+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI 105KM - chiptuning w ASO, a żywotność (??)
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9 TDI 105KM - chiptuning w ASO, a żywotność (??)  (Przeczytany 37374 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 23.10.2008, 19:40:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
to nie jest box, tylko wymieniają coś tam już z fabryki
I jedzie mi tu czołg ;D  Podobnie było z Mitsu X-Trail-em. Niby chip z Rally Art-u, a po dorwaniu jednego egzemplarza przez pana Mastersa okazało się, że to zwykły box. Po wyjęciu "chipa" auto odzyskało siły. Najlepsze jest to, że wszystkie pismaki rozpływały się w zachwytach nad rewelacyjnym "chipem". To chyba tylko moc naklejki Rally Art dodawały im skrzydeł :rotfl:
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 23.10.2008, 19:50:47 wysłane przez aboz » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #16 - Czwartek, 23.10.2008, 19:44:24 - NIEPRZECZYTANA »

aboz, może i w Mitsubishi tak było, nie wiem, ale żaden tuner nie zrobi Ci chipa do silnika toyoty, dobrego chipa! box się dokłada, a u nas wymienili na nowy!
Zapisane

daniels81
Gość



« Odpowiedz #17 - Czwartek, 23.10.2008, 19:46:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: aboz
I jedzie mi tu czołg ;D  Podobnie było z Mitsu X-Trail-em. Niby chip z Rally Art-u, a po dorwaniu jednego egzemplarza przez pana Mastersa okazało się, że to zwykły box. Po wyjęciu "chipa" auto odzyskało siły. Najlepsze jest to, że wszystkie pismaki rozpływały się w zachwytach nad rewelacyjnym "chipem". To chyba tylko moc naklejki Rally Art dodawały im skrzydeł :rotfl:
no widze że teraz zrozumiał ktoś o co mi chodzi,po to jest to forum żeby się czegoś nauczyć, jakby sie tak wrócił 3 lata wstecz i znał Mirassa to zamiast pakowac tyle w silnik zrobił bym swapa i miał już dawno ponad 2XX koników, ASO od zawsze nastawione jest na masowe robienie przeróbek...każdy dobry tuner robi auto pod konkretny silnik, jego stan, moc itd...z tego co słyszałem ASO jedzie na jednym schemacie...
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 23.10.2008, 19:50:26 wysłane przez aboz » Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 23.10.2008, 20:11:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
i na koniec pokaż wykres :eye:

dobre  :ok:  :ok:

rodzice robili chipa w ASO toyoty, ze 116 KM poszło na 140 KM żadnej hamowni nie było, wpięcie jakiegoś nowego układu scalonego i już
no to nieźle bo w mistubiszi wpinali program rallyart'a do pickupa i z 136 robli 140KM :rotfl:   kasując 2500zł
(źródła nie pamiętam ale któryc tyg. motoryzacyjny)

A co do  żywotności to zależy jak kto butuje , był jeden leonII 1.9tdi z  programem (105 na 140) z aso i po 35000km juz slizgało sie  sprzęgło.
Jak dbasz to masz ;)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 23.10.2008, 20:14:55 wysłane przez dominik » Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #19 - Czwartek, 23.10.2008, 20:13:28 - NIEPRZECZYTANA »

Naklejka Rally Art daje +2 exp i +4 magii...
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 23.10.2008, 20:18:27 - NIEPRZECZYTANA »

Pomyliłem się co do modelu, bo chodziło o Outlandera. Jakby ktoś chciał można poczytać http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4320 .
Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 23.10.2008, 20:19:37 - NIEPRZECZYTANA »

Pomyliłem się co do modelu, bo chodziło o Outlandera. Jakby ktoś chciał można poczytać http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4320 .
...o własie o tym czytałem w prasie tylko cena mi sie pomyliła ;D
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #22 - Sobota, 25.10.2008, 14:52:17 - NIEPRZECZYTANA »

Robie chipsy dla ASO wiec wiem jak to wyglada w praktyce....
Wiekszosc ASO wspolpracuje na odleglosc z tunerami. Wysylaja im sterownik albo softa (tak dziala wspolpraca z Kreatorem), program jest modyfikowany i tyle...zadnej diagnozy przed czy po...
Osobiscie zazwyczaj rezerwuje sobie jeden dzien na ASO. Jade ze sprzetem i na miejscu auta sprawdzam i robie mody. Jak chlopaki z serwisu zobaczyli jak to wyglada to szczeki im pospadaly...oni przedtem wysylali sterownik i dostawali mega hardcore az klientom berety spadaly. Ale nic to ze turbo na overbooscie non stop czy dwomasowki klepaly- moc byla. A ze auta wracaly na gwarancji z uwalonymi turbinami czy sprzeglami to inna bajka. W koncu mieli tego dosc ...wiec zmienili tunera. Ale tak sie dzieje w 90% ASO i na to sie nie poradzi....
Ja pisze softy zdecydowanie slabsze dla ASO niz dla konkrentego klienta. Taka mam umowe...przedewszyskim ma te kilka lat bezawaryjnie jezdzic. Jak narazie jest OK.
Nie wiem jakie softy robi Kreator ale ja bym podjechal do Mastersa, Rogala, czy Diagtronikow...oni zrobia diagnoze przed i po wyeliminujac problemy. Bo to ze 9/10 aut nowych trzyma parametry to ok i mozna gotowca zapodac. Ale 1/10 juz moze miec spooore odchylki....i jak taki egz nam sie trafi to bez diagnozy tego nie zobaczymy. I to nie chodzi o hamowanie bo to tylko weryfikuje ogolnie.
A gwarancja...heh...wiekszosc ASO i tak to nielegalnie robi wiec dymu nie beda szukac.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #23 - Piątek, 31.10.2008, 13:40:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
tak czytam ten tekst i nasuwa mi się pytanie czy ty naprawdę mówisz poważnie? i gdzie Ci tego chipa wsadzili   i najważniejsze w którym salonie, no i na koniec pokaż wykres 

Po pierwsze niema zadnego wykresu, jednak mam pewnosc ze program zostal wgrany bo mam znajomych w aso, ktorym ufam. Autko bylo sprawdzone z altea z silnikiem 1.9 tdi i 1.9 niemial szans, zostal daleko w tyle. Kolejnym autkiem z ktorym bylo sprawdzane wychipowanie motorku jest volkswagen passat B6 2.0 tdi. Autka szly leb w leb, niebylo zadnej roznicy miedzy przyspieszeniem od 0-100 oraz od 50 do 90 na 3 biegu. Jesli mi kolego niewierzysz to trudno, ja mam ta satysfakcje ze moja altea ma faktycznie te 140 koni i jestem zadowolony z chip tuningu. Wracajac do tematu to polecam chip tego motorku, jednak radzilbym go wykonywac w profesjonalnych firmach. W aso faktycznie gdy niema sie znajomych to niema tak dobrze jakby sie moglo wydawac. Mysle ze wiecie o co mi chodzi. Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Napisano: Piątek, 31.10.2008, 13:37:43


Cytat: daniels
z tego co słyszałem ASO jedzie na jednym schemacie...
kolego nie wierz we wszystko co ci mowia, sprawdz i wtedy potwierdz slowa innych.
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #24 - Piątek, 31.10.2008, 13:44:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Po pierwsze niema zadnego wykresu, jednak mam pewnosc ze program zostal wgrany
A sprawdzali wcześniej co w silniku piszczy czy tak od kopa zmiana programu :?:  Tak czy inaczej lepiej zhamować auto zawsze masz pewność co tam zrobili i dowiesz się czy niemożna czasem więcej z tego wycisnąć. Robiłeś to u Kaczmarczyka czy w HSK :?:
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #25 - Piątek, 31.10.2008, 13:49:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Po pierwsze niema zadnego wykresu, jednak mam pewnosc ze program zostal wgrany
A sprawdzali wcześniej co w silniku piszczy czy tak od kopa zmiana programu :?:  Tak czy inaczej lepiej zhamować auto zawsze masz pewność co tam zrobili i dowiesz się czy niemożna czasem więcej z tego wycisnąć. Robiłeś to u Kaczmarczyka czy w HSK :?:

Niesprawdzali poniewaz autko bylo nowe. Tez mysle o hamowni jednak ile to kosztuje?
To gdzie robilem tego chipa chcialbym jednak zachowac dla siebie, powiem tylko ze niedokonca bylo to robione w krakowie( oddane do salonu w krakowie jednak zrobione w innym miejscu). Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #26 - Piątek, 31.10.2008, 13:50:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: rob555
Wiekszosc ASO wspolpracuje na odleglosc z tunerami. Wysylaja im sterownik albo softa (tak dziala wspolpraca z Kreatorem), program jest modyfikowany i tyle...zadnej diagnozy przed czy po...
opieram sie na opinii ludzi którzy siedzą w tym temacie, przerabiałem temat swojego silnika przez 2 lata i obiłem się o paru tunerów i opinia była jednoznaczna...po pierwsze w ASO jest to dużo bardziej kosztowne, po drugie ASO robi to troche w ciemno bez dokładnej analizy silnika, po trzecie jedyny plus jaki masz to że nie tracisz gwarancji...pamiętaj że pisząc takie deklaracje na forum, zawsze znajdzie sie ktos kto ogarnia ten temat od dluuugiego czasu pogadaj z chłopakami z tuneup, z mirassem i wtedy będziesz wiedział jak to powinno wyglądać...
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #27 - Piątek, 31.10.2008, 20:56:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Jesli mi kolego niewierzysz to trudno, ja mam ta satysfakcje ze moja altea ma faktycznie te 140 koni i jestem zadowolony z chip tuningu.

Ja Ci wierzę. Może masz i 160KM, a może 200. Wszystko zostaje w tyle i super. Tylko byle Ci kiedyś w tyle nie została sprężarka wypluta przez wydech ;) Znam osobiście jedno ASO, które poważnie podchodzi do tematu chiptuningu, robią pełną diagnostykę przed i po modyfikacji, hamują auto przed i po i to wszystko pokazują klientowi. I wtedy jest ok. Ale niestety znam tylko jedno takie ASO i bynajmniej nie jest to seat :ninja: Dobrze, że masz zaufanie do innych ale argumenty typu, po co sprawdzac skoro auto jest nowe wsadź między bajki. Każe auto jest inne i do każdego trzeba podejść indywidualnie. Ale wtedy mniej się zarobi i koło się zamyka ;)
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #28 - Piątek, 31.10.2008, 22:31:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Morgan
Tylko byle Ci kiedyś w tyle nie została sprężarka wypluta przez wydech

Mam nadzieje ze tak niebedzie. Oczywiscie popieram kwestie pozadnego sprawdzenia silnika przed i po modyfikacji programu jak rowniez zbadanie na hamowni.
Ile kosztuje sprawdzenie na hamowni i czy wrazie czego moge zmienic chipa na innego albo calkowicie go usunac bez efektow ubocznych?
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #29 - Piątek, 31.10.2008, 22:37:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Ile kosztuje sprawdzenie na hamowni
indywidualnie ok 200 zł
Cytat: toka
czy wrazie czego moge zmienic chipa na innego albo calkowicie go usunac bez efektow ubocznych?
oczywiście
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI 105KM - chiptuning w ASO, a żywotność (??)
Skocz do: