+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI 105KM - chiptuning w ASO, a żywotność (??)
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9 TDI 105KM - chiptuning w ASO, a żywotność (??)  (Przeczytany 37399 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
vex
Gość



« Niedziela, 13.04.2008, 15:33:15 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze chciałem się przywitać, gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum. Od 1,5 miesiąca jestem szczęśliwym ( chociaż czasami z mieszanymi uczuciami jeśli chodzi o silnik+skrzynia+sprzęgło ) posiadaczem Toledo III z silniczkiem 1.9 TDI. Nigdy wcześniej nie jeździłem dieslem i szczerze powiedziawszy przestawienie się z 125KM benzyny sprawia mi strochę bólu. Nie wiem skąd mam taki dziwne wrażenie "ciężkości" ruszania autem. Może po porstu zbyt dużo oczekiwałem po nowym aucie, a do tego zdaję sobie sprawę że dieslem trzeba umieć jeździć ;-)

Ale nic to...przechodząc do sedna sprawy. Autem przejechałem 3500 km i tak sobie pomyślałem, że może chip na 130-137 KM rozwiałby moje wszelkie grymasy. Niestety ze względów gwarancyjnych jestem skazany na chip'a w ASO ( Auto-Barcelona, Kometa ). Pytałem i jednych i drugich i wszyscy zapewniają mnie, że wzrost mocy o te 30% w żaden sposób nie przyczyni się do skrócenia żywota podzespołów. Z drugiej strony rozmawiałem ze znajomym, który pracował kiedyś w serwisie w którym robili właśnie między innymi chipy TDI i co usłyszałem. Podejżanie spora ilość klientów z chipem wracała po ok. 4 latach z padniętymi turbinami czy wtryskami. Zrezygnowali wtedy z programów 30% na rzecz przyrostów 15%, które się i tak nie przyjeły ze względu na mało odczówalną różnicę. Awaryjność podobno wynika z faktu, że program sprawa iż turbina zaczyna się wkręcać na obroty znacznie wcześniej niż standardowo, wtedy kiedy nie ma jeszcze wystarczającego smarowania. Do tego oczywiście sporo większe obroty dmuchawki.

Chciałem się Was zapytać jakie są Wasze doświadczenia jeśli chodzi o chipowanie właśnie 1.9 105KM i jak to się ma do tego co usłyszałem? Dodam, że oczywiście przestrzegam wszelkich zasad eksploatacji turbiny, a dodatkowa moc i moment potrzebne są wyłącznie na trasie przy wyprzedzaniu. No może sporadycznie spod świateł ;-) Mimo wszystko nie chciałbym okupić tego większą awaryjnością. Auto ma być PRZEDEWSZYSTKIM bezawaryjne. Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie uwagi.
Zapisane
nerwus
Gość



« Odpowiedz #1 - Niedziela, 13.04.2008, 15:34:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vex
Po pierwsze chciałem się przywitać, gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum.
Do tego jest odpowiednie miejsce http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=51.1305
Zapisane
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 13.04.2008, 15:38:44 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli program jest dobrze napisany to nie powinien wpływać na żywotność silnika czy turbiny. Kwestia tylko czy program z ASO jest dobrym programem.
Z drugiej strony kolega kolegi robił sobie chiptuning Octavii 1.9 TDI 130 KM w ASO Skody chyba na 160-170 KM i od 2-3 lat jeździ bezawaryjnie.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 13.04.2008, 17:14:00 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem skąd jesteś, ale skoro piszesz o Auto Barcelonie, to wydaje mi się, że z Wawki. Proponuję jechać do źródła czyli http://www.kreatormocy.pl. Oni robią TDI dla Iberii, czyli bez utraty gwarancji. Dlaczego tam? Bo zapewne tam trafi z ASO. Załatwiając to osobiście więcej się dowiesz i będziesz mógł wybrać jaki soft Ci pasuje.
Zapisane
kamil
Gość



« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 14.04.2008, 16:06:43 - NIEPRZECZYTANA »

skoro jestes w warszawie to uderz do rogalottiego (mr motors) albo do firmy diagtronik. jesli program bedzie dobrze napisany i gdy bedziesz dbal o auto to nie zauwazysz negatywow zadnych.
Zapisane
vex
Gość



« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 14.04.2008, 16:14:23 - NIEPRZECZYTANA »

kamil, auto jest nowe i nie bardzo bym chciał stracić gwarancję. Myślę, że bardziej w grę wchodzi to co napisał aboz. Z tego co wyczytałem kreatormocy jest oficjalnym partnerem seata i przy ich modyfikacjach nie traci się gwarancji.
Zapisane
Dogg_gd Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Toledo

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 14.04.2008, 20:07:20 - NIEPRZECZYTANA »

Nie zastanawial bym sie nawet 5 min - koniecznie chip. Polecam. Sprawdziłem.
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 23.10.2008, 18:30:57 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Najpierw sie przedstawie. Jestem nowym uzytkowinkiem na forum, jednakze seata altee posiadam od 2 lat. Jest to motorek 1,9 TDI + fabryczny chip tuning.
Odpowiadajac na pytanie, zdecydowanie polecam chip tego motorka. Moj zostal wychipowany podczas kupna w autoryzowanym serwisie do 140 KM. Autko tak ciagnie, ze wciska mocno w fotel. Wyprzedzanie nie stanowi zadnego problemu. Jezdilem motorkiem 1.9 TDI bez chipa i niema porownania. Autko tez dobrze ciagnie ale kto przejedzie sie 140 konnym motorkiem poczuje odrazu roznice.Jesli chodzi o zywotnosc to panowie z salonu powiedzieli ze nic sie niedzieje jezeli jest dobry program i stanowi ok 30 % mocy auta. W salonach mozna kupic odrazu wychipowanego seacika, obojetnie czy to leon czy altea czy toledo. Autko testowe salonu nawet ma silniczek 1.9 TDI i jest wychipowane do ok 140 KM. Przynajmniej tak jest w krakowie.
Osobiscie w ostatnim okresie spalilo mi sie sprzeglo, niewiem czy to wina chipa czy nie. Zostalo wymienione w ASO.Oczywiscie zapytalem czy to wina chipa. Odpowiedz jaka uzyskalem jest nastepujaca : raczej nie, jednakze sprzegla grupy volkswagena nie sa zbyt dobrymi sprzeglami i zalezy to rowniez od jego uzywania.
Jesli ma ktos watpliwosci co do chipa to niech najlepiej zapyta w ASO i wtedy wszystko stanie sie jasne! Ja osobiscie jestem na TAK!!!!!
Zapisane
kamil
Gość



« Odpowiedz #8 - Czwartek, 23.10.2008, 18:50:55 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli ma ktos watpliwosci co do chipa to niech najlepiej zapyta w ASO i wtedy wszystko stanie sie jasne!
jak to dobrze, ze nasze aso sa takie wspaniale! :D
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #9 - Czwartek, 23.10.2008, 19:02:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Witam! Najpierw sie przedstawie. Jestem nowym uzytkowinkiem na forum, jednakze seata altee posiadam od 2 lat. Jest to motorek 1,9 TDI + fabryczny chip tuning.
Odpowiadajac na pytanie, zdecydowanie polecam chip tego motorka. Moj zostal wychipowany podczas kupna w autoryzowanym serwisie do 140 KM. Autko tak ciagnie, ze wciska mocno w fotel. Wyprzedzanie nie stanowi zadnego problemu. Jezdilem motorkiem 1.9 TDI bez chipa i niema porownania. Autko tez dobrze ciagnie ale kto przejedzie sie 140 konnym motorkiem poczuje odrazu roznice.Jesli chodzi o zywotnosc to panowie z salonu powiedzieli ze nic sie niedzieje jezeli jest dobry program i stanowi ok 30 % mocy auta. W salonach mozna kupic odrazu wychipowanego seacika, obojetnie czy to leon czy altea czy toledo. Autko testowe salonu nawet ma silniczek 1.9 TDI i jest wychipowane do ok 140 KM. Przynajmniej tak jest w krakowie.
Osobiscie w ostatnim okresie spalilo mi sie sprzeglo, niewiem czy to wina chipa czy nie. Zostalo wymienione w ASO.Oczywiscie zapytalem czy to wina chipa. Odpowiedz jaka uzyskalem jest nastepujaca : raczej nie, jednakze sprzegla grupy volkswagena nie sa zbyt dobrymi sprzeglami i zalezy to rowniez od jego uzywania.
Jesli ma ktos watpliwosci co do chipa to niech najlepiej zapyta w ASO i wtedy wszystko stanie sie jasne! Ja osobiscie jestem na TAK!!!!!
tak czytam ten tekst i nasuwa mi się pytanie czy ty naprawdę mówisz poważnie? i gdzie Ci tego chipa wsadzili ;D  i najważniejsze w którym salonie, no i na koniec pokaż wykres :eye:
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 23.10.2008, 19:28:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
i gdzie Ci tego chipa wsadzili ;D  i najważniejsze w którym salonie
daniels, nie wiem czy wiesz, ale w ofercie Seata w Polsce jest zwiększenie mocy auta bez utraty gwarancji. Robią to ludzie z Kreatora Mocy o czym pisałem powyżej. Owszem robią to boxem V-Techa.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 23.10.2008, 19:30:36 wysłane przez aboz » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #11 - Czwartek, 23.10.2008, 19:30:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
i na koniec pokaż wykres :eye:

dobre  :ok:  :ok:

rodzice robili chipa w ASO toyoty, ze 116 KM poszło na 140 KM żadnej hamowni nie było, wpięcie jakiegoś nowego układu scalonego i już
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 23.10.2008, 19:32:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
wpięcie jakiegoś nowego układu scalonego
czyli box ot co ;D
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #13 - Czwartek, 23.10.2008, 19:33:25 - NIEPRZECZYTANA »

to nie jest box, tylko wymieniają coś tam już z fabryki
Zapisane

daniels81
Gość



« Odpowiedz #14 - Czwartek, 23.10.2008, 19:39:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: aboz
daniels, nie wiem czy wiesz, ale w ofercie Seata w Polsce jest zwiększenie mocy auta bez utraty gwarancji. Robią to ludzie z Kreatora Mocy o czym pisałem powyżej. Owszem robią to boxem V-Techa.
a ty czasem umiesz czytać miedzy wierszami ;)  mówisz jakbym sie z choinki urwał  :)  zawsze mnie zastanawia jak jest mierzone ta zmiana mówią jak oddają Ci auto że masz 140 koni i co masz uwierzyć im na słowo...lubie konkrety, ktoś pisze chipa a nie wie do końca to mu zrobili jak zrobili i czy cokolwiek zrobili, ale jedno jest pewne- pieniądze wzieli  ;D 
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI 105KM - chiptuning w ASO, a żywotność (??)
Skocz do: