Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Swiece żarowe
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Swiece żarowe (Przeczytany 35517 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Adas
Gość
Swiece żarowe
«
Wtorek, 07.03.2006, 09:47:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wie Ktos czy jest w jakims fachowym podreczniku napisane co ile kilometrow lub co jaki czas trzeba wymieniac swiece żarowe w Seacie Ibiza ?? Bo moje autko jest sprowadzone z Francji i w francuskim podreczniku nie jestem w stanie tego wyczytac
dodam ze to Ibiza 2002 rok 1.9TDI (101KM) przebieg 83tys - z gory dziekuje za fachowa pomoc
Zapisane
Jobski
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #1 -
Wtorek, 07.03.2006, 18:45:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
wymienia się jak nie grzeją nie ma wymaganego okresu to nie iskrówki
Zapisane
Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
DeDeK
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznan
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 09.03.2006, 10:33:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
wykręć jedną, ale nie odłączaj jej zasilania i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka grzeje
Cytat: "rob555"
Z tym wykrecaniem bym uwazal...mozna sie poparzyc !
Zdjac przewod zasilajacy, nastepnie wziasc kawalek kabla.Z jednej strony podlaczyc do + na aku a druga koncowke do glowki kazdej ze swiec. Jak beda takie male iskry szly znaczy sie ze powinna dzialac.
pozdrawiam
obaj macie racje po czesci
jakby was polaczyc to bedzie cos z tego
wykrec swiece wez w kombinerki trzmaj za obudowe w miejscu klucza ktorym odkrecales dotknij do - (minus) w aq wez gruby przewod owin go wokol koncowki gdzie bylo podlaczone zasilanie i dotknij drugi koniec do + (plus) po kilku sekundach (3-7s) swieca powinna sie zaswiecic ( zrobi sie czerwona ) jesli tak to jest sprawna - uwazaj bedzie bardzo goraca
i tak pokolei masz pelny test
Zapisane
DeDeK
Była CORDI SPORT TD
I
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 09.03.2006, 12:14:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "DeDeK"
wykrec swiece wez w kombinerki trzmaj za obudowe w miejscu klucza ktorym odkrecales dotknij do - (minus) w aq wez gruby przewod owin go wokol koncowki gdzie bylo podlaczone zasilanie i dotknij drugi koniec do + (plus) po kilku sekundach (3-7s) swieca powinna sie zaswiecic ( zrobi sie czerwona ) jesli tak to jest sprawna - uwazaj bedzie bardzo goraca
no tak
zapomniałem napisać, żeby świecą dotykać do masy...
ale moim sposobem (z przekręceniem kluczyka) sprawdza się także sprawność układu grzejącego świece :wink: może się przytrafić, że świece są sprawne a układ sterowaniem podgrzewaniem jest uszkodzony (np. spalony przekaźnik) i nie grzeje wszystkimi świecami
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Adas
Gość
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 09.03.2006, 16:37:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
A to ze silnik zimny po odpaleniu pracuje tak nierowno okolo 5-8 sekund to moze byc wina niesprawnych siwec (i w tym czasie lekko wlasnie dymi tak jakby na szaro)
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 09.03.2006, 18:28:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Adas"
A to ze silnik zimny po odpaleniu pracuje tak nierowno okolo 5-8 sekund to moze byc wina niesprawnych siwec (i w tym czasie lekko wlasnie dymi tak jakby na szaro)
moim zdaniem może wskazywać na świece
(miałem przypadek w samochodzie marki renault, że popsuł się sterownik grzania świec i grzały 2 z 4 świec i właśnie taki był objaw - kłopoty z odpaleniem na zimnym silniku, jak już uruchomił się to przez kilkanaście sekund nierówna praca i dymienie)
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
wawid
Gość
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #6 -
Piątek, 10.03.2006, 10:53:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
"....miałem przypadek w samochodzie marki renault, że popsuł się sterownik grzania świec i grzały 2 z 4 świec ..."
tak sie zastanawiam w swoim autku mam ostatnio problemy z odpalaniem rano
świece zmieniałem w listopadzie więc zacząłem od sprawdzenia bezpiecznika -był ok sprawdziłem czy jest napięcie na mostku od świec - jest ale czy możliwe jest że poprzez awarie przekaźnika grzeją nie wszystkie świece? - przecież wszystkie są połączone jedną listewką i jak na niej jest napięcie to chyba powinno być podawane na wszystkie świece
ps
świece sprawdzałem miernikiem - po odkręceniu zasilania do każdej po kolei podłączyłem miernik i sprawdziłem czy prąd płynie - dla porównania sprawdziłem w ten sposób również złą świece i wskazanie miernika było bliskie zeru
czy myślicie że moje sprawdzenie jest wiarygodne- by wykręcić świece trzeba sie nieźle naszarpać
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #7 -
Piątek, 10.03.2006, 12:23:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "wawid"
jest ale czy możliwe jest że poprzez awarie przekaźnika grzeją nie wszystkie świece? - przecież wszystkie są połączone jedną listewką i jak na niej jest napięcie to chyba powinno być podawane na wszystkie świece
jeżeli wszystkie świece zasilane są razem, to raczej mało prawdopodobne, żeby do jednej nie dochodziło zasilanie...
w omawianym przeze mnie powyżej przykładzie świece zasilane były parami
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
DeDeK
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznan
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #8 -
Wtorek, 14.03.2006, 11:42:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "wawid"
świece sprawdzałem miernikiem - po odkręceniu zasilania do każdej po kolei podłączyłem miernik i sprawdziłem czy prąd płynie - dla porównania sprawdziłem w ten sposób również złą świece i wskazanie miernika było bliskie zeru
czy myślicie że moje sprawdzenie jest wiarygodne- by wykręcić świece trzeba sie nieźle naszarpać
niestety to nie da Ci pelnego obrazu sytuacji ale na pocieszenie moge Ci powiedziec ze wymienialem kiedys swice w polo 1.4D w temperaturze -10st dostep:
patrzac od przodu samochodu dekiel zaworow wtryski swiece pajak przwodow wtryskowych i pompa wtryskowa dostep prawie zaden czas wymiany swiec 1:30
tak wiec do dziela
Zapisane
DeDeK
Była CORDI SPORT TD
I
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
wawid
Gość
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #9 -
Wtorek, 14.03.2006, 15:48:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja wymieniałem swoje świece około 3 godzin ale wynikało to przede wszystkim z niezdarności operatora
ale tym razem pewnie pójdzie szybciej
Zapisane
Atom
Świeżak
Offline
Skąd: Poznań
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #10 -
Piątek, 31.10.2008, 21:42:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
Szukalem w szukajce ale niczego konkretnego nie znalazlem.
Chce wymienic swiece zarowe i nie wiem jakie wybrac (firma), a tym bardziej jaka dlugosc swiecy i jej paramery
Pacjent to IBIZA 6L 1.4 TDI (AMF) 2004 rok
Na fota.pl w katalogu do tego modelu i silnika widnieje swieca NGK o parametrach:
Świeca żarowa
Napięcie: 11
prąd znamionowy: 5
Rezystancja: 0,9
Długożć całkowita: 96
Głęb. zabudowy: 29
Wymiar gwintu: M10 X 1,0 mm
Moment obrotowy dokrecenia: 17
Roz. klucza: 10 mm
Rodzaj połącz.: PIN
Czy taka dlugosc jest poprawna??
Chcialem wybrac cos z allegro ze wzgledu na cene nizsza o ponad polowe, ale nie wiem czy nie sa to jakies podroby. Ma ktos jakies doswiadczenia w tej kwesti tzn. swiec zarowych z allegro??
