Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm  (Przeczytany 18019 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
pol_sc Mężczyzna
Szary Sombra
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L TDI

« Niedziela, 19.10.2008, 12:02:29 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Obecnie moje autko (Ibiza 6L 1.9 TDi 2003r ATD) posiada z przodu zestaw 256mm.
Przymierzam sie do zmiany zestawu hamulcow na wieksze.
Wiem ze trzeba wymienic caly osprzet, nie tylko tarcze zaciski i klocki.
Pytanie tylko jakie czesci dokladnie musza byc wymienione.
Nie wiem czego mam szukac, aby moc wymienic te elementy.
Co mozna zostawic a co musi byc wymienione.

Szukajka nie wyplula mi konkretnych odpowiedzi.

Prosz o pomoc!

Pozdrawiam POL

Otrzymalem wlasnie informacje jakie czesci potrzebuje.

czyli

Tarcza 288 - 1J0 615 301R lub 1J0 615 301S
Jarzmo zacisku - 6Q0 615 125 lewy i 6Q0 615 126 prawy
Zacisk - 6Q0 615 123 lewy i 6Q0 615 124 prawy
Klocki (komplet) - 6Q0 698 151A

jesli to wszystko to prosze u zamkniecie badz usuniecie watku.

Pozdrawiam POL
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 19.10.2008, 12:13:55 wysłane przez pol92 » Zapisane

POL_SC
michalp21 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba Sx

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 19.10.2008, 15:15:26 - NIEPRZECZYTANA »

ze tak spytam to po co ci wieksze hamulce  :P
Zapisane

kamil
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 19.10.2008, 15:24:00 - NIEPRZECZYTANA »

hm... zastanowmy sie... po to, zeby auto lepiej hamowalo?  :o
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 19.10.2008, 17:11:18 - NIEPRZECZYTANA »

hm... zastanowmy sie... po to, zeby auto lepiej hamowalo?  :o
a to taka nowa ibi nie hamuje? :o
przejachelem sie toledo 2 z 1.6 i hamulce na dotyk (4 tarcze) a nie sadze ze te sa slabsze :-\
tym mozna doprowadzic do zaparkowania nam w bagazniku nie mowiwac juz o lepszych
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
nerwus
Gość



« Odpowiedz #4 - Niedziela, 19.10.2008, 17:20:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
a to taka nowa ibi nie hamuje? :o
Hamuje ale heble 256 sprawdzają się do max 150km/h potem to rozpacz .
288 już jakoś sobie radzą ( ja mam takie ) ale to też nie  jest rewelacja  :nonono:  starczy 200km/h  i też robi się cieniutko  :ninja:
Zapisane
Kuman
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 19.10.2008, 18:24:18 - NIEPRZECZYTANA »

Jak zmieniać to już od razu na 312mm z TT. Jedyny minus to 16 calowe koła min. Jeśli ktoś chce mam namiar na nowe oryginalne komplety 312mm w dobrej cenie.
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 19.10.2008, 19:37:19 - NIEPRZECZYTANA »

dobra cena tzn jaka? Moze sie ktos jeszcze skusi... :-X
Zapisane
pol_sc Mężczyzna
Szary Sombra
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L TDI

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 19.10.2008, 21:37:05 - NIEPRZECZYTANA »

ze tak spytam to po co ci wieksze hamulce  :P

po to zeby lepiej hamowalo autko.

mam teraz dobre tarcze (powerdisk plus klocki ate) i autko hamuje niezle, jednak zyleta to nie jest i z 200 km/h pare razy jak sie hamuje nie puchna, jednak brakuje tej SILY hamowania :)
Zapisane

POL_SC
michalp21 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba Sx

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 20.10.2008, 10:42:53 - NIEPRZECZYTANA »

Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje :o  Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje :) a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy  :pub:
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 20.10.2008, 13:30:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: michalp21
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje   Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje  a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy   

SX 1.6 AFT też ma 256mm ale 200-300kg mniej do wyhamowania  8)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
adnikauto Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pomorze
Samochód: Cordi 1.4 2006

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 20.10.2008, 16:00:35 - NIEPRZECZYTANA »

Jak zmieniać to już od razu na 312mm z TT. Jedyny minus to 16 calowe koła min. Jeśli ktoś chce mam namiar na nowe oryginalne komplety 312mm w dobrej cenie.
Tzn. mozesz troszke przyblizyc temat co masz na mysli piszac komplet?
I co to znaczy dobra cena, konkretnie za ile i za co (komplet czyli co)?

Pozdr
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 20.10.2008, 16:25:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: adnikauto
(komplet czyli co)?
Zapewne jarzmo, zacisk z tłoczkami i tarcza.
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 20.10.2008, 21:38:11 - NIEPRZECZYTANA »

Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje :o  Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje :) a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy  :pub:

 :o nikt nie mówi, że auto nie hamuje. Bo hamuje. I do normalnej jazdy z mocą z jaką wyszło z fabryki na pewno to wystarcza. Ale przejedź się tym troszkę ostrzej to zobaczysz, że duży hamulec to podstawa. Tym bardziej jak już ktoś zaczyna dłubać pod maską. Para razy hamowałeś z 200 i wytrzymały. Ok. Ale zrób tak pare razy pod rząd a nie w ciągu roku to zobaczysz o co chodzi. Gwarantuję Ci, że Twoje wg Ciebie bardzo dobre hamulce zagotuje Ci w kilka min ;) Pamiętaj też, że jak autko nie ma mocy to do tych 200 dość długo się rozpędza i w tym czasie hamulce się chłodzą. A jak masz już troszkę mocy i jedziesz szybciej np autostradą gdzie co chwila hamujesz z 200 do 120 i znow rozpędzasz się do 200 to temp, szybko rosną...

A wracając do tematu to jak się POL przerzucasz na 288 to polecam seryjną gładką tarczę i do tego porządne klocki + płyn. Te elementy co wymieniłeś wystarczą do przekładki. I nie zapominaj, że na 288 min. felga to 15stka. 288 do mocy w które celujesz powinny wystarczyć. Ale jak już dłubiesz heble to przemyśl czy dużo drożej będzie jak założysz 312...  :roll:
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 20.10.2008, 21:44:04 wysłane przez Morgan » Zapisane
adnikauto Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pomorze
Samochód: Cordi 1.4 2006

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 21.10.2008, 16:57:27 - NIEPRZECZYTANA »

Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje :o  Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje :) a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy  :pub:

 :o nikt nie mówi, że auto nie hamuje. Bo hamuje. I do normalnej jazdy z mocą z jaką wyszło z fabryki na pewno to wystarcza. Ale przejedź się tym troszkę ostrzej to zobaczysz, że duży hamulec to podstawa. Tym bardziej jak już ktoś zaczyna dłubać pod maską. Para razy hamowałeś z 200 i wytrzymały. Ok. Ale zrób tak pare razy pod rząd a nie w ciągu roku to zobaczysz o co chodzi. Gwarantuję Ci, że Twoje wg Ciebie bardzo dobre hamulce zagotuje Ci w kilka min ;) Pamiętaj też, że jak autko nie ma mocy to do tych 200 dość długo się rozpędza i w tym czasie hamulce się chłodzą. A jak masz już troszkę mocy i jedziesz szybciej np autostradą gdzie co chwila hamujesz z 200 do 120 i znow rozpędzasz się do 200 to temp, szybko rosną...

A wracając do tematu to jak się POL przerzucasz na 288 to polecam seryjną gładką tarczę i do tego porządne klocki + płyn. Te elementy co wymieniłeś wystarczą do przekładki. I nie zapominaj, że na 288 min. felga to 15stka. 288 do mocy w które celujesz powinny wystarczyć. Ale jak już dłubiesz heble to przemyśl czy dużo drożej będzie jak założysz 312...  :roll:

Bedzie sporo drozej... przynajmniej 4K bo przy 312- felgi to min. "16" cali czyli dwa komplety "15" w toilet... poza tym absolutnie sie z Toba zgadzam!
Pozdro
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 21.10.2008, 17:06:48 - NIEPRZECZYTANA »

Ja nic nie dłubałem u siebie, ale wystarczyły trzy ostre hamowanka w Borsku ze 170 km/h i się płyn prawie zagotował (przy ostatnim miałem lekki strach). Pomogła jedynie wymiana, bo nie chciała Variotka hamować. Rachunek jest prosty - więcej koni=większe heble.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Skocz do: