Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Wymiana szklanek
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
4
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Wymiana szklanek (Przeczytany 62801 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
sebcio
Świeżak
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Variotka GT TDi 110KM (AFN Black Edition '98)
Wymiana szklanek
«
Czwartek, 20.03.2008, 22:51:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
Ostatnio na jednym z forum spotkałem się z opinią że warto wymieniać popychacze hydrauliczne (czyli tzw szklaniki) profilaktycznie co 150k km. Mam pytanie: jaki jest szacunkowo koszt takiej operacji?
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 15.04.2010, 09:34:02 wysłane przez raby
»
Zapisane
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 20.03.2008, 23:15:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tu najlepiej wypowie sie Ofaniel bo ostatnio wymienial. Jak dobrze pamietam mowil ze 360 za czesci + robocizna
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
przemor
Świeżak
Offline
Skąd: Mysłowice
Samochód: Ibiza 1.9 TDI 110KM
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 20.03.2008, 23:25:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ale po jakiego ......., w audi A4 1,9 Tdi 90 ps którym miałem przyjemność jeżdzić w pracy przy przebegu grubo ponad 500 tys km nie było nigdy problemów z tym. Ale jeżeli koniecznie chcesz udać kase
Zapisane
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 20.03.2008, 23:47:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
a moze mu dzwonia jak Ofanielowi czy mi dzis rano
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
Fifker
Gość
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #4 -
Piątek, 21.03.2008, 05:10:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
moglby ktos dokladnie opisac co to sa te popychacze hyd. nie w temacie jestem a chetnie bym poznal doglebnie porblem. z gory dziekuje
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #5 -
Piątek, 21.03.2008, 06:20:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
U mnie na zimnym popyhacze aż tak nie klepaly, ale po wymianie znacznie ucichł silnik i jakiś takiś żwawszy sie zrobił
Fifker, popyhacze hydrauliczne zaworów + Google.
Zapisane
Seat Leon TS bigT
Fifker
Gość
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #6 -
Piątek, 21.03.2008, 06:30:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hydrauliczny popychacz
Aby wyeliminować konieczność regulacji a także przeciwdziałać niekontrolowanym zmianom luzów zaworowych powodowanym przez zużycie mechaniczne jak i rozszerzalność termiczną, opracowano popychacze z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego. Oprócz samoczynnego kasowania luzów, główną zaletą stosowania popychaczy hydraulicznych jest całkowite wyeliminowanie sił bocznych działających na trzonek zaworu. W tym przypadku siła działa idealnie w osi zaworu, dzięki czemu zawory nie są zginane, a ich prowadnice na dłużej zachowują właściwy kształt i wymiary.
Popychacz z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego ma kształt walca, który umieszczony jest w cylindrycznej prowadnicy. Sterowany jest przepływającym w jego wnętrzu olejem silnikowym, pod warunkiem, że jednostka napędowa pracuje. Stale smarowany popychacz nie wymaga obsługi i pracuje cicho. Popychacze z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego mają też wady. Są cięższe i bardziej skomplikowane konstrukcyjnie od zwykłych popychaczy. Stykając się bezpośrednio z krzywkami wałka rozrządu powodują ich szybsze zużycie. Z istoty swego działania są bardzo wrażliwe na jakość oleju silnikowego i jego czystość. Zanieczyszczenia większe od 15 mikrometrów mogą zakłócić ich pracę.
Wolałbym prostszym językiem
Zapisane
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #7 -
Piątek, 21.03.2008, 10:20:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Troche TDI przez moje rece przeszlo i powiem tak:
ja w kazdym swoim aucie (kupowalem uzywane) przy wymianie rozrzadu wymienialem szklanki.
Za duzo widzialem fuck-upow spowodowanych przez walniety popychacz by zydzic te kilka set zl a jak juz rozrzad rozpiety to 15min roboty wiecej.
Jak nie stukaja a do rozrzadu jeszcze duzo km to nie ruszac. Ale jak auto ma przebieg ponad 150tys km (albo wiecej) i zbliza sie termin wymiany rozrzadu to zrobic szklanki za jednym machniom.
Takie jest moje zdanie....
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
sebcio
Świeżak
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Variotka GT TDi 110KM (AFN Black Edition '98)
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #8 -
Piątek, 21.03.2008, 10:39:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
A jaki koszt tej operacji? (Nie)stety rozrząd wymieniałem 2-3 k km temu więc do najbliższej wymiany jeszcze sporo. Oczywiście nie chce robić tego dla sportu, ale kolo który wymieniał coś wspominał o luzie jednej ze szklanek. Szkoda tylko ze nie wspomniał że można to zrobić za jednym zamachem
Czy oprócz szklanek jeszcze coś trzeba zakupić (patrzyłem na allegro - komplet INA ok. 140 pln)
I jeszcze jedno: czy w razie wymiany trzebaby zainwestować dodatkowo w nowy pasek rozrządu?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #9 -
Piątek, 21.03.2008, 11:44:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: sebcio
Czy oprócz szklanek jeszcze coś trzeba zakupić
uszczelke pod pokrywe
i sylikon lub cos lepszego bo pozniej bedzie cieklo
Cytat: sebcio
czy w razie wymiany trzebaby zainwestować dodatkowo w nowy pasek rozrządu?
nie
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Ofaniel
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #10 -
Piątek, 21.03.2008, 12:05:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
A wiec tak w silniku 1,9TDI AFN bylo 8 szklanek. 21,70 zl za jedna szklanke czyli za calosc koszt rzedu okolo 174 zl za czesci plus robocizna. Wymienilem je z uwagi na bardzo glosna prace. W tej chwili naprawde widze roznice w pracy silnika, jest cichszy z pewnoscia.
Cytuj
uszczelke pod pokrywe
i sylikon lub cos lepszego bo pozniej bedzie cieklo
TAK i to tez koniecznie przy okazji zrobic...!! nie jest to jakis straszny koszt...
Pozdrawiam
Of
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 21.03.2008, 12:09:51 wysłane przez Ofaniel
»
Zapisane
Tominator
Gość
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #11 -
Niedziela, 23.03.2008, 13:46:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jaki jest koszt robocizny?
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #12 -
Niedziela, 23.03.2008, 13:54:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czy w benzyniaku (1,4 APQ) też są te hydrauliczne popychacze?
Bo ostatnio zauważyłem że jeżeli mam bardzo niskie obroty, na wysokim biegu (1500rpm, 4 bieg) silnik jest zimny i zaczne przyspieszać to można usłyszeć delikatny, metaliczny dźwięk, ale tylko w wyżej opisanej sytuacji. Mam przebieg 98tys. km często robie krótkie trasy około 4km (co dziennie dojazd i powrót do i z pracy) ale silnik zawsze zdąży się rozgrzać do tych 90*
Czy powinienem już wymienić te popychacze ? Czy narazie to nie szkodzi reszcie silnika ?
Zapisane
Morgan
Gość
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #13 -
Niedziela, 23.03.2008, 17:39:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mac456x9
Czy powinienem już wymienić te popychacze ?
Powinieneś raczej przestać tak jeździć
Przyspieszać z tak niskich obrotów i to benzyniakiem
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: WYmiana szklanek
«
Odpowiedz #14 -
Niedziela, 23.03.2008, 18:29:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeżdżę normalnie, w zakresie 2000-3500 rpm, ale dziś mi sie zdarzyło tak raz... i słyszałem przez chwile taki cichy metaliczny dźwięk.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
4
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Wymiana szklanek
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...