No i ktore podpasuja do tego silnika. W aukcjach sa swiece o roznej dlugosci od 92-97 mm i w kazdej pisza ze pasuje do silnika AMF
http://moto.allegro.pl/search.php?string=amf&category=50760&description=1&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0&from_showcat=1&country=1
Podpowie mi ktos o co w tym wszystkim chodzi??
Z gory serdecznie dziekuje
Zapisane
Pawel365
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza 1,9D 93r
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #11 -
Piątek, 23.01.2009, 21:16:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
A jak lepiej wymieniać wszytkie 4 razem czy tylko tą która nie grzeje
Zapisane
dragon135
Gość
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #12 -
Piątek, 23.01.2009, 23:39:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
gdzieś już było o tym pisane
i chyba o ile się nie mylę to pisało że od razu 4. Ja tak zrobiłem bo przy -14 nawet nie dygnął, a po wymianie na NKG w cenie internetowej, a nie 40 zł droższej sklepowej nie było mowy już o kręceniu i kręceniu i chmurze jak z ciężarówki. Teraz wszystko gra i buczy a wymiana też nie jest długa i o ile ma się klucze
Cytat: heartless
na Allegro wcale nie musi być najtaniej
nie musi ale konkurencja jest duża i cena jest taka sama jak na
http://sklep.intercars.com.pl/
(ale dobre jest to że podajesz markę, model itd i masz katalog części do swojego auta)
pozdro
Zapisane
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #13 -
Sobota, 24.01.2009, 16:00:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Szukanie numeru katalogowego też się przydaje - nikt Ci nie wciśnie, że wysłał dobre świece, a nie pasują
To prawda, ze można taniej coś kupić, tylko koszty przesyłki w moim wypadku często decydują oraz czas do otrzymania przesyłki.. Najlepiej wymieniać 4 - tak czytałem przy swojej wymianie. Teraz kilka tyg temu przy dużych mrozach (-22) po 4 dniach na dworze Ibi zapalała "od strzała" - nawet jednego pełnego obrotu nie było.. Ze spalonymi świecami (zima 2005 chyba) trzeba było kręcić a silnik się "rozpędzał".. Krótko mówiąc - różnica ogromna!
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
maykel
Użytkownik
Offline
Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013
Odp: Swiece żarowe
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 03.02.2009, 22:54:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam serdecznie,
przeglądałem ostatnio forum w poszukiwaniu postów nt świec żarowych, ale w żadnym nie doszukałem się informacji nt częstotliwości wymiany świec. Od roku mam tolka II. Dane silnika itp, jak w opisie. Ostatnio zauważyłem, że przy temp. otoczenia 0-5 C muszę pokręcić parę sekund zanim odpali (obojętne czy silnik ciepły czy zimny).Zaraz po tym jak go kupiłem było tak, że przy tych samych temperaturach palił na przysłowiowy dotych. Sądzę, że to nie wina akumulatora (choć wiem że nie jest pierwszej młodości) bo przy rozruchu kręci żwawo (nie dusi się i nie zdycha). Zastanawiam się czy to przypadkiem nie sprawa świec, bądź jak niektórzy wskazywali w swych postach, sprawa rozrusznika. Od momentu kupna wykręciłem na liczniku dodatkowe 27,5 tyś. km i wiem że świece nie były wymieniane od co najmniej dodatkowych 10 tyś. km. Czy to może już być pora na ich wymianę. Obecny stan licznika to 166,5 tyś. km. Oleju między wymianami praktycznie nie przepala natomiast mam wrażenie, że jak na 110KM to jest trochę mulasty (ciężko mu się zebrać nawet z 2 osobami na pokładzie).
Gdyby kogoś zainteresował mój post i chciałby się podzielić swoimi spostrzeżeniami i pewnymi wskazówkami co do potencjalnych niedomagań silnika, to gorąco zachęcam do pisania esejów
Pozdrawiam serdecznie.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Swiece żarowe
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...