Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
9
10
[
11
]
12
13
14
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Akumulator (Przeczytany 119811 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
kamilbd
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #150 -
Środa, 05.01.2011, 20:59:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
a nie maja one odpowietrznikow??wydaje mi sie ze wiekszosc ma
Zapisane
Zimaaaa brrrrrr
efmk
Master Of Silence
Użytkownik
Offline
Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #151 -
Środa, 05.01.2011, 21:01:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja szczerze mówiąc bałbym się zostawić ładujący się akumulator na noc... niestety znam bardzo niefajne konsekwencje takiego działania
Zapisane
_____________________________________
strony i aplikacje WWW
kamilbd
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #152 -
Środa, 05.01.2011, 21:02:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
na noc, ale dlatego ze sie laduje poprostu czy dlatego ze korki sa zakrecone badz odkrecone
Zapisane
Zimaaaa brrrrrr
fonfel
Użytkownik
Offline
Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #153 -
Środa, 05.01.2011, 21:06:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: efmk Środa, 05.01.2011, 21:01:15
ja szczerze mówiąc bałbym się zostawić ładujący się akumulator na noc... niestety znam bardzo niefajne konsekwencje takiego działania
ja ładowałem przez całą noc i nic sie nie zdarzyło ,nawet minimalnego wycieku z odpowietrznika nie było
Zapisane
"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"
SEAT Auto Emocion
kamilbd
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #154 -
Środa, 05.01.2011, 21:15:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
wiec ile ladowac na minimalnym napieciu?? np od 22 do 15 bedie za dlugo?(o 15 wracam z pracy:P)
Zapisane
Zimaaaa brrrrrr
fonfel
Użytkownik
Offline
Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #155 -
Środa, 05.01.2011, 21:18:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
22 do rana jak wstaniesz do pracy to go wyłącz ,powinno wystarczyć
Zapisane
"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"
SEAT Auto Emocion
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #156 -
Środa, 05.01.2011, 21:30:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: efmk
ja szczerze mówiąc bałbym się zostawić ładujący się akumulator na noc... niestety znam bardzo niefajne konsekwencje takiego działania
To znaczy, ze ktoś nie potrafi ładować baterii albo miał felerny aku lub sprzęt.
Wiele razy ładowałem - RADZIECKIMI prostownikami całą noc i było Git.
Już nie wspomnę o prostowniku , którymi były ładowane baterie od IKARUS'ów (mam taki w garażu na bezpieczniki ceramiczne zakres od 6-24V).
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
efmk
Master Of Silence
Użytkownik
Offline
Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #157 -
Środa, 05.01.2011, 21:42:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja tam mimo wszystko przy swoim zostaję
właśnie niedawno w okolicy zjarał się cały garaż z samochodami w środku. Nie wiem co było powodem bezpośrednim, ale właśnie na noc zostawiono auto do ładowania. Nie wiem czy ktoś nie sprawdził ilości płynu czy może coś innego, natomiast fakt jest faktem.
Zapisane
_____________________________________
strony i aplikacje WWW
kamilbd
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #158 -
Czwartek, 06.01.2011, 15:28:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
dzis z rana odpalalem, i odpalil super:p
Zapisane
Zimaaaa brrrrrr
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #159 -
Czwartek, 06.01.2011, 15:59:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
czyli musisz więcej jeździć.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #160 -
Czwartek, 06.01.2011, 17:50:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
i zaledwie 48 postow wystarczylo aby to odkryc
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #161 -
Czwartek, 06.01.2011, 19:02:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ustaw pokrętło tak aby wskazywało max4-5A. Do rana powinien spaść, ale możesz co jakiś czas zajrzeć, czy nie rośnie. I nie odpalaj na tym prostowniku i nie "sprawdzaj" prostownika przez zwieranie końcówek.
Cytat: kamilbd
a nie maja one odpowietrznikow??wydaje mi sie ze wiekszosc ma
Wszystkie mają, tylko odpowietrznik w starszych aku nie służy do odprowadzania gazów przy ładowaniu prostownikiem.
Ogólnie jak są korki to należy je odkręcić i stawiać aku w miejscu które jest odporne na kwas siarkowy. Po odkręceniu korków jednak minimalnie pryska elektrolitem jak się podłączy zwykły prostownik i aku zacznie gazować. Nie polecam też zbliżac się z ogniem do takiego akumulatora.
Na szczęście takich akumulatorów już prawie nie ma, obecne w większości nie posiadają korków.
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #162 -
Niedziela, 09.01.2011, 14:28:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Prąd na postoju najbezpieczniej zmierzyć przy użyciu bocznika z rezystor 0,1ohm wpina się go między klemę, a zacisk aku i bada spadek napięcia na nim. Na każde 0,1V spadku przypada 1A. Mając zakres do 200mV jesteśmy w stanie zmierzyć prąd z rozdzielczością 1mA albo i dokładniej
(zależy jaki miernik). O kondycji aku dużo powiedziałby też prąd rozruchowy podczas kręcenia rozrusznikiem. Do tego już potrzeba cęgów pomiarowych.
Co do ładowania aku wystarczy by prostownik nie przekroczył napięcia 14,2-4V i będzie wszystko ok. Ładować powinno się prądem 0,1-0,3C, zbyt mały prąd w przypadku zasiarczonych aku może słabo pobudzać elektrolit. Niektóre prostowniki ze złą automatyką potrafią zakończyć ładownie mimo, że aku jest niedoładowany (duża rezystancja wewnętrzna).
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #163 -
Niedziela, 09.01.2011, 20:31:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: olinek2
Prąd na postoju najbezpieczniej zmierzyć przy użyciu bocznika z rezystor 0,1ohm wpina się go między klemę, a zacisk aku i bada spadek napięcia na nim. Na każde 0,1V spadku przypada 1A. Mając zakres do 200mV jesteśmy w stanie zmierzyć prąd z rozdzielczością 1mA albo i dokładniej (zależy jaki miernik).
Myśle, że to zawracanie kijem wisły. Jak masz miernik z pomiarem 200mV to zawiera on amperomierz. Nawet z rozdzielczością 0,1mA i lepszą, o dokładności nie wspomnę. Koszt zakupu rezystora 0,1oma o dokładności lepszej niż 0,5 - 1% i do tego kilku watowego może się okazać większy niż prostej cyfrówki, która i tak do wspomnianej metody pomiaru jest niezbędna.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #164 -
Czwartek, 13.01.2011, 20:04:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
kamilbd
, ladowanie pomoglo?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony:
1
...
9
10
[
11
]
12
13
14
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...