+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» pisk przy skręconych kołach
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: pisk przy skręconych kołach  (Przeczytany 8790 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Sobota, 14.01.2006, 17:21:27 - NIEPRZECZYTANA »

Przy maksymalnym skręcie kół coś głośno piszczy jak jade. Co to może być. Warto się przejmować czy można zignorować. Pojawiło się to nagle !!!
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Sobota, 14.01.2006, 18:20:14 - NIEPRZECZYTANA »

A czujesz lekkie bicie na kierownicy ??? Bo może to być poprostu "takie ostrzeżenie" że masz na maxa skręcone koła w przypadku gdy posiadasz wspomaganie. Taki objaw występuje np. w Polonez Truck 1,6i LB ...........  :D

Dlatego moje zapytanie dodatkowe brzmi: Czy kola są w ruchu czy poprostu skręcasz do oporu kierownice , bez żadnego ruchu przód/tył ???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #2 - Sobota, 14.01.2006, 19:12:38 - NIEPRZECZYTANA »

na mój gust sprawdź pasek napędzający pompę wspomagania
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
MlodY01
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 15.01.2006, 00:45:55 - NIEPRZECZYTANA »

a zbieznosc  :?:
Zapisane
Doosia Kobieta
Zgaga
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: już nie :( Ibiza '01, 1.4 MPI/ teraz:Toyota Avensis '05, 2.0

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 15.01.2006, 02:01:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
maksymalnym skręcie kół coś głośno piszczy jak jade. Co to może być. Warto się przejmować czy można zignorować. Pojawiło się to nagle !!!

miałam to samo i łożysko do wymiany.
Zapisane

Szukam ósmego koloru tęczy Tosia
Shizo
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 15.01.2006, 14:52:57 - NIEPRZECZYTANA »

Ten dzwięk jest przy max. skręcie kół ale tylko jak się toczy samochód dosyć głośno jakby coś się ślizgało. Zbieżność jest ok, a jak ten pasek sprawdzić? Czy jak lożysko jest skopane to może być jeszcze jakiś inny objaw na przykład ciężko się koło obraca - bo tylko to mi się udało wyczaić.
Zapisane
Pierka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Była - Ibiza '97, 1.9TDI 1Z, Jest A4 Avant 1.9 Tdi

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 22.08.2006, 22:03:47 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie były podobne objawy i do tego jeszcze doszło ze jak było mokro to kierownica przeskakiwała jakby przy manewrowaniu przy mniejszej predkosci i odziwo wystarczył sam pasek wspomagania a jego koszt to 15zł wiec chyba warto od tego zaczac Pozdro
Zapisane

Ibiza 1.9TDi 1997 1Z
cz_marek
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kosina

« Odpowiedz #7 - Środa, 23.08.2006, 15:00:38 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo a może to jest to sprawdź?
Pisałem ten post o podobnym temacie!

Cytuj
CHYBA MAM LEKRSTWO NA PISZCZĄCE KOŁA.
…..w moim przypadku pomogło.
Otóż jak pisałem (ww), nie mogłem rozgryźć co to może być aż w końcu udało się. Przed zmianą klocków i przetaczaniem tarcz hamulcowych piszczało, przyczyną tego były klocki, zaś teraz po zmianie klocków i przetaczaniem tarcz piszczało w ogóle, co innego. Rant metalowej osłony (za tarczą) ocierał o czujnik ABS-u. Niestety czujnik ten trochę uległ zniszczeniu, kawałki magnezu ocierały o tarczę powodując piszczenie. Tarcza która była „regenerowania” miała za bardzo ścięty, starty kant (od strony wewnętrznej), dociskał on osłony metalowej a osłona ta pod wpływem oporu koła (najbardziej przy skręcaniu w lewo), ocierała o magnez (czujnik ABS). Czujnik się trochę rozłupał, ale działa na szczęście. Wyczyściłem osłonę, tarczę z rdzy, wyciągnąłem kawałki magnezu i wszystko jest w porządku. Ale za jakiś czas będę musiał kupić nowe tarcze, to najszybszy sposób pozbycia się tego problemu.

POZDRAWIAM.

Zapisane

Seat Ibiza
Shizo
Gość



« Odpowiedz #8 - Piątek, 25.08.2006, 16:54:22 - NIEPRZECZYTANA »

Dawno rozwiązałem ten problem wymieniłem pasek od wspomagania i nie piszczy ale przy max. skrecie kół czuć jakiś delikatny opór
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» pisk przy skręconych kołach
Skocz do: