+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Mały remoncik GT TDI AFN
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mały remoncik GT TDI AFN  (Przeczytany 36418 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tominator
Gość



« Czwartek, 28.09.2006, 23:43:57 - NIEPRZECZYTANA »

Hej
Jutro robię rozrząd i olej w mojej Ibi,jak poszedłem do dobrego zakłądu to policzyli mi tak:
Filtr oleju 34zł,Powietrza Knecht 48zł,paliwa 93zł,pasek-124zł,rolka 142zł,napinacz 105zł + olej Vavoline 10W40 -115zł/5l,robocizna 140zł
Mam pytanko : czy nmie przepłacam bo wszystko wychodzi mi ok 800zł?
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Piątek, 29.09.2006, 00:36:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ja na pierwszy remont (po kupnie z zagranicy auta) wydałem u znajomego 600 PLN - robiłem to, co Ty teraz, więc cena pewnie podobna (części do mojego tańsze - za robotę to samo :)) Trochę dużo za filtr powietrza - nie wiem co to jest Knecht, ale normalnu kosztuje chyba w granicach 20 PLN. Filtr paliwa chyba też nie należy do najtańszych..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #2 - Piątek, 29.09.2006, 06:37:24 - NIEPRZECZYTANA »

Knecht robi dobre filtry, ale faktycznie troche drogi ja ostatnio w IC placilem 18zl, filtr paliwa cos kolo 60zl, nie pamietam jak reszta, za kompletny rozrzad placilem cos kolo 700zl. Za to olej tani, za 115zl to nawet Lotosa sie nie kupi ;-)
Zapisane

Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #3 - Piątek, 29.09.2006, 07:52:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Hej
Jutro robię rozrząd i olej w mojej Ibi,jak poszedłem do dobrego zakłądu to policzyli mi tak:
Filtr oleju 34zł,Powietrza Knecht 48zł,paliwa 93zł,pasek-124zł,rolka 142zł,napinacz 105zł + olej Vavoline 10W40 -115zł/5l,robocizna 140zł
Mam pytanko : czy nmie przepłacam bo wszystko wychodzi mi ok 800zł?
Ceny w miare przyzwoite,troche drogi filtr paliwa i powietrza,tani olej,reszta cen ok.

Nie wymieniasz odrazu pompy wody? Radze ją też wymienić...
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #4 - Sobota, 30.09.2006, 15:00:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Cytat: "Tominator"
Hej
Jutro robię rozrząd i olej w mojej Ibi,jak poszedłem do dobrego zakłądu to policzyli mi tak:
Filtr oleju 34zł,Powietrza Knecht 48zł,paliwa 93zł,pasek-124zł,rolka 142zł,napinacz 105zł + olej Vavoline 10W40 -115zł/5l,robocizna 140zł
Mam pytanko : czy nmie przepłacam bo wszystko wychodzi mi ok 800zł?
Ceny w miare przyzwoite,troche drogi filtr paliwa i powietrza,tani olej,reszta cen ok.

Nie wymieniasz odrazu pompy wody? Radze ją też wymienić...

Pompa wody w AFN nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc jeśli wszystko jest OK wymieniać jej nie trzeba. Ceny w miare normalne. Lepiej na jakości nie oszczędzać  ;-)  Pasek najlepiej kupić Contitech a rolki ruville lub SKF.

pozdr
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Tominator
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 01.10.2006, 16:19:05 - NIEPRZECZYTANA »

misiu_tdi jak tam sprawuje sie Twoja Ibi po tuningu, ja tez zrobiłem tuning ale wyszło mi 128KM i 323Nm bo turbina jest chyba do czyszczenia bo jest duży dół na wykresie z hamowni i dopóki jej nie zrobię to nie ma sensu dalsze strojenie autka.
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 02.10.2006, 11:21:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
misiu_tdi jak tam sprawuje sie Twoja Ibi po tuningu, ja tez zrobiłem tuning ale wyszło mi 128KM i 323Nm bo turbina jest chyba do czyszczenia bo jest duży dół na wykresie z hamowni i dopóki jej nie zrobię to nie ma sensu dalsze strojenie autka.


No ja jak kupiłem auto to miało w serii 111 KM (na zapieczonej turbinie). Po wymianie rozrządu, czyszczeniu turbo, filtry itp seria wyszła 124 KM ). Teraz mam czipa takiego w miare lajtowego i mam 141 KM i auto naprawde zajebiście zasuwa  :satan: Niby dużo KM nie wzrosło, ale też wzrósł znacznie moment i naprawde jest kolosalna różnica w osiągach. Co więcej mam zrobiony totalny przelot wydechu i autko fajnie mruczy. Teraz mam jakies niecałe 8 sek do setki, a bedzie jeszcze szybciej  ;-)  TUNE-UP rządzi  :satan:  

pozdro

P.S. Teraz własnie widze ze moc masz sporo mniejsza a moment większy niż u mnie. Masz seryjne turbo?
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Tominator
Gość



« Odpowiedz #7 - Wtorek, 03.10.2006, 07:48:34 - NIEPRZECZYTANA »

Turbo jest seryjne ale jest do czyszczenia i od razu wymieniam wałek rozrządu na sportowy i jadę dostrajać auto pod sportowy wałek wiec jeszcze bedzie troche wiecej.Poza tym coś mi sie nie chce wierzyć że miałeś 124KM w serii, gadałem z kolesiem z hamowni i powiedział że AFNy maja do 118KM max przy super egzemplarzu, ale to także zależy od hamowni :mrgreen: , koleś mówił że gdzieś tam zmierzyli golfa i wyszło im 208KM a jak koles mierzył tydzień później tego samego golfa tam u niego to wyszło 175KM :ok: Ja wiem że im wiecej koni tym klient bardziej zadowolony, ale bez przesady. Jak bedziesz miał okazje to spawdź sobie na innej hamowni ile ma autko. A co do wałka ponoć daje od 10-20KM wiec jak u mnie naprawde cos da to Ci dam adres kolesia i jak bedziesz chciał to sobie pogadasz.
P.S Masz swój wykres z hamowni? Jak tak to wrzuć na forum bo jestem bardzo ciekawy jak to u ciebie wygląda.
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 03.10.2006, 08:26:56 - NIEPRZECZYTANA »

IMO masz za male turbo pod walek i nie ma sensu sie w to pchac.
Zapisane

rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 03.10.2006, 08:52:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
P.S Masz swój wykres z hamowni? Jak tak to wrzuć na forum bo jestem bardzo ciekawy jak to u ciebie wygląda.


Wykres masz TUTAJ

Co do hamowni to nie mam zastrzezen. Kiedys porównywalismy z MAHA z TCC i roznice byly +- 3KM wiec bez dramatu. Fakt ze moment inaczej sie uklada (ale to inercja) i jest troche nizszy niz na obciazeniowce.
124KM byly w serii, naprawde. To auto smigalo juz jak po lekkim modzie.
P.S w 3miescie sa dupne hamownie...ta Vtechu jest najlepsza
Tak jak pisze Spoons ...wałek na takie mody..bez sensu. Lepiej wtryski 230
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 03.10.2006, 10:37:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Poza tym coś mi sie nie chce wierzyć że miałeś 124KM w serii,


Człowieku ja serią lałem Golfa III po czipie na ok 140 KM w TDI.  :ok:  Naprawde dziwny egzemplarz...jak to mówią znajomi: wściekła Ibiza  ;-)  

Rob ma racje, lepiej pakować w nowe wtryski bo te w AFN są dość poważnym ograniczeniem i nie dają rady. No i oczywiście FMIC (to konieczne). Ja po czipie w upały po kilku głębszych butach czułem sie jak w SDI 68 KM  :mrgreen: Ja mam plan na wiosne: FMIC, duże turbo i może te wtryski sie skusze  ;-) Wtedy te 160 KM powinno byc spokojnie...

pozdr
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Tominator
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 03.10.2006, 10:46:07 - NIEPRZECZYTANA »

Jak mam dodać swój wykres bo coś nie widzę tu takiej opcji?
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 03.10.2006, 11:12:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Jak mam dodać swój wykres bo coś nie widzę tu takiej opcji?

Najpierw wrzuć wykres na serwer www.imageshack.us a potem skopiuj "direct link to image" i wstaw go w wiadomości jako "Img".

pozdr
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Tominator
Gość



« Odpowiedz #13 - Wtorek, 03.10.2006, 12:06:51 - NIEPRZECZYTANA »

To jest mój wykres, powiedzcie mi ile kosztują wtryski ia jakie powinienem kupić do ibizy,czy jest sens je kupować bez zmiany turbiny?
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 03.10.2006, 12:38:48 - NIEPRZECZYTANA »

Kurka straszne masz rabnięcie momentu przy 2000 obr, moim zdaniem sprzęgło może Tobie za długo nie pochodzić. Ale pewnie przy tych 2000 ma kopa jak odrzutwowiec  ;-) Ja mam max moment przesunięty w okolice 2500 obr. Efekt jest niesamowity. Jade sobie spokojnie ok 2000 obr, jak mnie ktoś śmignie, to ciskam mocniej gaz i zaraz jak minie turbodziura mam max moment i jazdaaaaa  :satan: Co do wtrysków niech spec Rob sie wypowie, ale moim zdaniem jeśli chcesz atakowac ponad 150 KM to jest to niezbędne. A jak starcza co masz, to nie zmieniaj.

BTW gdzie robiłeś czipsa?
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Mały remoncik GT TDI AFN
Skocz do: