+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Załączenie Turbo
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Załączenie Turbo  (Przeczytany 21359 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jacusp
Świeżak
Offline Offline



Skąd: poznań

« Czwartek, 08.05.2008, 20:13:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć,

mam Cordobę Vario 1,9TDI. Nie jestem specjalistą od Diesla, ale domyślam się, że turbo załącza się po przekroczeniu pewnej ilości obrotów silnika. Czy ktoś ma pojęcie jak to może wyglądać w tym modelu?

Dzięki za odpowiedź na trywialne pytanie.

Pozdrawiam,
Jacek
Zapisane
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 08.05.2008, 20:25:59 - NIEPRZECZYTANA »

Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie. Im większe obciążenie tym więcej pompuje nie przekraczając przy tym zadanego ciśnienia.
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #2 - Piątek, 09.05.2008, 08:17:32 - NIEPRZECZYTANA »

A nie od około 1700obr? :o
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Piątek, 09.05.2008, 08:47:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bzysiek
Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie.
Przy włączonym silniku wirnik turbiny obraca się, ale dopiero przy obrotach ok. 1800obr/min turbina wytwarza ciśnienie, które "daje' moc i moment...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #4 - Piątek, 09.05.2008, 13:22:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bzysiek
Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie.
Przy włączonym silniku wirnik turbiny obraca się, ale dopiero przy obrotach ok. 1800obr/min turbina wytwarza ciśnienie, które "daje' moc i moment...

Turbina wytwarza ciśnienie przy każdym naciśnięciu gazu. Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie (zakładając, że butujemy od samego dołu) i jest maksymalny moment obrotowy. Nie znaczy to, że przy np. 1500 obr/min turbina nie pompuje wcale.
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #5 - Piątek, 09.05.2008, 13:27:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bzysiek
Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie
czy aby napewno :-X  :nonono:
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #6 - Piątek, 09.05.2008, 13:32:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bzysiek
Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie
czy aby napewno :-X  :nonono:

Dokladnie jak Bzysiek powiedzial z tym ze jak na VAG obserwowalem to przy 1500 obr juz laduje pelna para
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #7 - Piątek, 09.05.2008, 13:50:30 - NIEPRZECZYTANA »

Tutaj wrzucam przykładowe logi AFNa.

Oczywiście od podanej wartości odejmujemy 1000mbar (ciśnienie atmosferyczne).

Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #8 - Sobota, 10.05.2008, 00:04:49 - NIEPRZECZYTANA »

Z tegologa widać,że już minimalnie pompuje przy 1344 obr. Nawet przy ok900 jest wytwarzane niewielkie nadciśnienie.
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #9 - Sobota, 10.05.2008, 01:11:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ale z tej tabelki widać, że coś słabo daje przy niskich obrotach, bo wartość specified jest sporo większa niż wartość actual, już 17oo obr/min daje mniejszą różnicę w doładowaniu, ale dalej jest poniżej wartości, chyba że źle to rozumiem, więc jak coś to niech mnie ktoś poprawi i uświadomi.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #10 - Sobota, 10.05.2008, 09:25:00 - NIEPRZECZYTANA »

No dobrze rozumiesz, ale nieważne jest to czy turbo wyrabia czy nie, tylko chciałem pokazac, że nie jest prawdą że turbina budzi sie dopiero przy 1800obr/min.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #11 - Sobota, 10.05.2008, 11:25:55 - NIEPRZECZYTANA »

Bo turbo pracuje przecież zawsze, spaliny napędzają łopatki to turbo pompuje, im więcej spalin idzie na łopatki tym więcej nabija, a żeby nie nabiła za dużo to jest zawór i ot cała filozofia.
Trzeba by na VAgu sprawdzić, jeśli to oczywiście możliwe, jakie jest otwarcie zawóru ciśnienia na turbinie przy niskich obrotach, czy jest całkiem zamknięty, czy jednak upuszcza trochę pary, przyznam że mnie to właśnie ciekawi, a nie mam bladego pojęcia jak z tym jest.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Glovash Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: CSW w PO
Samochód: 6k1 GT TDI

« Odpowiedz #12 - Piątek, 05.06.2009, 16:46:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Prosiłbym o ocenę logów mojej Ibizy 1.9 TDI , 110 KM, AFN

Grupa 003



Grupa 008



Grupa 011





Z góry dziękuję za każdą odp.


od KYS: Używaj opcji szukaj!
« Ostatnia zmiana: Piątek, 05.06.2009, 18:24:28 wysłane przez KYS » Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 03.01.2013, 21:43:27 - NIEPRZECZYTANA »

Jakie powinno być maksymalne wskazanie doładowania turbiny przy "pełnym bucie" (ASV)?
Podczas w miarę spokojnego przyspieszanie doładowanie dochodzi do książkowej wartości 1/1,1 bara natomiast przy pedale w podłodze wartość rośnie nawet do 1,5 bara (nie zawsze). Po chwili opada do wartości <1 bar (w zależności od obrotów) i takie ciśnienie utrzymuje przez cały czas. Czy to normalne zachowanie, czy w turbo od ASV wartości nie powinny w żadem sposób przekraczać 1 bara? Czasami przy max bucie ciśnienie dochodzi do 1,1 i nie przekracza.
Czyżby problem dotyczył kierowniczek w turbo? Auto nie łapie już trybu awaryjnego, zbiera się nienajgorzej  :-\
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Piątek, 04.01.2013, 20:18:00 - NIEPRZECZYTANA »

widget zrób loga i będzie widać.
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Załączenie Turbo
Skocz do: