Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Załączenie Turbo
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Załączenie Turbo (Przeczytany 21344 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jacusp
Świeżak
Offline
Skąd: poznań
Załączenie Turbo
«
Czwartek, 08.05.2008, 20:13:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cześć,
mam Cordobę Vario 1,9TDI. Nie jestem specjalistą od Diesla, ale domyślam się, że turbo załącza się po przekroczeniu pewnej ilości obrotów silnika. Czy ktoś ma pojęcie jak to może wyglądać w tym modelu?
Dzięki za odpowiedź na trywialne pytanie.
Pozdrawiam,
Jacek
Zapisane
Bzysiek
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 08.05.2008, 20:25:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie. Im większe obciążenie tym więcej pompuje nie przekraczając przy tym zadanego ciśnienia.
Zapisane
guayre
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #2 -
Piątek, 09.05.2008, 08:17:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
A nie od około 1700obr?
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #3 -
Piątek, 09.05.2008, 08:47:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Bzysiek
Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie.
Przy włączonym silniku wirnik turbiny obraca się, ale dopiero przy obrotach ok. 1800obr/min turbina wytwarza ciśnienie, które "daje' moc i moment...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Bzysiek
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #4 -
Piątek, 09.05.2008, 13:22:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS Piątek, 09.05.2008, 08:47:10
Cytat: Bzysiek
Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie.
Przy włączonym silniku wirnik turbiny obraca się, ale dopiero przy obrotach ok. 1800obr/min turbina wytwarza ciśnienie, które "daje' moc i moment...
Turbina wytwarza ciśnienie przy każdym naciśnięciu gazu. Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie (zakładając, że butujemy od samego dołu) i jest maksymalny moment obrotowy. Nie znaczy to, że przy np. 1500 obr/min turbina nie pompuje wcale.
Zapisane
daniels81
Gość
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #5 -
Piątek, 09.05.2008, 13:27:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Bzysiek
Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie
czy aby napewno
Zapisane
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #6 -
Piątek, 09.05.2008, 13:32:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: daniels Piątek, 09.05.2008, 13:27:14
Cytat: Bzysiek
Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie
czy aby napewno
Dokladnie jak Bzysiek powiedzial z tym ze jak na VAG obserwowalem to przy 1500 obr juz laduje pelna para
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
Bzysiek
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #7 -
Piątek, 09.05.2008, 13:50:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tutaj wrzucam przykładowe logi AFNa.
Oczywiście od podanej wartości odejmujemy 1000mbar (ciśnienie atmosferyczne).
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #8 -
Sobota, 10.05.2008, 00:04:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Z tegologa widać,że już minimalnie pompuje przy 1344 obr. Nawet przy ok900 jest wytwarzane niewielkie nadciśnienie.
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #9 -
Sobota, 10.05.2008, 01:11:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ale z tej tabelki widać, że coś słabo daje przy niskich obrotach, bo wartość specified jest sporo większa niż wartość actual, już 17oo obr/min daje mniejszą różnicę w doładowaniu, ale dalej jest poniżej wartości, chyba że źle to rozumiem, więc jak coś to niech mnie ktoś poprawi i uświadomi.
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Bzysiek
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #10 -
Sobota, 10.05.2008, 09:25:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
No dobrze rozumiesz, ale nieważne jest to czy turbo wyrabia czy nie, tylko chciałem pokazac, że nie jest prawdą że turbina budzi sie dopiero przy 1800obr/min.
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #11 -
Sobota, 10.05.2008, 11:25:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Bo turbo pracuje przecież zawsze, spaliny napędzają łopatki to turbo pompuje, im więcej spalin idzie na łopatki tym więcej nabija, a żeby nie nabiła za dużo to jest zawór i ot cała filozofia.
Trzeba by na VAgu sprawdzić, jeśli to oczywiście możliwe, jakie jest otwarcie zawóru ciśnienia na turbinie przy niskich obrotach, czy jest całkiem zamknięty, czy jednak upuszcza trochę pary, przyznam że mnie to właśnie ciekawi, a nie mam bladego pojęcia jak z tym jest.
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Glovash
Użytkownik
Offline
Skąd: CSW w PO
Samochód: 6k1 GT TDI
Prośba o ocenę logów - Ibiza 1.9 TDI AFN
«
Odpowiedz #12 -
Piątek, 05.06.2009, 16:46:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Prosiłbym o ocenę logów mojej Ibizy 1.9 TDI , 110 KM, AFN
Grupa 003
Grupa 008
Grupa 011
Z góry dziękuję za każdą odp.
od KYS: Używaj opcji szukaj!
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 05.06.2009, 18:24:28 wysłane przez KYS
»
Zapisane
widget
Użytkownik
Offline
Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T
WWW
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #13 -
Czwartek, 03.01.2013, 21:43:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jakie powinno być maksymalne wskazanie doładowania turbiny przy "pełnym bucie" (ASV)?
Podczas w miarę spokojnego przyspieszanie doładowanie dochodzi do książkowej wartości 1/1,1 bara natomiast przy pedale w podłodze wartość rośnie nawet do 1,5 bara (nie zawsze). Po chwili opada do wartości <1 bar (w zależności od obrotów) i takie ciśnienie utrzymuje przez cały czas. Czy to normalne zachowanie, czy w turbo od ASV wartości nie powinny w żadem sposób przekraczać 1 bara? Czasami przy max bucie ciśnienie dochodzi do 1,1 i nie przekracza.
Czyżby problem dotyczył kierowniczek w turbo? Auto nie łapie już trybu awaryjnego, zbiera się nienajgorzej
Zapisane
Seat Cordoba 1.8 8v 90hp
Seat Ibiza Cupra 2.0 16V 150hp
Seat Toledo ASV
www.specet.pl
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #14 -
Piątek, 04.01.2013, 20:18:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
widget zrób loga i będzie widać.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Załączenie Turbo
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...