Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie  (Przeczytany 21747 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Środa, 13.05.2009, 20:12:42 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio jadąc z Krakowskiego spota, przekonałem się, o dość dziwnej, cyklicznie powtarzającej się rzeczy. Otóż czasem - nie zawsze - przy zakręcie (lub np. skręcie na skrzyżowaniu) tył samochodu ma tendencję do lekkiego "uciekania". Generalnie prędkość nie ma tutaj jakiegoś wielkiego znaczenia (co dziwne) bo podobnie autko zachowuje się przy 50 jak i 70 km/h. Rozważałem temat sprawności amortyzatorów (o czym także czytałem w tym wątku: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5069.0), ale na przeglądzie technicznym, na którym byłem jakieś 3-mieś temu, wyszło, że sprawność amorków jest na granicy 60%. Ostatnio wymieniałem tuleje z tyłu i ustawiałem zbieżność - wszystko wydaje się być w porządku. Ma ktoś jaki pomysł gdzie konkretnie szukać problemu? Miał ktoś z czymś podobnym do czynienia?
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Damian P. Mężczyzna
Klubowicz
Offline Offline



Skąd: Szkaradowo Szlacheckie
Samochód: Ibiza '99 1.4 AEX + LPG, Leon '06 1,6 BSE + LPG

« Odpowiedz #1 - Środa, 13.05.2009, 20:45:27 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem coś takiego u siebie i rzecz była banalna,wystarczyło założyć pierścienie dystansujące na felgę i problem znikł, po prostu miałem za duży otwór centrujący w alufelgach niż rozmiar piasty i przy pokonywaniu ostrych zakrętów auto uciekało lekko tyłem w prawo lub lewo, i mimo przykręcenia 4 śrubami jednak były 2 mm luzu (rozmiar piast w naszych Seatach to 57.1 a felga u mnie ma 59.1) i koło pracowało na boki przy obciążeniu.
Zapisane

Damian - Ibiza '99 1.4 AEX
Leon '06 1,6 BSE
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #2 - Środa, 13.05.2009, 20:56:10 - NIEPRZECZYTANA »

za niskie ciśnienie w kołach tylnych to na początek...

Napisano: Środa, 13.05.2009, 21:55:32


spóźniłem się  ;)
Zapisane

efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #3 - Środa, 13.05.2009, 21:01:10 - NIEPRZECZYTANA »

thnx. pierścienie mam założone na feldze, ciśnienie w kołach też powinno być ok,(ale chyba ozzy mi zwracał uwagę "na oko" na za dużo powietrza w kole  -ale to sprawdzę jutro)
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Środa, 13.05.2009, 21:51:31 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem to w poprzedniej cordi. Pomimo dobrych yników na diagnostyce jeden amorek był do d..y.
Zapisane

Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 14.05.2009, 06:25:56 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz czy masz luz na kołach jesli tak może są wytarte trzpienie ale chyba wymieniałeś to coś ....
czy na poprecznych nierownosciach autko sie buja? jesli tak, obstawiam jednak koniec amorkow.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 14.05.2009, 08:33:59 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź te amory ręcznie przez bujanie i czy nie są wylane bo te 60% to jakoś mało i maszyna mogła się oszukać. 70-75% wtedy są sprawne.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 14.05.2009, 08:49:36 - NIEPRZECZYTANA »

ja mialem dokladnie taki sam objaw, tyl uciekal na zakretach i skretach jak recznie (naciskajac tyl auta) sprawdzalem amory (tylne) to troche sie utko za bardzo bujalo, wymienilem amorki na gazowe i tyl przestal uciekac :)
Zapisane

seaciara Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: pomorze
Samochód: Seat Leon

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 14.05.2009, 10:09:00 - NIEPRZECZYTANA »

dobre opony na przodzie, słabe z tyłu
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 14.05.2009, 10:14:50 - NIEPRZECZYTANA »

dobre opony na przodzie, słabe z tyłu
Nie byłoby problemu przy małych prędkościach...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 14.05.2009, 17:22:01 - NIEPRZECZYTANA »

patrząc na to co mówicie chyba faktycznie będę musiał o nowych amorkach pomyśleć :/
tak informacyjnie - stojąc np. na pasie do lewoskrętu, jeśli obok dość szybko przejedzie inne autko to Ibi się kołysze - nie za bardzo, ale dość wyczuwalnie. co do oponek - kupione w tamtym roku Uniroyal RALLYE 550 195/50R15, bieżnik jest jeszcze całkiem całkiem zarówno na przodzie jak i z tyłu.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 14.05.2009, 17:53:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: seaciara
dobre opony na przodzie, słabe z tyłu

Ale że co ? To jest rada czy sugestia ?
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

seaciara Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: pomorze
Samochód: Seat Leon

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 14.05.2009, 18:06:18 - NIEPRZECZYTANA »

myślałam że w tym tkwi problem
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 14.05.2009, 18:08:20 - NIEPRZECZYTANA »

efmk, sprawdź te amory, bo ostatnio miałem to samo. Po wymianie prowadzi się jak powinna. Na badaniu wyszło prawie 70% skuteczności, ale amorki były w stanie agonalnym.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 14.05.2009, 18:11:31 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym tu nie obstawiał stanu złych opon - bo kolega nie miał zużytych.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tył samochodu "ucieka" przy skręcie
Skocz do: