedziałek, 15.04.2013, 08:06:52 - NIEPRZECZYTANA »

Taniej wychodzi kupić i jeździć 101 KM w serii. O to chodziło ziemniakowi, prawda?
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #220 - Poniedziałek, 15.04.2013, 09:08:09 - NIEPRZECZYTANA »

Taniej wychodzi kupić i jeździć 101 KM w serii. O to chodziło ziemniakowi, prawda?

No chyba, że tak.
Zapisane

ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #221 - Poniedziałek, 15.04.2013, 18:58:20 - NIEPRZECZYTANA »

Poza paroma wyjątkami, modyfikowanie samochodu pozostanie hobby a nie logicznym wyborem. Wersja Sport nigdy nie będzie FR, a FR nigdy nie będzie Cupra (w przypadku ibi). Moja mała pszczółka (tak wiem, pieszczotliwie mówię na tego kopciucha) objedzie nawet bardzo zdrową Cuprę, ale nigdy Cupry nie będzie udawać.

Co do 1.4 TDI...u mnie na studiach mawiano że z gó... bata nie ukręcisz. Oczywiście, że się da i że będzie ciekawiej jeździć...ale nigdy jak 1.9 TDI...itd itd...

Reasumując...jestem wielkim fanem tuningu i podkręcania silników, po prostu rozwala mnie pytanie czy się opłaca. Jasne, że nie...ale z tego marnotrawienia pieniędzy banan i mi z twarzy nie schodzi  ;D
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #222 - Poniedziałek, 15.04.2013, 19:29:14 - NIEPRZECZYTANA »

ziemniak26, powiem Ci, że takie 1.4 tdi po dobrym programie chodzi lepiej niż 1.9 o takiej samej mocy. Ma chyba lżejsze turbo i w moim odczuciu jest mniejsza turbo dziura. Ale wiadomo, taki 1.4 przy 140-150koniach wymięka, gdzie 1.9 można na 220-230zrobić.
Zapisane
deejay-13 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Mały Vario'T

« Odpowiedz #223 - Poniedziałek, 15.04.2013, 20:22:28 - NIEPRZECZYTANA »

Żaden gotowiec. Program napisany pod moje graty. Najwyższy moment przy 2500 obr tak jak chciałem by sprzęgło jak najdłużej wytrzymało i turbo dmucha do końca. Jak dobrze mi wiadomo trudno zrobić korektę gotowca (każdy tuner steruje dawkami inaczej) a tutaj była robiona więc.. Gość seryjne auta stroi za normalną kasę a pomodzone taniej. Jedna z lepszych osób zajmująca sie tym na podkarpaciu
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #224 - Poniedziałek, 15.04.2013, 23:28:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
takie 1.4 tdi po dobrym programie chodzi lepiej niż 1.9 o takiej samej mocy

Nie nie będzie, bo to fizycznie nie możliwe. 1.4 jest gorzej wyrównoważony, ma mniejszą pojemność. Mniejsze turbo nie wiele da bo i spalin mniej do jego napędzenia. Także zawsze zrobione 1,9 na np. 150 KM będzie chodzić lepiej niż 1,4 zrobione na 150 KM.

No chyba, że o jakiejś padniętej, seryjnej 1,9 mówimy...
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Skocz do: