+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik nie zapala, przekaznik 109
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik nie zapala, przekaznik 109  (Przeczytany 99836 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ledzi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1,9 TDI/AGR 90 KM

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 25.01.2009, 20:06:32 - NIEPRZECZYTANA »

Hmmm... Podsumowując...

1. Gdzie mam słuchać pracy pompy paliwa przy włączaniu zapłonu? Rozumiem, że jednak nie pod siedzeniem?  :eye:
2. Jaki dźwięk powinna wydawać?
3. Czy kiedy wypinam przekaźnik 405 powinienem też słyszeć zapracowanie pompy czy nie?
4. Czy jakiś inny przekaźnik odpowiada za pracę pompy? Przekaźnik 109 (elektronika silnika) jest sprawny - na bezpieczniku 8 jest napięcie - 12V. Wszystkie bezpieczniki sprawne - także ten od IMO i STOPu - 20. Świece też grzeją (nie mylę z kontrolką świec  :o ).

Chętnie odstawiłbym auto do warsztatu - niestety żeby to zrobić muszę uruchomić silnik. Nie każdego stać na lawetę. Zresztą watro wyeliminować usterki do zlokalizowania we własnym zakresie. Swoją drogą trochę głupio by mi było, gdybym samochód zawiózł lawetą do warsztatu i wyjechał nim po 5 min., w czasie których mechanik wymienił by jakiś przekaźnik...  :P

Dlatego proszę o sugestie. Każda mile widziana. Z góry dziękuję.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 25.01.2009, 21:49:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ledzi
w czasie których mechanik wymienił by jakiś przekaźnik... 
Niejeden taki przypadek już słyszałem.
Co do pracy pompy to nie wiem czy słychać. Ogólnie coś słychać pod maską po przekręceniu kluczyka, ale nigdy nie wsłuchiwałem się co słychać.
Cytat: ledzi
Świece też grzeją (nie mylę z kontrolką świec   ).
To jeszcze dodam, że jak są kłopoty ze 109 to często kontrolka się nie zapala.
Pozostaje sprawdzenie, czy pompa podaje paliwo. Zasilanie zaworu odcinającego paliwo na pompie, a potem odkręcenie przewodu z wtrysku i ewentualnie sprawdzenie rozrządu.

I nadal żadnych błędów?
Zapisane

przemus28 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: IBIZA '00, 1,9SDi AGP

« Odpowiedz #17 - Piątek, 27.02.2009, 21:41:06 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Właśnie jestem po wymianie słynnego przekażnika 109.
Objawy przed wymianą były następujące:
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka od świec czasem się zapalała, a czasem nie. Nie zapalała się głónie gdy po jeżdzie zatrzymywałem się tylko na chwilkę i zaraz próbowałem odpalić auto. Jeśli się nie zapalała to auto kręciło ale nie można go było odpalić. Czekałem wtedy kilka minut i z reguły odpalało.
Po wymianie przekaźnika 109 wszystko jest OK.
Może te informacje komuś pomogą w przyszłości.\
Pozdrawiam,
przemo
Zapisane

przemo_KRK - Ibiza 1,9SDi 2000 AGP 68KM
THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #18 - Piątek, 06.03.2009, 23:17:09 - NIEPRZECZYTANA »

Siemanko! widze ze niepotrzebnie sam zakladalem temat bo mam te same objawy i jutro jade sprawdzic ta 109-ke... bo lipnie jak mi tak kiedys przy 110km/h w miescie zgasl...
Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 29.03.2010, 22:31:42 - NIEPRZECZYTANA »

Przyjechal wczoraj kumpel Leosiem 110KM aby mu sprawdzi co sie dzieje bo szasami ma problemy z odpalaniem.
Rozrusznik kreci i na tym sie konczy ale nie zapala sie kontrolka swiec zarowych.
Wiec podejrzenie padlo na przekaznik 109...
Postanowilem sie temu przyjrzec od strony vaga i jak kontrolka sie zapala nie ma zadnego bledu w silniku i usterki nie da sie namierzyc ale za to licznik i ABS a dokladniej TCS/ESP notuje blad z komunikacja z ECU i po tym mozna domyslac sie co sie dzialo z silnikiem.
Gdy przekaznik nie zadziala, lampka sie nie zapali, nie da sie polaczyc vagiem z silnikiem a reszta ukladow notuje blad komunikacji, do tego zapala sie kontrolka od trakcji ostrzegajac o bledzie komunikacji z silnikiem.
Przekaznik po wyczyszczenie dziala ok, ciekawe na jak dlugo tylko :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Vir3us Mężczyzna
Zwolennik MOCY TDI...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kłodzko
Samochód: Seat Ibiza 6k GT TDI+

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 01.04.2010, 22:04:28 - NIEPRZECZYTANA »

kolego zacznij sobie od sprawdzenia filtra paliwa miałem podobny przypadek właśnie tez sie na meczyłem sprawdzałem przekaźniki itd a co sie okazało jakimś cudem cofnęło się paliwo ale rozwiązałem problem zwaliłem  rurę od kolektora ssącego kopiłem na stacji benzynowej Plak do tapicerek i kazałem znajomemu kręcić odpalił pochodzić chwile na Plaku i już później normalnie może tez tak zrób ;D
Zapisane

110km 235nm@140km i 312nm
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 01.04.2010, 23:00:56 - NIEPRZECZYTANA »

Vir3us, do kogo ty piszesz?
ostani post byl pisany rok temu
moj jest informacyjny w sprawie przekaznika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 01.04.2010, 23:07:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Vir3us
odpalił pochodzić chwile na Plaku
To chyba nie jest zbyt zdrowe dla silnika :?:  :-\
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #23 - Piątek, 02.04.2010, 09:18:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Vir3us
odpalił pochodzić chwile na Plaku
To chyba nie jest zbyt zdrowe dla silnika :?:  :-\
Dla diesla sto razy zdrowsze od samostartu.

Napisano: Piątek, 02.04.2010, 10:05:22


Pozwolę sobie zacytować wypowiedź jednego z mechaników z innego forum:
"Wysłany: 05-02-2010, 09:54        

Kolego powiedz mi jaką masz kompresje??
Powiem szczerze ze do mnie tez przyjechalo takie autko ktore mialo sprawdzana glowice itp.
tylko ten mechanik co sciagal i zakladal glowice nie mierzyl kompresji bo nie mial czym.
poskladal samochod i dalej szarpalo. Objaw był taki ze szarpało tylko na 3,4,5 biegu i to nie przy przyspieszaniu tylko przy jezdzie gdzies okolo 1600-2000rpm jezeli przy obrotach 1600-2000rpm nacisnął lekko na gaz objaw znikał, dzialo sie to tylko przy delikatnym przyspieszaniu.
Zmierzylem kompresje i na dwoch cylindrach byla roznica jakies 6-8bar.
wiec ponowny demontaz glowicy, tylko ze juz u mnie.
Po zdjeciu glowicy wszystko wygladalo na OK. Ale obrocilem walem korbowym tak zeby dwa tloki byly w gorze. I tutaj moje zdziwienie jeden tlok na rowno z blokiem a drugi 1,7mm wpuszczony w dol, na nastepnym cylindrze podobna sytuacja, na jednym cylindrze tlok na rowno z blokiem a ten obok 2,5mm w dole.
Wiec za telefon i dzwonie do goscia czy czasem nie wjechal do jakiejs kałurzy itp.
A on na to ze NIE, tylko jak byly te mrozy -22 to nie chcial odpalic bo chyba paliwo zamarzlo wiec kupil samostart i zacząl odpalać go na samostart. W tym momencie poszlo za dużo samostartu i pokrzywilo dwa korbowody. Stad wlasnie slabsza kompresja na dwoch cylindrach i szarpanie przy predkosci obrotowej silnika 1600-2000rpm.
wymienilem dwie korby (oczywiscie uzywane, bo klient sam sobie zalatwial) i autko chodzi jak nowka sztuka. NIE ODPALAJCIE SWOICH SAMOCHODOW NA SAMOSTART!!!!
Lepiej kupic zwykły PLAK do cocpitu i odpalac na plaku, jest bardziej lagodny dla silnika niz samostart.
Pozdrawiam wszystkich i moze sie to komus przyda kiedys."

Jakoś mu wierzę, bo wiem jak się pali samostart.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 02.04.2010, 09:20:28 wysłane przez KKKKris » Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #24 - Piątek, 02.04.2010, 22:13:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Kolego powiedz mi jaką masz kompresje??
Powiem szczerze ze do mnie tez przyjechalo takie autko ktore mialo sprawdzana glowice itp.
tylko ten mechanik co sciagal i zakladal glowice nie mierzyl kompresji bo nie mial czym.
poskladal samochod i dalej szarpalo. Objaw był taki ze szarpało tylko na 3,4,5 biegu i to nie przy przyspieszaniu tylko przy jezdzie gdzies okolo 1600-2000rpm jezeli przy obrotach 1600-2000rpm nacisnął lekko na gaz objaw znikał, dzialo sie to tylko przy delikatnym przyspieszaniu.
Zmierzylem kompresje i na dwoch cylindrach byla roznica jakies 6-8bar.
wiec ponowny demontaz glowicy, tylko ze juz u mnie.
Po zdjeciu glowicy wszystko wygladalo na OK. Ale obrocilem walem korbowym tak zeby dwa tloki byly w gorze. I tutaj moje zdziwienie jeden tlok na rowno z blokiem a drugi 1,7mm wpuszczony w dol, na nastepnym cylindrze podobna sytuacja, na jednym cylindrze tlok na rowno z blokiem a ten obok 2,5mm w dole.
Wiec za telefon i dzwonie do goscia czy czasem nie wjechal do jakiejs kałurzy itp.
A on na to ze NIE, tylko jak byly te mrozy -22 to nie chcial odpalic bo chyba paliwo zamarzlo wiec kupil samostart i zacząl odpalać go na samostart. W tym momencie poszlo za dużo samostartu i pokrzywilo dwa korbowody. Stad wlasnie slabsza kompresja na dwoch cylindrach i szarpanie przy predkosci obrotowej silnika 1600-2000rpm.
wymienilem dwie korby (oczywiscie uzywane, bo klient sam sobie zalatwial) i autko chodzi jak nowka sztuka. NIE ODPALAJCIE SWOICH SAMOCHODOW NA SAMOSTART!!!!
Lepiej kupic zwykły PLAK do cocpitu i odpalac na plaku, jest bardziej lagodny dla silnika niz samostart.
Pozdrawiam wszystkich i moze sie to komus przyda kiedys."
Potwierdzam. Mieliśmy w firmie problem z odpalaniem Transita. Nie pamiętam co szwankowało, ale robota za 6k zł, więc nie zdecydowali się na naprawę. Zaczęło się odpalanie na samostarcie i po miesiącu auto poszło na złom. Wypalony jeden tłok, w drugim skrzywiona korba i chyba pęknięty cylinder.
Zapisane
KAI Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kolbuszowa
Samochód: Seat Cordoba 1.9. 1994 r

« Odpowiedz #25 - Środa, 06.10.2010, 12:02:31 - NIEPRZECZYTANA »

witam.mam problem z moja Cordoba 1.9 D. dzis rano nie odpalił.musiałem uzywac"startera" z tego co sprawdziłem nie przekazuje prądu na swiece zarowe.Czy to mógł zdechnać przekaznik?? bo wszystkie bezpieczniki mam sprawne.Prosze pomóźcie.


od KYS: Jak dopisujesz się do jakiegoś wątku to wybierz taki, który pasuje tematem. Przeniosłem i przeczytaj ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Środa, 06.10.2010, 12:31:58 wysłane przez KYS » Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #26 - Środa, 06.10.2010, 22:25:49 - NIEPRZECZYTANA »

Jak kontrolka od świec żarowych nie zapala się w ogóle po przekręceniu kluczyka to 109tka padła
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
jeryho Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2001 1.9tdi 90km

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 08.09.2011, 16:28:16 - NIEPRZECZYTANA »

Po roku czasu odgrzewam temat, mam tak jak napisał Marian , ze nie zapala sie kontrolka od swiec żarowych . Przekręcam kluczyk i nie chce załapać w ogole (kreci i nic wiecej)i nie swieci sie kontrolka od świec żarowych. Jutro wymienie , zobaczymy czy to pomoże
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #28 - Piątek, 09.09.2011, 10:13:46 - NIEPRZECZYTANA »

Brak swiecenia kontrolki to, albo spalona zarwka, albo brak zasilania ECU.
Zapisane

jeryho Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2001 1.9tdi 90km

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 23.04.2012, 17:34:58 - NIEPRZECZYTANA »

Problemem okazał nie Przekaźnik 109, a ten smieszny imobalajzer. Odcina dopływ paliwa, czsami sie zacinał, aż w końcu sie zechlał całkowice. Najlepiej wymontować to dziadostwo i mieć spokój  ;D
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik nie zapala, przekaznik 109
Skocz do: