+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Gaz w podłodze zero reakcji.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gaz w podłodze zero reakcji.  (Przeczytany 30533 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
myst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Puławy
Samochód: Cordoba '97, 1.6 AFT + LPG

« Środa, 20.08.2008, 19:11:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam pisze bo nic na ten temat nie znalazłem jednym z wielu problemów mojej Cordi jest wlasnie co?
Dziś pojawiło sie to poraz pierwszy jade po mieście na biegu nr.4 nagle brak mocy obroty spadają myśle co jest pedał wciskam na max i dalej nic szarpie nei wiem co sie dzieje. wrzucam bieg nr.3 i przez chwile jest ok ale po chwili znowu to samo, wiec wrzucam 2 jade i... obroty spadaja samochód nie chce jechac, po wrzuceniu jedynki zgasł na chwile i przez jakiś czas było wszystko okej. myślałem ze moze to wina gazu(pojechałem zatankowałem 20 litrów lecz nie w tym rzecz), po przejechaniu kilkuset metrów problem sie powtórzył, hm pomyślałem przełącze na benzynę, ale niestety nic to nie działo. Nie wiem co juz robić z moją Cordi sciągnołem ODME, w mojej przepustnicy było z deka mokro yy troche oleju?<ale skąd?> miałem dzisiaj czyscic przepustnice lecz nigdzie nie mogłem dostac plynu do jej czyszczenia, w moim samochodzie pojawia sie także problem skaczących obrotow(mam nadzieje ze po przeczyszczeniu przepustnicy z syfu bedzie wszystko ok). Czasem także jak samochód jest gorący po przejechaniu np 100km potrafi zgasnąć podejrzewam czujnik halla?. Lecz ostatnimi czasy cos sie spiep**o moja Cordoba 1.6 AFT '97 straciła moc, jedynie rozpędza sie ale też ledwo do 120km/h. Ostatnio moja Mama dała samochod do mechanika (uciekał nam płyn chlodniczy, z tego co wiem zrobił slif głowicy i cos tam jeszcze)
brak mocy moze to być wina przestawionego rozrządu i czy te wszystkie problemy jakoś sie pokrywają?

Wybaczcie prosze ze pisze wszystko w jednym temacie, ale żaden mechanik, nie wie co robic <rolft>, mi także brakuje pomysłow, bardzo lubie ten samochód i szkoda mi go sprzedawać, za przysłowiowy grosz:/.

Prosze was o pomoc.
Zapisane
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #1 - Środa, 20.08.2008, 19:49:35 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczyść gaźnik może jakiś syf ci wleciał a co do rozrządu to raczej nie od tego
Zapisane


abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #2 - Środa, 20.08.2008, 19:59:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vicotel
Przeczyść gaźnik

Masz u mnie zgrzewke piwa jak powiesz mi gdzie on jest  8)


Myst, wiele Ci radziłem na gg i prv. Zrób najpierw to co da się zrobić tanio i szybko i zobaczysz czy problem zniknie.

A olej w przepustnicy jest rzeczą normalną - jest wypluwany właśnie przez odme i jego nadmiar powoduje jaja z obrotami.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #3 - Środa, 20.08.2008, 20:05:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vicotel
Przeczyść gaźnik
:ok:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #4 - Środa, 20.08.2008, 20:08:35 - NIEPRZECZYTANA »

he miałem na myśli układ wtryskowy  ;D  zresztą przypomina gaźnik  :P
Zapisane


myst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Puławy
Samochód: Cordoba '97, 1.6 AFT + LPG

« Odpowiedz #5 - Środa, 20.08.2008, 20:12:29 - NIEPRZECZYTANA »

sprawa wygląda tak przepustnice przeczyszczę w piątek bo dopiero wtedy do sklepu przyjedzie płyn do czyszczenia... w całym mieście nie mogłem niestety nic znaleść, nawet w niektórych sklepach sie ze mnie śmiali i mówili że czegoś takiego nie ma:D hm a może w markecie uda mi sie coś takiego kupić?
jutro postaram sie zamówić nowe świece i przewody wn. Przeczytałem gdzieś ze brak mocy może być spowodowany przestawieniem zapłonu na skutek przeskoku paska?
Zapisane
pa84 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: VC 2.2 DTI, IBIZA SPORT 1.4 BXW 2006r.

« Odpowiedz #6 - Środa, 20.08.2008, 20:34:12 - NIEPRZECZYTANA »

he miałem na myśli układ wtryskowy  
chyba przepustnice  :ok:  :rotfl:
a wracajac do tematu to mechanik ci sprawdzal pompe paliwa zajedz do gaziarza niech sprawdzi gaz moze komp gazowy cos nawalil i zapieprzyl mapy benzynowego sprubój odłaczyc aku na pare minut, rorzad zostaw na koniec
« Ostatnia zmiana: Środa, 20.08.2008, 20:54:34 wysłane przez aboz » Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 21.08.2008, 07:04:10 - NIEPRZECZYTANA »

Za ten temat powinieneś gratis dostać :!:  naucz się pytać o problem w odpowiednich tematach a nie wszystko w jednym, zawracasz ludziom głowę a nie stosujesz się do ich rad, Abdul i Jazjedliśmy zęby na tym silniku, zastosuj się do jego rad a problem zniknie jak w 99% przypadków z tym silnikiem :!: 
Zapisane
myst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Puławy
Samochód: Cordoba '97, 1.6 AFT + LPG

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 21.08.2008, 09:37:31 - NIEPRZECZYTANA »

ok wybaczcie
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #9 - Czwartek, 21.08.2008, 09:45:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: myst
ok wybaczcie
szczerze zrobiłeś to co mówił Abdul ?
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 21.08.2008, 10:22:28 - NIEPRZECZYTANA »

Myst już pisałem ale moze komuś to się przyda.
Napisze w skrócie bez większych opisów działania.

Przekaźnik 30 - przetopić luty i sprawdzić styk
Przekaźnik 167 - sprawdzić styk (on jest od pompy ale nie zaszkodzi bo u DanielSa i u mnie głównie on robił jaja)
Pompa - też lubi nawaliać zwłaszcza jak masz gazior no ale skoro na gazie sa też problemy...
Świece - jak nie wymieniałeś lata to wymień w ciemno - na tym nie popłyniesz tak jak na przewodach WN. NGK V-line 24 (ok 45pln)
Kopułka i palec - może już są wypalone i nie zawsze idzie iskra na wszystkie cylindry
Cewka - jw. sprawdź spryskiwaczem do kwiatków - kable też
Kable - jak będziesz miał pewność, że to one bo jak chcesz pojeździć pare lat tym autem to warto kupić np ngk (180pln)
Przepustnica - prosisz o spray do czyszczenia gaźników lub jakaś nafta czy benzyna bo na zdjętej i tak da rade wyczyścić
Przepływomierz - wódki Ci u nas dostatek
Czujnik spalania stukowego - podałem Ci 3 sposoby sprawdzenia - co najmniej 2 darmowe. Używany 20-40pln
Czujnik położenia wału korbowego - oscyloskop, ja inaczej nie potrafie sprawdzić
Rozrząd - w AFT też sam sprawdzisz czy jest dobrze ustawiony
Sonda - to samo. Miernik w łapę i do dzieła
Wtyczki - jak już dorwiesz miernik to warto zająć się wtyczkami bo i one lubią słabo kontaktować (jak taką dorwiesz to pomaga zalanie pinów cyną)
Czujniki temperatur - można wymienić w ciemno bo kosztują średnio 10-20pln a też potrafią zrobić bałagan.
Filtry - paliwa i powietrza - oba po ok 20pln.

Co więcej - nie wiem - "tylko" tyle przerabiałem u siebie  8)

Ale może to się okazać tak jak pisałeś aparat zapłonowy / czujnik halla

W najgorszym wypadku sam komp może być walnięty (uzywany ok 200) a może to być problem tych map o których juz pisał vicotel - na gazie się nie znam. A być może wystarczy skasować jakieś błędy...
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21.08.2008, 10:24:04 wysłane przez Abdul » Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
myst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Puławy
Samochód: Cordoba '97, 1.6 AFT + LPG

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 21.08.2008, 19:30:00 - NIEPRZECZYTANA »

Od jutra biorę sie pomału do roboty, planuje jutro przeczyścić przepływkę, odme, przepustnice - lecz w moim mieście nie moge dostać żadnego sprayu/środka do czyszczenia gaźników, przepustnic. Byłem dziś w sklepie gdzie mieli mieć ten spray w piątek lecz niestety go nie bedzie... Więc zostaje mi nafta albo benzyna ekstrakcyjna. Jutro zamówię świece V24 ngk, oraz przewody wn ngk na allegro. W sklepie ceny są bardzo wysokie:p , np przewody 250złotych a na allegro 170. wymienię kopułke i palec.
sprawdze także przekaźniki. Jak mi przyjdzie kabel obd2 to postaram sie sprawdzić silnik na vagu.

Co lepsze NAFTA czy benzyna ekstrakcyjna?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21.08.2008, 19:31:46 wysłane przez myst » Zapisane
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 21.08.2008, 19:38:21 - NIEPRZECZYTANA »

ja dziś czysciłem benzyną i ładnie to sżło, benzynka szybko paruje i nic nie zostawia trzeba tylko szmatką przetrzeć i gra gitara. U mnie wszystko bylo by pieknie tylko że coś stało się z gazem i nie wiem co, jak przełączam na gaz to jak by go wogóle nie dostarczało ale się przełącza. 2razy sprawdzalem czy wszystko jest podłączone i jest więc nie wiem co jest 5 heh
Zapisane
myst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Puławy
Samochód: Cordoba '97, 1.6 AFT + LPG

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 21.08.2008, 22:19:44 - NIEPRZECZYTANA »

ok zamówiłem świece http://www.allegro.pl/show_item.php?item=422061893
oraz przewody http://www.allegro.pl/show_item.php?item=419242507
Zapisane
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 21.08.2008, 22:38:06 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę drogie te przewody  :eye:
Zapisane


Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Gaz w podłodze zero reakcji.
Skocz do: