+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swiece żarowe
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swiece żarowe  (Przeczytany 35568 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Adas
Gość



« Wtorek, 07.03.2006, 09:47:49 - NIEPRZECZYTANA »

Wie Ktos czy jest w jakims fachowym podreczniku napisane co ile kilometrow lub co jaki czas trzeba wymieniac swiece żarowe w Seacie Ibiza ?? Bo moje autko jest sprowadzone z Francji i w francuskim podreczniku nie jestem w stanie tego wyczytac :) dodam ze to Ibiza 2002 rok 1.9TDI (101KM) przebieg 83tys - z gory dziekuje za fachowa pomoc :)
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 07.03.2006, 18:45:36 - NIEPRZECZYTANA »

wymienia się jak nie grzeją nie ma wymaganego okresu to nie iskrówki
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 09.03.2006, 10:33:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
wykręć jedną, ale nie odłączaj jej zasilania i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka grzeje


Cytat: "rob555"
Z tym wykrecaniem bym uwazal...mozna sie poparzyc !
Zdjac przewod zasilajacy, nastepnie wziasc kawalek kabla.Z jednej strony podlaczyc do + na aku a druga koncowke do glowki kazdej ze swiec. Jak beda takie male iskry szly znaczy sie ze powinna dzialac.
pozdrawiam


obaj macie racje po czesci  :satan:

jakby was polaczyc to bedzie cos z tego  :satan:


wykrec swiece wez w kombinerki trzmaj za obudowe w miejscu klucza ktorym odkrecales dotknij do - (minus) w aq wez gruby przewod owin go wokol koncowki gdzie bylo podlaczone zasilanie i dotknij drugi koniec do + (plus) po kilku sekundach (3-7s) swieca powinna sie zaswiecic ( zrobi sie czerwona ) jesli tak to jest sprawna - uwazaj bedzie bardzo goraca  :satan:

i tak pokolei masz pelny test :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 09.03.2006, 12:14:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"
wykrec swiece wez w kombinerki trzmaj za obudowe w miejscu klucza ktorym odkrecales dotknij do - (minus) w aq wez gruby przewod owin go wokol koncowki gdzie bylo podlaczone zasilanie i dotknij drugi koniec do + (plus) po kilku sekundach (3-7s) swieca powinna sie zaswiecic ( zrobi sie czerwona ) jesli tak to jest sprawna - uwazaj bedzie bardzo goraca

no tak  :roll: zapomniałem napisać, żeby świecą dotykać do masy...

ale moim sposobem (z przekręceniem kluczyka) sprawdza się także sprawność układu grzejącego świece  :wink: może się przytrafić, że świece są sprawne a układ sterowaniem podgrzewaniem jest uszkodzony (np. spalony przekaźnik) i nie grzeje wszystkimi świecami :)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Adas
Gość



« Odpowiedz #4 - Czwartek, 09.03.2006, 16:37:59 - NIEPRZECZYTANA »

A to ze silnik zimny po odpaleniu pracuje tak nierowno okolo 5-8 sekund to moze byc wina niesprawnych siwec (i w tym czasie lekko wlasnie dymi tak jakby na szaro)
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 09.03.2006, 18:28:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Adas"
A to ze silnik zimny po odpaleniu pracuje tak nierowno okolo 5-8 sekund to moze byc wina niesprawnych siwec (i w tym czasie lekko wlasnie dymi tak jakby na szaro)

moim zdaniem może wskazywać na świece :roll:
(miałem przypadek w samochodzie marki renault, że popsuł się sterownik grzania świec i grzały 2 z 4 świec i właśnie taki był objaw - kłopoty z odpaleniem na zimnym silniku, jak już uruchomił się to przez kilkanaście sekund nierówna praca i dymienie)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
wawid
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 10.03.2006, 10:53:27 - NIEPRZECZYTANA »

"....miałem przypadek w samochodzie marki renault, że popsuł się sterownik grzania świec i grzały 2 z 4 świec ..."

tak sie zastanawiam  w swoim autku mam ostatnio problemy z odpalaniem rano
świece zmieniałem w listopadzie  więc zacząłem od sprawdzenia bezpiecznika -był ok sprawdziłem czy jest napięcie na mostku od świec - jest  ale czy możliwe jest że poprzez awarie przekaźnika grzeją nie wszystkie świece? - przecież wszystkie są połączone jedną listewką i jak na niej jest napięcie to chyba powinno być podawane na wszystkie świece
ps
świece sprawdzałem miernikiem - po odkręceniu zasilania do każdej po kolei podłączyłem miernik i sprawdziłem czy prąd płynie -  dla porównania sprawdziłem w ten sposób również złą świece i wskazanie miernika było bliskie zeru
czy myślicie że moje sprawdzenie jest wiarygodne- by wykręcić świece trzeba sie nieźle naszarpać
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Piątek, 10.03.2006, 12:23:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "wawid"
jest ale czy możliwe jest że poprzez awarie przekaźnika grzeją nie wszystkie świece? - przecież wszystkie są połączone jedną listewką i jak na niej jest napięcie to chyba powinno być podawane na wszystkie świece

jeżeli wszystkie świece zasilane są razem, to raczej mało prawdopodobne, żeby do jednej nie dochodziło zasilanie...
w omawianym przeze mnie powyżej przykładzie świece zasilane były parami
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 14.03.2006, 11:42:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "wawid"
świece sprawdzałem miernikiem - po odkręceniu zasilania do każdej po kolei podłączyłem miernik i sprawdziłem czy prąd płynie - dla porównania sprawdziłem w ten sposób również złą świece i wskazanie miernika było bliskie zeru
czy myślicie że moje sprawdzenie jest wiarygodne- by wykręcić świece trzeba sie nieźle naszarpać


niestety to nie da Ci pelnego obrazu sytuacji ale na pocieszenie moge Ci powiedziec ze wymienialem kiedys swice w polo 1.4D w temperaturze -10st dostep:

patrzac od przodu samochodu dekiel zaworow wtryski  swiece pajak przwodow wtryskowych i pompa wtryskowa dostep prawie zaden czas wymiany swiec 1:30

tak wiec do dziela :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
wawid
Gość



« Odpowiedz #9 - Wtorek, 14.03.2006, 15:48:27 - NIEPRZECZYTANA »

ja wymieniałem swoje świece około 3 godzin ale wynikało to przede wszystkim z niezdarności operatora  :)   ale tym razem pewnie pójdzie szybciej
Zapisane
Atom
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #10 - Piątek, 31.10.2008, 21:42:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Szukalem w szukajce ale niczego konkretnego nie znalazlem.
Chce wymienic swiece zarowe i nie wiem jakie wybrac (firma), a tym bardziej jaka dlugosc swiecy i jej paramery  :-\
Pacjent to IBIZA 6L 1.4 TDI (AMF) 2004 rok

Na fota.pl w katalogu do tego modelu i silnika widnieje swieca NGK o parametrach:

Świeca żarowa
Napięcie: 11
prąd znamionowy: 5
Rezystancja: 0,9
Długożć całkowita: 96
Głęb. zabudowy: 29
Wymiar gwintu: M10 X 1,0 mm
Moment obrotowy dokrecenia: 17
Roz. klucza: 10 mm
Rodzaj połącz.: PIN

Czy taka dlugosc jest poprawna??

Chcialem wybrac cos z allegro ze wzgledu na cene nizsza o ponad polowe, ale nie wiem czy nie sa to jakies podroby. Ma ktos jakies doswiadczenia w tej kwesti tzn. swiec zarowych z allegro??

No i ktore podpasuja do tego silnika. W aukcjach sa swiece o roznej dlugosci od 92-97 mm i w kazdej pisza ze pasuje do silnika AMF  :o

http://moto.allegro.pl/search.php?string=amf&category=50760&description=1&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0&from_showcat=1&country=1

Podpowie mi ktos o co w tym wszystkim chodzi??

Z gory serdecznie dziekuje  ;)
Zapisane
Pawel365 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1,9D 93r

« Odpowiedz #11 - Piątek, 23.01.2009, 21:16:25 - NIEPRZECZYTANA »

A jak lepiej wymieniać wszytkie 4 razem czy tylko tą która nie grzeje
Zapisane
dragon135
Gość



« Odpowiedz #12 - Piątek, 23.01.2009, 23:39:56 - NIEPRZECZYTANA »

gdzieś już było o tym pisane ;)  i chyba o ile się nie mylę to pisało że od razu 4. Ja tak zrobiłem bo przy -14 nawet nie dygnął, a po wymianie na NKG w cenie internetowej, a nie 40 zł droższej sklepowej nie było mowy już o kręceniu i kręceniu i chmurze jak z ciężarówki. Teraz wszystko gra i buczy a wymiana też nie jest długa i o ile ma się klucze
Cytat: heartless
na Allegro wcale nie musi być najtaniej

nie musi ale konkurencja jest duża i cena jest taka sama jak na http://sklep.intercars.com.pl/
(ale dobre jest to że podajesz markę, model itd i masz katalog części do swojego auta)
pozdro
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #13 - Sobota, 24.01.2009, 16:00:17 - NIEPRZECZYTANA »

Szukanie numeru katalogowego też się przydaje - nikt Ci nie wciśnie, że wysłał dobre świece, a nie pasują ;) To prawda, ze można  taniej coś kupić, tylko koszty przesyłki w moim wypadku często decydują oraz czas do otrzymania przesyłki.. Najlepiej wymieniać 4 - tak czytałem przy swojej wymianie. Teraz kilka tyg temu przy dużych mrozach (-22) po 4 dniach na dworze Ibi zapalała "od strzała" - nawet jednego pełnego obrotu nie było.. Ze spalonymi świecami (zima 2005 chyba) trzeba było kręcić a silnik się "rozpędzał".. Krótko mówiąc - różnica ogromna!
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 03.02.2009, 22:54:35 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie,

przeglądałem ostatnio forum w poszukiwaniu postów nt świec żarowych, ale w żadnym nie doszukałem się informacji nt częstotliwości wymiany świec. Od roku mam tolka II. Dane silnika itp, jak w opisie. Ostatnio zauważyłem, że przy temp. otoczenia 0-5 C muszę pokręcić parę sekund zanim odpali (obojętne czy silnik ciepły czy zimny).Zaraz po tym jak go kupiłem było tak, że przy tych samych temperaturach palił na przysłowiowy dotych. Sądzę, że to nie wina akumulatora (choć wiem że nie jest pierwszej młodości) bo przy rozruchu kręci żwawo (nie dusi się i nie zdycha). Zastanawiam się czy to przypadkiem nie sprawa świec, bądź jak niektórzy wskazywali w swych postach, sprawa rozrusznika. Od momentu kupna wykręciłem na liczniku dodatkowe 27,5 tyś. km i wiem że świece nie były wymieniane od co najmniej dodatkowych 10 tyś. km. Czy to może już być pora na ich wymianę. Obecny stan licznika to 166,5 tyś. km. Oleju między wymianami praktycznie nie przepala natomiast mam wrażenie, że jak na 110KM to jest trochę mulasty (ciężko mu się zebrać nawet z 2 osobami na pokładzie).
Gdyby kogoś zainteresował mój post i chciałby się podzielić swoimi spostrzeżeniami i pewnymi wskazówkami co do potencjalnych niedomagań silnika, to gorąco zachęcam do pisania esejów  ;)   ;D
Pozdrawiam serdecznie.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swiece żarowe
Skocz do: