+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych  (Przeczytany 34987 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
bocian1978 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea, 2007, 2.0 TDI

« Piątek, 13.02.2009, 04:33:23 - NIEPRZECZYTANA »

Witam klubowiczów!
Co wiecie o tuningu tdi ( 2.0 140KM) z filtrem cząstek stałych? Słyszałem, że nie są wskazane tu żadne modyfikacje bo odbija się to na trwałości filtra. Wiem że jest dość drogi...
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Piątek, 13.02.2009, 09:07:28 - NIEPRZECZYTANA »

a czy ktos pisal ze nie mozna go wyciac ^^
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #2 - Piątek, 13.02.2009, 09:09:36 - NIEPRZECZYTANA »

Zawsze można się z nim pożegnać...
A sam silnik sofci się na ~180KM...

Kurde, Vertor mnie ubiegł... ;)
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #3 - Piątek, 13.02.2009, 09:38:04 - NIEPRZECZYTANA »

Robilem takie auta. Na DPF bezpiecznie ok 165-170KM mozna zrobic i wcale szybciej sie nie uwala. Natomiast napewno program musi byc zdecydowanie bardziej dopieszczony by to wszystko gralo lepiej
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
zbigniew matysik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat toledo III 2005 2.0TDI

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 09.11.2009, 20:13:57 - NIEPRZECZYTANA »

witam klubowiczów.Mam toledo z silnikiem 2.0TDI (BKD).Jak sprawdzic czy mam DPF w samochodzie.W serwisie za ta informacje kasują 100 zł (Katowice).Czy kontrolka od DPF zapala sie po przekręceniu stacyjki jak inne i gasnie?.
Za jakąkolwiek informacje z góry dziekuje.
Pozdrawiam. :o  :o
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 09.11.2009, 20:25:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: zbigniew matysik
Mam toledo z silnikiem 2.0TDI (BKD).Jak sprawdzic czy mam DPF w samochodzie.W serwisie za ta informacje kasują 100 zł (Katowice).Czy kontrolka od DPF zapala sie po przekręceniu stacyjki jak inne i gasnie?.
Odpowiedź na klubie leona nie była wystarczająca??
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=13886
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 09.11.2009, 20:26:57 - NIEPRZECZYTANA »

Twój silnik nie ma DPF'a, ten 170 konny ma (PD) i te nowe CR mają
Zapisane

Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 10.11.2009, 08:44:03 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik z DPF tuninguje się bezproblemowo  ;)
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #8 - Piątek, 01.10.2010, 17:37:11 - NIEPRZECZYTANA »

Jako że ten temat nie był szerzej poruszany to ja będę pierwszy :D Siedząc zapakowany w gips mam sporo czasu więc szperam w sieci i znalazłem artykuł na temat filtrów cząstek stałych...czy jest potrzebny w nowoczesnych dieslach czy tak naprawdę to tylko niepotrzebny podzespół który może narobić kłopotów użytkownikowi auta...poniżej macie artykuł  :)

Filtr cząstek stałych - ekologia popsuła Diesle
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-Diesle,wid,12707472,wiadomosc.html
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #9 - Piątek, 01.10.2010, 17:51:14 - NIEPRZECZYTANA »

bez czytania mogę stwierdzić, że:
Cytat: Mixer
to tylko niepotrzebny podzespół który może narobić kłopotów użytkownikowi auta
:)
Zapisane

ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #10 - Piątek, 01.10.2010, 18:00:10 - NIEPRZECZYTANA »

bez czytania mogę stwierdzić, że:
Cytat: Mixer
to tylko niepotrzebny podzespół który może narobić kłopotów użytkownikowi auta
:)

Nie do końca się zgodzę u siebie mam DPF i za niedługo walnie 30 tyś km - nigdy się nie zapaliła lampka informująca mnie o koniecznym wypalaniu, spalanie mam bardzo dobre, samochód jest po programie (teoretycznie powinien się bardziej zapychać) Przemieszczam się 50% trasa 50% miasto. Nie widzę żadnych skutków ubocznych, nie przybywa mi oleju, nie zobaczę za sobą czarnej chmury  :-X   A skoro nic mi nie przeszkadza to czemu mam się nie przysłużyć trochę Ziemi  :-X  Ojciec ma mazde 6 z teoretycznie baaardzo problematycznym DPFem, przebieg 60 tyś km - nigdy nie było lapmki DPFu. Oleju przybywa owszem, ale nie było syt. że pomiędzy wymianiami oleju trzeba było nadkładać wymianę, również proporcje 50% trasa 50% miasto. Oba samochody prowadzone dynamicznie co też ma wpływ na stan DPFu. Inną sprawą jest to że gdyby używane w 80% i więcej w mieście, mógłby być problem.

Wydaje mi się, że obecnej generacji DPFy są bardziej dopracowane.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Piątek, 01.10.2010, 18:02:00 - NIEPRZECZYTANA »

ExeoAlpine, przejedziesz 200-300 tys bez problemu to bedzie sie z czego cieszyc :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #12 - Piątek, 01.10.2010, 18:05:51 - NIEPRZECZYTANA »

ExeoAlpine, przejedziesz 200-300 tys bez problemu to bedzie sie z czego cieszyc :-X

Nie przejadę pewnie tyle tym samochodem, a filtr tyle nie wytrzyma już bankowo  :-\  Słyszałem coś o 200 tysiącach później wymiana całego DPFu. A teraz czemu mam się nie cieszyć, skoro nie mam żadnych problemów a jakieś tam (bardzo małe, ale jednak) pozytywne rzeczy robię dla środowiska  ;D ?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 01.10.2010, 18:07:01 wysłane przez ExeoAlpine » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Piątek, 01.10.2010, 18:07:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
Słyszałem coś o 200 tysiącach później wymiana całego DPFu
raczej wyprucie
Cytat: ExeoAlpine
A teraz czemu mam się nie cieszyć  ;D ?
no nie zabraniam przeciez
ale z tym waleniem bym nie szalal :-X
Cytat: ExeoAlpine
za niedługo walnie 30 tyś km
roczny przebieg
Cytat: ExeoAlpine
pozytywne rzeczy robię dla środowiska  ;D
:o
to juz przegiecie... :-X zarowki w domu tez wymieniles na energooszczedne?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 01.10.2010, 18:09:00 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #14 - Piątek, 01.10.2010, 18:13:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
Słyszałem coś o 200 tysiącach później wymiana całego DPFu
raczej wyprucie
Cytat: ExeoAlpine
A teraz czemu mam się nie cieszyć  ;D ?
no nie zabraniam przeciez
ale z tym waleniem bym nie szalal :-X
Cytat: ExeoAlpine
za niedługo walnie 30 tyś km
roczny przebieg
Cytat: ExeoAlpine
pozytywne rzeczy robię dla środowiska  ;D
:o
to juz przegiecie... :-X zarowki w domu tez wymieniles na energooszczedne?

Wyprucie, wymiana co to za różnica? Mowa o końca żywota DPFu, a nie jego dalszej egzystencji  :-X
Z tym środowiskiem widzę że nie do końca złapałeś aluzję, raczej miało to być w innych kategoriach  :rotfl:
Tak wymieniam, to jest moja pasja, ale teraz bardziej trendy są diodowe  ;D Poza tym jeśli grzeję coś w garnku to wybieram taki aby jego średnica była większa niż średnica płyty grzejnej  :laugh:
P.S jak masz jakieś żale, lub chcesz o czymś podyskutować, to napisz na PW a nie zaśmiecajmy tego wątku energooszczędnymi żarówkami, w końcu Moderator powinien o to dbać  :nonono:
« Ostatnia zmiana: Piątek, 01.10.2010, 18:18:19 wysłane przez ExeoAlpine » Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Skocz do: