+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jazda bez gazu?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jazda bez gazu?  (Przeczytany 19455 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 15.01.2008, 23:04:25 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wie, co traci... :-X
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #16 - Środa, 06.02.2008, 21:00:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Dlatego np. w TDIku można spokojnie
bez dotykania gazu dojść do piątego biegu...
powiem więcej i to pod górę :rotfl:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #17 - Piątek, 08.02.2008, 13:32:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Dlatego np. w TDIku można spokojnie
bez dotykania gazu dojść do piątego biegu...
Cytat: woj
powiem więcej i to pod górę
To jak w TDI hamować silnikiem?? Jeśli dobrze zrozumiałem, to TDI sam, bez dotykania gazu, się rozpędza. Toż w takim przypadku hamowanie silnikiem byłby co najmniej mocno utrudnione (nie wiem - wymagałoby wysokich obrotów, przy których silnik już sam by się nie rozpędzał)...
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Piątek, 08.02.2008, 13:39:21 - NIEPRZECZYTANA »

Nie da sie hamowac silnikiem jadac przy 900 obrotach :P
hamowanie jest na powyzej 1500, nie mieszaj pojec :P
« Ostatnia zmiana: Piątek, 08.02.2008, 13:41:54 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #19 - Piątek, 08.02.2008, 22:43:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Nie da sie hamowac silnikiem jadac przy 900 obrotach :P
hamowanie jest na powyzej 1500, nie mieszaj pojec :P
Słuszna racja.
Jak dochodzisz do piątego biegu to nie oznacza, że obroty silnika wzrastają tylko są na takim samym poziomie zwiększa się dawka paliwa, żeby obroty nie spadły, ale dalej są na poziomie 900. Jeżeli stopniowo zwiększy się opór to silnik będzie starał się dojść do tych obrotów i ich utrzymać.  :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #20 - Sobota, 09.02.2008, 21:36:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: woj
Jak dochodzisz do piątego biegu to nie oznacza, że obroty silnika wzrastają tylko są na takim samym poziomie zwiększa się dawka paliwa, żeby obroty nie spadły, ale dalej są na poziomie 900.
No przepraszam bardzo - ale jakim cudem prędkość samochodu może wzrastać skoro obroty byłyby ciągle na tym samym poziomie?? Perpetum mobile czy cudowne sprzęgło??? Takie cudo jest możliwe tylko skrzyni bezstopniowej - jak. np w Nissanie czy kiedyś w Fiacie - gdzie "zmiana biegu" polegała na zmianie średnic dwóch kół pasowych. W takim przypadku obroty silnika mogą być teoretycznie ciągle bez zmian a prędkość się może zmieniać (choć "oprogramowanie" do tych skrzyń takiej ewentualności nie przewidywało)...
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #21 - Sobota, 09.02.2008, 22:07:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marmax3
ale jakim cudem prędkość samochodu może wzrastać skoro obroty byłyby ciągle na tym samym poziomie??
Widać cuda się zdarzają. Obroty=const, ale między 1 a 5 biegiem jst duża różnica w przełożeniu, ot i cały cud.
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #22 - Sobota, 09.02.2008, 23:19:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Widać cuda się zdarzają. Obroty=const, ale między 1 a 5 biegiem jst duża różnica w przełożeniu, ot i cały cud.
Widać, że kolega marmax3 trochę fizyki nie rozumie :rotfl:

Napisano: Sobota, 09.02.2008,
« Ostatnia zmiana: Sobota, 09.02.2008, 23:21:32 wysłane przez woj » Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 10.02.2008, 13:58:26 - NIEPRZECZYTANA »

Od 1-5go biegu bez gazu:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 10.02.2008, 19:21:42 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo, udowodnil cud :ok:
 :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 10.02.2008, 22:33:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
między 1 a 5 biegiem jst duża różnica w przełożeniu
Tyle, że skokowa...
Cytat: woj
trochę fizyki nie rozumie
ta i zapewne mechaniki....
Cytat: Shizo
Od 1-5go biegu bez gazu
Bo powiedzcie mi Panowie jak zmieniacie biegi - to ta prędkość tak teleporterem przeskakuje o te kilka kilometrów? I o to dokładnie mi chodzi - skoro nie dodaję gazu a auto przyspiesza (a musi - co byście mogli kolejny bieg wrzucić) - to domyślam się gorszego hamowania silnikiem - i tyle!
Nie próbowałem w mojej benzynce takiej jazdy bez biegu (a tym bardziej zmian biegów przy takich obrotach) - bo ja za bardzo lubię! Dlatego moje zdziwienie wywołały wypowiedzi, że można bez gazu do V dojść...
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 10.02.2008, 22:45:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marmax3
Bo powiedzcie mi Panowie jak zmieniacie biegi
delikatnie... !
tak jak przy nauce jazdy, po luku
na poczatku lekko sie sliznie na sprzegle a pozniej reszte zrobi ECU i posteruje przepustnica
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 10.02.2008, 23:34:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marmax3
trochę fizyki nie rozumie
ta i zapewne mechaniki....
Cytat: Shizo
Od 1-5go biegu bez gazu
Bo powiedzcie mi Panowie jak zmieniacie biegi - to ta prędkość tak teleporterem przeskakuje o te kilka kilometrów? I o to dokładnie mi chodzi - skoro nie dodaję gazu a auto przyspiesza (a musi - co byście mogli kolejny bieg wrzucić) - to domyślam się gorszego hamowania silnikiem - i tyle!
Nie próbowałem w mojej benzynce takiej jazdy bez biegu (a tym bardziej zmian biegów przy takich obrotach) - bo ja za bardzo lubię! Dlatego moje zdziwienie wywołały wypowiedzi, że można bez gazu do V dojść...
Trochę mechaniki też :los:   :ok:
Spadek prędkości obrotowej silnika przy zmianie biegów nie jest na tyle duży żeby sobie zgasł silnik. Tłumaczymy tylko że TDI spokojnie sobie z takim zadaniem poradzi i to pod górę i wierz mi że wcale się przy tym nie będzie męczył. Kolego marmax3 ja też bardzo lubię moje samochody i nie chciał bym im zrobić krzywdę. W cordobie benzynce też takie eksperymenty robiłem, tyle że nie pod górę i silnik żyje i ma się dobrze. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 10.02.2008, 23:46:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: woj
W cordobie benzynce też takie eksperymenty robiłem, tyle że nie pod górę i silnik żyje i ma się dobrze.
a czemu ma sie nie miec  :-X
normalnie nie da sie tak jezdzic po szosie ale np po piaszczystej drodze lub blocie gdzie nie chcemy zasypac samochodu piachem lub / zachlapac blotem jedziemy sobie bez gazu a ECU daje sobie z tym rade i steruje silnikiem nawet przy wzniesieniach.
(mialem taki dojazd do jeziorka i przetestowalem jazde bez gazu  :ok: )
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 11.02.2008, 17:48:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marmax3
jak zmieniacie biegi - to ta prędkość tak teleporterem przeskakuje o te kilka kilometrów? I o to dokładnie mi chodzi - skoro nie dodaję gazu a auto przyspiesza (a musi - co byście mogli kolejny bieg wrzucić) - to domyślam się gorszego hamowania silnikiem - i tyle!
Nie próbowałem w mojej benzynce takiej jazdy bez biegu (a tym bardziej zmian biegów przy takich obrotach) - bo ja za bardzo lubię! Dlatego moje zdziwienie wywołały wypowiedzi, że można bez gazu do V dojść...
wogóle nie roozumiem o czym mówisz skompresuje filmik z całej jazdy z której klatki wkleiłem to rozwieje wszelkie wątpliwości
Cytat: raby
a czemu ma sie nie miec   
normalnie nie da sie tak jezdzic po szosie ale np po piaszczystej drodze lub blocie gdzie nie chcemy zasypac samochodu piachem lub / zachlapac blotem jedziemy sobie bez gazu a ECU daje sobie z tym rade i steruje silnikiem nawet przy wzniesieniach.
(mialem taki dojazd do jeziorka i przetestowalem jazde bez gazu   )
dokładnie o to chodzi dodam jeszcze że ECU radzi sobie świetnie w zależności od obciążenia
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jazda bez gazu?
Skocz do: