+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana szklanek
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana szklanek  (Przeczytany 62795 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
sebcio Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Variotka GT TDi 110KM (AFN Black Edition '98)

« Czwartek, 20.03.2008, 22:51:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Ostatnio na jednym z forum spotkałem się z opinią że warto wymieniać popychacze hydrauliczne (czyli tzw szklaniki) profilaktycznie co 150k km. Mam pytanie: jaki jest szacunkowo koszt takiej operacji?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 15.04.2010, 09:34:02 wysłane przez raby » Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 20.03.2008, 23:15:33 - NIEPRZECZYTANA »

Tu najlepiej wypowie sie Ofaniel bo ostatnio wymienial. Jak dobrze pamietam mowil ze 360 za czesci + robocizna
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
przemor Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Mysłowice
Samochód: Ibiza 1.9 TDI 110KM

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 20.03.2008, 23:25:28 - NIEPRZECZYTANA »

Ale po jakiego ......., w audi A4 1,9 Tdi 90 ps którym miałem przyjemność jeżdzić w pracy przy przebegu grubo ponad 500 tys km nie było nigdy problemów z tym. Ale jeżeli koniecznie chcesz udać kase  :respect:
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 20.03.2008, 23:47:28 - NIEPRZECZYTANA »

a moze mu dzwonia jak Ofanielowi czy mi dzis rano ;)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Fifker
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 21.03.2008, 05:10:50 - NIEPRZECZYTANA »

moglby ktos dokladnie opisac co to sa te popychacze hyd. nie w temacie jestem a chetnie bym poznal doglebnie porblem. z gory dziekuje
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #5 - Piątek, 21.03.2008, 06:20:46 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie na zimnym popyhacze aż tak nie klepaly, ale po wymianie znacznie ucichł silnik i jakiś takiś żwawszy sie zrobił  :)

Fifker, popyhacze hydrauliczne zaworów + Google.
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Fifker
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 21.03.2008, 06:30:27 - NIEPRZECZYTANA »

Hydrauliczny popychacz

 

Aby wyeliminować konieczność regulacji a także przeciwdziałać niekontrolowanym zmianom luzów zaworowych powodowanym przez zużycie mechaniczne jak i rozszerzalność termiczną, opracowano popychacze z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego. Oprócz samoczynnego kasowania luzów, główną zaletą stosowania popychaczy hydraulicznych jest całkowite wyeliminowanie sił bocznych działających na trzonek zaworu. W tym przypadku siła działa idealnie w osi zaworu, dzięki czemu zawory nie są zginane, a ich prowadnice na dłużej zachowują właściwy kształt i wymiary.

 

Popychacz z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego ma kształt walca, który umieszczony jest w cylindrycznej prowadnicy. Sterowany jest przepływającym w jego wnętrzu olejem silnikowym, pod warunkiem, że jednostka napędowa pracuje. Stale smarowany popychacz nie wymaga obsługi i pracuje cicho. Popychacze z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego mają też wady. Są cięższe i bardziej skomplikowane konstrukcyjnie od zwykłych popychaczy. Stykając się bezpośrednio z krzywkami wałka rozrządu powodują ich szybsze zużycie. Z istoty swego działania są bardzo wrażliwe na jakość oleju silnikowego i jego czystość. Zanieczyszczenia większe od 15 mikrometrów mogą zakłócić ich pracę.


Wolałbym prostszym językiem :D
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #7 - Piątek, 21.03.2008, 10:20:23 - NIEPRZECZYTANA »

Troche TDI przez moje rece przeszlo i powiem tak:
ja w kazdym swoim aucie (kupowalem uzywane) przy wymianie rozrzadu wymienialem szklanki.
Za duzo widzialem fuck-upow spowodowanych przez walniety popychacz by zydzic te kilka set zl a jak juz rozrzad rozpiety to 15min roboty wiecej.
Jak nie stukaja a do rozrzadu jeszcze duzo km to nie ruszac. Ale jak auto ma przebieg ponad 150tys km (albo wiecej) i zbliza sie termin wymiany rozrzadu to zrobic szklanki za jednym machniom.
Takie jest moje zdanie....
 
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
sebcio Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Variotka GT TDi 110KM (AFN Black Edition '98)

« Odpowiedz #8 - Piątek, 21.03.2008, 10:39:17 - NIEPRZECZYTANA »

A jaki koszt tej operacji?  (Nie)stety  rozrząd wymieniałem 2-3 k km temu więc do najbliższej wymiany jeszcze sporo. Oczywiście nie chce robić tego dla sportu, ale kolo który wymieniał coś wspominał o luzie jednej ze szklanek. Szkoda tylko ze nie wspomniał  że można to zrobić za jednym zamachem  >:( 
Czy oprócz szklanek jeszcze coś trzeba zakupić (patrzyłem na allegro - komplet INA ok. 140 pln)
I jeszcze jedno: czy w razie wymiany trzebaby zainwestować dodatkowo w nowy pasek rozrządu?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Piątek, 21.03.2008, 11:44:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: sebcio
Czy oprócz szklanek jeszcze coś trzeba zakupić
uszczelke pod pokrywe
i sylikon lub cos lepszego bo pozniej bedzie cieklo
Cytat: sebcio
czy w razie wymiany trzebaby zainwestować dodatkowo w nowy pasek rozrządu?
nie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #10 - Piątek, 21.03.2008, 12:05:47 - NIEPRZECZYTANA »

A wiec tak w silniku 1,9TDI AFN bylo 8 szklanek. 21,70 zl za jedna szklanke czyli za calosc koszt rzedu okolo 174 zl za czesci plus robocizna. Wymienilem je z uwagi na bardzo glosna prace. W tej chwili naprawde widze roznice w pracy silnika, jest cichszy z pewnoscia.

Cytuj
uszczelke pod pokrywe
i sylikon lub cos lepszego bo pozniej bedzie cieklo

TAK i to tez koniecznie przy okazji zrobic...!! nie jest to jakis straszny koszt...
Pozdrawiam
Of
« Ostatnia zmiana: Piątek, 21.03.2008, 12:09:51 wysłane przez Ofaniel » Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #11 - Niedziela, 23.03.2008, 13:46:20 - NIEPRZECZYTANA »

Jaki jest koszt robocizny?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 23.03.2008, 13:54:52 - NIEPRZECZYTANA »

Czy w benzyniaku (1,4 APQ) też są te hydrauliczne popychacze?
Bo ostatnio zauważyłem że jeżeli mam bardzo niskie obroty, na wysokim biegu (1500rpm, 4 bieg) silnik jest zimny i zaczne przyspieszać to można usłyszeć delikatny, metaliczny dźwięk, ale tylko w wyżej opisanej sytuacji. Mam przebieg 98tys. km często robie krótkie trasy około 4km (co dziennie dojazd i powrót do i z pracy) ale silnik zawsze zdąży się rozgrzać do tych 90*
Czy powinienem już wymienić te popychacze ? Czy narazie to nie szkodzi reszcie silnika ?
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #13 - Niedziela, 23.03.2008, 17:39:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Czy powinienem już wymienić te popychacze ?

Powinieneś raczej przestać tak jeździć :o Przyspieszać z tak niskich obrotów i to benzyniakiem :o
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 23.03.2008, 18:29:32 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżdżę normalnie, w zakresie 2000-3500 rpm, ale dziś mi sie zdarzyło tak raz... i słyszałem przez chwile taki cichy metaliczny dźwięk.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana szklanek
Skocz do: