+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» brak przyczepnosci
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: brak przyczepnosci  (Przeczytany 6136 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
slawko
Gość



« Wtorek, 15.01.2008, 12:24:00 - NIEPRZECZYTANA »

zauwazylem brak przyczepnosci , mam zimowki ,nowe amorki .samochod mi przy dodawaniu gazu sciaga na lewo lub prawo , az boje sie jezdzic bo wydaje mi sie ze wpadne w poslizg, nigdy tak nie mialem, inni kierowcy zasuwaja a ja musze jechac powoli bo czuje ze samochod jest podsterowny , wiecie o co chodzi  ?. mam oponki troszke werzsze dunlop winter sport. nie wiem czy to nie jest wina geometri . dzikuje za pomoc , szukalem na forum ale nic podobnego nie znalazlem
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 15.01.2008, 12:50:58 - NIEPRZECZYTANA »

zrob geometrie na stracji diagnostycznej

i poczytaj sobie o tym na forum
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 15.01.2008, 19:46:23 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź ciśnienie w oponach.
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 15.01.2008, 21:03:10 - NIEPRZECZYTANA »

Nie, to raczej nie cisnienie, mam taki sam "problem", tyle ze ja mam przez amorki i geo, i do tego jeszcze lyse oponki... Wszystkiego po trochu - poza cisnieniem. :P
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 15.01.2008, 21:19:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: guayre
Nie, to raczej nie cisnienie
U mnie, jak brakowało 0,4 atm w przodzie to nosiło mnie po zakrętach, że lusterkami się podpierałem.
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 15.01.2008, 21:31:40 - NIEPRZECZYTANA »

 :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  O kurka, spadlem z krzesla, przesmieszne! :rotfl: 
Cytat: aboz
nosiło mnie po zakrętach, że lusterkami się podpierałem.
  Trzeba w takim razie czescie cisnienie sobie sprawdzac, a mnie sie nigdy nie chce... :)
Zapisane
MarkusD Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bytom
Samochód: Seat Ibiza 97 1,4

« Odpowiedz #6 - Środa, 16.01.2008, 00:16:25 - NIEPRZECZYTANA »

 :rotfl: Miałem podobny problem tyle że na letnich oponach, przyczyną była zbieżność a właściwie jej brak :rotfl:
Zapisane

MarkusD
« Odpowiedz #7 - Sobota, 19.01.2008, 13:11:09 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie jest to przyczyna zle ustawionej geometrii zawieszenia przedniego,radzil bym tak samo pojechac na ustawienie geometrii
Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #8 - Sobota, 19.01.2008, 13:23:52 - NIEPRZECZYTANA »

Znajomy miał źle ustawioną geometrię przy gwałtownym wyprzedzaniu na trasie zepchnęło go na wyprzedzany samochód odbił się od niego i wylądował w rowie przy lewym pasie, nic mu sie stało za to straty znaczne. Zrób geometrię jak koledzy radzą żeby losu nie kusić.
Zapisane
MarkusD Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bytom
Samochód: Seat Ibiza 97 1,4

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 21.01.2008, 21:22:59 - NIEPRZECZYTANA »

Okey, u mnie dokładnie było tak:
w momencie przyspieszania rzucało samochodem raz w lewo, raz w prawo,
nigdy nie można było przewidzieć w którą stronę rzuci samochodem w momencie przyspieszania, ale jak się spokojnie ruszało i przyspieszało to można nawet 160 wycisnąć( na A4) i nic się nie działo
na przeglądzie wyszło że mam złą zbieżność, w minusie minimalnie powyżej normy, pojechałem sprawdzić całą geometrię i tu rzeczywiście potwierdziło się badanie rejestracyjne że jest ta zbieżność do bani ale tak mało że dziwili się że w ogóle diagnosta się czepia, po zrobieniu tej geometrii jak ręką odjął można było wcisnąć gaz do podłogi i kierownicę można sobie było trzymać delikatnie w paluszkach i wszystko było by cool gdyby nie numer taki że po puszczeniu kierownicy na równej drodze zaczął samochód sam skręcać w lewo po jakiś 100 metrach, no i znowu dochodzenie przyczyny co się stało, objawy minęły po zamianie kół przód-tył okazało się że winna była opona uszkodzona nie widocznie oraz podczas wyważania ( nie słyszałem aby w Polsce gdziekolwiek prześwietlano opony- biedni Niemcy takie rzeczy robią), dojście do tego zajęło mi prawie rok niestety brak czasu a jeździć trzeba...
Podsumowując sprawdź sobie całą geometrię,
wyważ wszystkie cztery koła ( nie słuchaj że z tyłu nie trzeba),
sprawdź ciśnienie w kołach,
nie jeździj na starych oponach( w miarę możliwości) po moim doświadczeniu 5 lat max, mój kolega miał przykrą niespodziankę na autobanie w Niemczech przy 160km/h miał wystrzał w przednim kole, dzięki Bogu, prostej drodze i wspomaganiu w kierownicy nic się nie stało,
warto by było zobaczyć czy nie masz luzów w układzie kierowniczym
lecz przede wszystkim ta geometria i powinno być cool :pub:  :drunk:  :bounce:  :gun:
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 21.01.2008, 21:24:51 wysłane przez MarkusD » Zapisane

MarkusD
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» brak przyczepnosci
Skocz do: