+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jazda bez gazu?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jazda bez gazu?  (Przeczytany 19116 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Wtorek, 15.01.2008, 18:50:30 - NIEPRZECZYTANA »

W jakich warunkach możliwa jest jazda bez gazu - tzn. na biegu jałowym? Dziś sobie wracałem z myjni i mimo że silnik był rozgrzany (obroty ok.800) mogłem bez problemu toczyć się na jedynce a nawet na dwójce (i to dość żwawo). Nie pamiętam czy tak było wcześniej bo zazwyczaj nie jeżdze wolno ;D
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 15.01.2008, 19:00:00 - NIEPRZECZYTANA »

W samochodzie, w którym silnik wyposżony jest w układ wtryskowy paliwa, a tak jest w Twoim wypadku, choć jest to jeden wtryskiwacz, tzw: Bosch Motronic, ewentualnie Magnetti Marelli,  jazda na biegu jałowym jest zawsze możliwa, samochód poprostu nie zgaśnie, dlatego że ECU steruje dawką paliwa, jeśli wzrasta obciążenie silnika, ECU może zwiększyć obroty:) oczywiście w pewnych granicach.
Ale skoro możliwe jest ruszenie pod górke bez gazu, to czemu jazda po równym miała by być niemożliwa?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 15.01.2008, 19:02:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
jazda na biegu jałowym jest zawsze możliwa
A czy bieg jałowy to nie jest tzw. luz, czyli przypadek, gdy żaden bieg nie jest włączony?
Jazda na biegu jałowym to tylko siłą rozpędu  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 15.01.2008, 19:07:08 - NIEPRZECZYTANA »

no własnie chyba nie:)
na biegu jałowy, a na luzie, to nie to samo:)
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 15.01.2008, 19:18:21 - NIEPRZECZYTANA »

Bieg jałowy
" Zakres pracy silnika, podczas którego wytwarzana moc jest używana jedynie do napędu osprzętu.

Podczas pracy na biegu jałowym silnik pracuje na najniższej prędkości obrotowej. Jest to minimum wymagane do pokonania oporów wewnętrznych oraz zewnętrznych występujących w jednostce silnkowej.

W praktyce polega to na równej pracy silnika samochodu, która jest w stanie za pośrednictwem alternatora oraz pomp zaopatrzyć w prąd oraz ciśnienie wszystkie urządzenia samochodu, nie gasnąc przy okazji." (cyt. http://www.motogazeta.mojeauto.pl)
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 15.01.2008, 19:36:06 - NIEPRZECZYTANA »

A może faktycznie to jest to samo, ale mnie jakoś inaczej to tłumaczyli.
Ważne że auto pojedzie na wolnych obrotach bez gazu, na gaźniku tego się robić nie dało, przynajmniej zazwyczaj:)
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 15.01.2008, 19:42:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
A może faktycznie to jest to samo
Właśnie nie jest, bo jak wciśniesz sprzęgło i nie dodasz gazu to auto nie będzie na luzie, a na jałowym właśnie będzie pracował.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 15.01.2008, 19:55:26 - NIEPRZECZYTANA »

ano własnie, wiedziałem że coś w tym było, dzwoniło, tylko nie wiadomo z którego koscioła:)
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 15.01.2008, 19:58:13 - NIEPRZECZYTANA »

dodam jeszcze że jadąc tym sposobem po kocich łbach/bruku auto wręcz przyspieszało - ale obroty nie wzrastały :o  - musiałem hamować.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 15.01.2008, 20:16:02 - NIEPRZECZYTANA »

norma :) ja tak jeżdzę w korkach..
tylko sie zastanawiam czy sprzęgło na tym nie cierpi bo trzeba je puszczać w odpowiednim tempie :)
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 15.01.2008, 20:59:46 - NIEPRZECZYTANA »

Przecie to oczywiste, ze w korkach sie "na sprzegle" jezdzi... A to ciekawe pytanie z tym cierpieniem! W sumie mogłoby tak być... :-\
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 15.01.2008, 22:39:22 - NIEPRZECZYTANA »

Nie cierpi zbytnio, bo nie przenosi wtedy dużych momentów ani prędkości obrotowych...
Co do biegu jałowego, to silnik z gaźnikiem zgaśnie, bo ma stałą ustawioną dawkę, taką
aby silnik na luzie kręcił się z określonymi obrotami (obrotami biegu jałowego), natomiast
gdy zapniemy mu koła, to dawka nie wzrośnie, a wzrosną opory, i silnik się zdusi...

Natomiast ECU monitoruje prędkość obrotową silnika i w razie czego zwiększa/zmniejsza
dawkę tak, aby utrzymać je na stałym poziomie... Dlatego np. w TDIku można spokojnie
bez dotykania gazu dojść do piątego biegu...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 15.01.2008, 22:45:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Natomiast ECU monitoruje prędkość obrotową silnika i w razie czego zwiększa/zmniejsza
dawkę
steruje powietrzem i paliwem  :-\
Cytat: the_ozyrys
Dlatego np. w TDIku można spokojnie
bez dotykania gazu dojść do piątego biegu...
mozna i w bezyniaku ale z trudem, TDI ma wielki moment  :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 15.01.2008, 22:49:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
steruje powietrzem i paliwem  :-\
Sorry, dla mnie punktem odniesienia jest TDI, a w dieslach się NIE
steruje powietrzem, ale tylko i wyłącznie kwotą wtrysku...

W benzynach z pośrednim wtryskiem zapewne ECU steruje normalnie,
tj. wtryskiem i przepustnicą, tak jakbyś gazu dodawał...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 15.01.2008, 23:00:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Sorry, dla mnie punktem odniesienia jest TDI,
autor tematu nie ma TDI :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jazda bez gazu?
Skocz do: