+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wymiana rozrządu - problem z LPG
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana rozrządu - problem z LPG  (Przeczytany 6065 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
ftomek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V

« Czwartek, 19.02.2009, 21:53:51 - NIEPRZECZYTANA »

Wiam,
samochód Vario '02 1.4 16V (AUA), w sobotę wymieniłem rozrząd, od tego czasu przejechałem jakieś 200km, dzisiaj rano najpierw zaświecił się check engine a po kilku kilometrach zaczął się dusić przy przyspieszaniu (naciskam gaz a auto tak jakby hamuje), na wolnych obrotach wariuje, prawie gaśnie, z opóźnieniem reaguje na pedał gazu. Po przełączeniu na benzynę praca prawie normalna, tzn. na wolnych obrotach co jakiś czas drgania całej budy.
Teraz pytanie czy to mogą być objawy źle założonego rozrządu, np. przesunięcie kół o 1-2 ząbki ? Tak mi się coś obiło, że takie przesunięcie nie rozwali od razu silnika ale wpływa na wyprzedzenie zapłonu (to by mi pasowało, że LPG się rozjechało). Co o tym sądzicie?
Z góry dzięki za wszelkie info.
Pozdrawiam
ft.
Zapisane
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 19.02.2009, 22:55:42 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem jak jest w AUA ale u mnie po wymienie były bardzo podobne objawy, rozrząd był poskładany jak należy tylko sam zapłon nie był ustawiony na znak i trzeba było wszystko rozbierać
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
ftomek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V

« Odpowiedz #2 - Piątek, 20.02.2009, 10:09:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Zyga4don
tylko sam zapłon nie był ustawiony na znak i trzeba było wszystko rozbierać
nie rozumiem, zapłon nie był ruszany, więc jak rozrząd poskładany oki, to co się rozjechało ? I co trzeba było rozbierać - rozrząd czy "zapłon" ?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #3 - Piątek, 20.02.2009, 12:23:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
nie wiem jak jest w AUA ale u mnie po wymienie były bardzo podobne objawy, rozrząd był poskładany jak należy tylko sam zapłon nie był ustawiony na znak i trzeba było wszystko rozbierać
Ale aparat zapłonowy masz chyba na przełożeniu z wałka rozrządu, więc jak mógł się rozjechać zapłon z rozrządem?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #4 - Piątek, 20.02.2009, 14:09:45 - NIEPRZECZYTANA »

skoro odpalił to wg. mnie poskładany jest ok, jezeli masz kopulke to też ją ustaw, tez po rozrzadzie mialem przeboje z zapolonem
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
ftomek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V

« Odpowiedz #5 - Piątek, 20.02.2009, 15:31:39 - NIEPRZECZYTANA »

Byłem właśnie u mechanika, sprawdził VAGiem, i wyszło za bogata mieszanka na gazie, na pb niby jest oki. Też powiedzia, że jakby rozrząd nawet o 1 ząbek przeskoczył to byłby problem z odpaleniem, że o jeździe nie wspomni.
Wynika z tego, że prawdopodobnie zbieg okoliczności i LPG mi się wysypało. Szarpie silnikiem jakby na jeden gar nie palił, może wtrysk padł  :-\ W poniedziałek jestem umówiony do gazowników. Dam znać jaki finał.
Dzięki
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #6 - Piątek, 20.02.2009, 21:56:34 - NIEPRZECZYTANA »

AUA jest na elektronicznym module zapłonowym, więc nie ma rozdzielacza. Ja miałem podobną sytuację z instalacją. Najpierw poleciał moduł sterujący jednym wtryskiem (na szczęście wtryski podają dawki parami, więc dało się obejść), a potem poleciała listwa wtryskowa i tu już działy się rzeczy jak z horroru. Koniec końców instalacja poszła do wymiany. Te silniki chyba nie lubią gazu, bo o ile dobrze na nim pracują to sypie się wszystko dookoła.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Piątek, 20.02.2009, 22:17:41 - NIEPRZECZYTANA »

odepnij jeszcze kleme dla testu :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ftomek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 24.02.2009, 21:54:58 - NIEPRZECZYTANA »

Problem rozwiązany. Okazał się nim czujnik ciśnienia gazu.
Niestety kosztowało mnie to 200pln  >:(
DZięki za pomoc, pozdrawiam.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wymiana rozrządu - problem z LPG
Skocz do: