Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm (Przeczytany 18395 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pol_sc
Szary Sombra
Użytkownik
Offline
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI
Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Niedziela, 19.10.2008, 12:02:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Obecnie moje autko (Ibiza 6L 1.9 TDi 2003r ATD) posiada z przodu zestaw 256mm.
Przymierzam sie do zmiany zestawu hamulcow na wieksze.
Wiem ze trzeba wymienic caly osprzet, nie tylko tarcze zaciski i klocki.
Pytanie tylko jakie czesci dokladnie musza byc wymienione.
Nie wiem czego mam szukac, aby moc wymienic te elementy.
Co mozna zostawic a co musi byc wymienione.
Szukajka nie wyplula mi konkretnych odpowiedzi.
Prosz o pomoc!
Pozdrawiam POL
Otrzymalem wlasnie informacje jakie czesci potrzebuje.
czyli
Tarcza 288 - 1J0 615 301R lub 1J0 615 301S
Jarzmo zacisku - 6Q0 615 125 lewy i 6Q0 615 126 prawy
Zacisk - 6Q0 615 123 lewy i 6Q0 615 124 prawy
Klocki (komplet) - 6Q0 698 151A
jesli to wszystko to prosze u zamkniecie badz usuniecie watku.
Pozdrawiam POL
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 19.10.2008, 12:13:55 wysłane przez pol92
»
Zapisane
POL_SC
michalp21
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba Sx
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #1 -
Niedziela, 19.10.2008, 15:15:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
ze tak spytam to po co ci wieksze hamulce
Zapisane
Zapraszam do komentarzy:
http://polskajazda.pl/Samochody/Seat/Cordoba/29045
kamil
Gość
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #2 -
Niedziela, 19.10.2008, 15:24:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
hm... zastanowmy sie... po to, zeby auto lepiej hamowalo?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #3 -
Niedziela, 19.10.2008, 17:11:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kamil Niedziela, 19.10.2008, 15:24:00
hm... zastanowmy sie... po to, zeby auto lepiej hamowalo?
a to taka nowa ibi nie hamuje?
przejachelem sie toledo 2 z 1.6 i hamulce na dotyk (4 tarcze) a nie sadze ze te sa slabsze
tym mozna doprowadzic do zaparkowania nam w bagazniku nie mowiwac juz o lepszych
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
nerwus
Gość
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #4 -
Niedziela, 19.10.2008, 17:20:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby
a to taka nowa ibi nie hamuje?
Hamuje ale heble 256 sprawdzają się do max 150km/h potem to rozpacz .
288 już jakoś sobie radzą ( ja mam takie ) ale to też nie jest rewelacja
starczy 200km/h i też robi się cieniutko
Zapisane
Kuman
Gość
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #5 -
Niedziela, 19.10.2008, 18:24:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak zmieniać to już od razu na 312mm z TT. Jedyny minus to 16 calowe koła min. Jeśli ktoś chce mam namiar na nowe oryginalne komplety 312mm w dobrej cenie.
Zapisane
guayre
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #6 -
Niedziela, 19.10.2008, 19:37:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
dobra cena tzn jaka? Moze sie ktos jeszcze skusi...
Zapisane
pol_sc
Szary Sombra
Użytkownik
Offline
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #7 -
Niedziela, 19.10.2008, 21:37:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: michalp21 Niedziela, 19.10.2008, 15:15:26
ze tak spytam to po co ci wieksze hamulce
po to zeby lepiej hamowalo autko.
mam teraz dobre tarcze (powerdisk plus klocki ate) i autko hamuje niezle, jednak zyleta to nie jest i z 200 km/h pare razy jak sie hamuje nie puchna, jednak brakuje tej SILY hamowania
Zapisane
POL_SC
michalp21
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba Sx
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #8 -
Poniedziałek, 20.10.2008, 10:42:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje
Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje
a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy
Zapisane
Zapraszam do komentarzy:
http://polskajazda.pl/Samochody/Seat/Cordoba/29045
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #9 -
Poniedziałek, 20.10.2008, 13:30:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: michalp21
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy
SX 1.6 AFT też ma 256mm ale 200-300kg mniej do wyhamowania
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
adnikauto
Świeżak
Offline
Skąd: Pomorze
Samochód: Cordi 1.4 2006
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #10 -
Poniedziałek, 20.10.2008, 16:00:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Kuman Niedziela, 19.10.2008, 18:24:18
Jak zmieniać to już od razu na 312mm z TT. Jedyny minus to 16 calowe koła min. Jeśli ktoś chce mam namiar na nowe oryginalne komplety 312mm w dobrej cenie.
Tzn. mozesz troszke przyblizyc temat co masz na mysli piszac komplet?
I co to znaczy dobra cena, konkretnie za ile i za co (komplet czyli co)?
Pozdr
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #11 -
Poniedziałek, 20.10.2008, 16:25:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: adnikauto
(komplet czyli co)?
Zapewne jarzmo, zacisk z tłoczkami i tarcza.
Zapisane
Morgan
Gość
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #12 -
Poniedziałek, 20.10.2008, 21:38:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: michalp21 Poniedziałek, 20.10.2008, 10:42:53
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje
Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje
a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy
nikt nie mówi, że auto nie hamuje. Bo hamuje. I do normalnej jazdy z mocą z jaką wyszło z fabryki na pewno to wystarcza. Ale przejedź się tym troszkę ostrzej to zobaczysz, że duży hamulec to podstawa. Tym bardziej jak już ktoś zaczyna dłubać pod maską. Para razy hamowałeś z 200 i wytrzymały. Ok. Ale zrób tak pare razy pod rząd a nie w ciągu roku to zobaczysz o co chodzi. Gwarantuję Ci, że Twoje wg Ciebie bardzo dobre hamulce zagotuje Ci w kilka min
Pamiętaj też, że jak autko nie ma mocy to do tych 200 dość długo się rozpędza i w tym czasie hamulce się chłodzą. A jak masz już troszkę mocy i jedziesz szybciej np autostradą gdzie co chwila hamujesz z 200 do 120 i znow rozpędzasz się do 200 to temp, szybko rosną...
A wracając do tematu to jak się POL przerzucasz na 288 to polecam seryjną gładką tarczę i do tego porządne klocki + płyn. Te elementy co wymieniłeś wystarczą do przekładki. I nie zapominaj, że na 288 min. felga to 15stka. 288 do mocy w które celujesz powinny wystarczyć. Ale jak już dłubiesz heble to przemyśl czy dużo drożej będzie jak założysz 312...
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 20.10.2008, 21:44:04 wysłane przez Morgan
»
Zapisane
adnikauto
Świeżak
Offline
Skąd: Pomorze
Samochód: Cordi 1.4 2006
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #13 -
Wtorek, 21.10.2008, 16:57:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Morgan Poniedziałek, 20.10.2008, 21:38:11
Cytat: michalp21 Poniedziałek, 20.10.2008, 10:42:53
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje
Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje
a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy
nikt nie mówi, że auto nie hamuje. Bo hamuje. I do normalnej jazdy z mocą z jaką wyszło z fabryki na pewno to wystarcza. Ale przejedź się tym troszkę ostrzej to zobaczysz, że duży hamulec to podstawa. Tym bardziej jak już ktoś zaczyna dłubać pod maską. Para razy hamowałeś z 200 i wytrzymały. Ok. Ale zrób tak pare razy pod rząd a nie w ciągu roku to zobaczysz o co chodzi. Gwarantuję Ci, że Twoje wg Ciebie bardzo dobre hamulce zagotuje Ci w kilka min
Pamiętaj też, że jak autko nie ma mocy to do tych 200 dość długo się rozpędza i w tym czasie hamulce się chłodzą. A jak masz już troszkę mocy i jedziesz szybciej np autostradą gdzie co chwila hamujesz z 200 do 120 i znow rozpędzasz się do 200 to temp, szybko rosną...
A wracając do tematu to jak się POL przerzucasz na 288 to polecam seryjną gładką tarczę i do tego porządne klocki + płyn. Te elementy co wymieniłeś wystarczą do przekładki. I nie zapominaj, że na 288 min. felga to 15stka. 288 do mocy w które celujesz powinny wystarczyć. Ale jak już dłubiesz heble to przemyśl czy dużo drożej będzie jak założysz 312...
Bedzie sporo drozej... przynajmniej 4K bo przy 312- felgi to min. "16" cali czyli dwa komplety "15" w toilet... poza tym absolutnie sie z Toba zgadzam!
Pozdro
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 21.10.2008, 17:06:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja nic nie dłubałem u siebie, ale wystarczyły trzy ostre hamowanka w Borsku ze 170 km/h i się płyn prawie zagotował (przy ostatnim miałem lekki strach). Pomogła jedynie wymiana, bo nie chciała Variotka hamować. Rachunek jest prosty - więcej koni=większe heble.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...