+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Jak usunąć ten wyciek
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak usunąć ten wyciek  (Przeczytany 11020 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Sobota, 01.12.2007, 17:53:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!

Miałem w swoim autku dwa wycieki oleju. Pierwszy wyciek miał miejsce w aparacie zaplonowym, miałem luz na palcu i uciekal mi tamtedy olej. Dotoczyłem nową panewke i po problemie.
Drugi jest widoczny na załączonym zdjeciu.   
Olej nie cieknie spod dekla zaworów (tego u góry), w obudowie paska rozrządu jest sucho.
Wydaje mi się ze winny jest jakis zimering na wałku rozrządu lub cos takiego...

Ma ktoś jakaś instrukcja do silnika AEE 1.6 98' ?

Czekam na podpowiedzi
Dzieki
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #1 - Sobota, 01.12.2007, 18:05:02 - NIEPRZECZYTANA »

Uszczelniacze wałka rozrządu.
Zajmij się tym szybko, bo to spory wyciek, zdejmij obudowę paska rozrządu i sprawdz czy pasek nie jest zarzygany olejem, bo on raczej nie lubi oleju i może szybciej ulec pęknieciu.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 01.12.2007, 18:06:33 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #2 - Sobota, 01.12.2007, 20:02:09 - NIEPRZECZYTANA »

Pasek jest czysty - wspomniałem o tym.
A czy da sie to poprostu wymienic? Chodzi mi o to czy dam rade sam. Jak taki uszczelniacz  wyglada?
poszukuje "sam naprawiam " od 97 lub jak kto woli powyzej 97r bo mam tylko 93-97. Znajde to w tej ksiazce?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 01.12.2007, 20:05:14 wysłane przez PWL » Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #3 - Sobota, 01.12.2007, 22:17:39 - NIEPRZECZYTANA »

Ale z tego co ja tu widze to ta plama zaczyna sie znacznie powyzej poziomu gdzie jest wal korbowy zrob zdjecie ze zdjeta obudowa i wstaw. Troszke wyglada jakby w gornej czesci zdjecia jednak z okolic dekla lecialo bo wyraznie widac tam spocone miejsce. Ew sprawdz pod kolniezem czy tam cos sie nie stalo. Trzeba przyznac ze nie wyglada to za ciekawie
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 02.12.2007, 14:12:46 - NIEPRZECZYTANA »

A czy olej jest tylko w okolicy wału korbowego? W głowicy nie ma?
PWL, ten uszczelniacz to zwykły simmering, nie powinieneś mieć większych problemów z wymianą na nowy.
 A co do instrukcji, to wydaje mi się, że ta do 97` też będzie pasować, bo powyżej 97` nie ma chyba :(
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 02.12.2007, 20:41:40 - NIEPRZECZYTANA »

Wiec tak, wziolem sie za to dzisiaj.
Oczyściłem uszczelke pod deklem, była troche zabrudzona, moze ten brud był winny wyciekowi - nie uszczelniało do konca.

Nie bierzcie sie za takie rzeczy w niedziele - ukręciłem srube mocująca dekiel. Miałem niezłego stracha, nameczylem sie z tym ale juz po wszystkim.

Załączam zdjęcia. Jeśli są tam jakieś uszczelniacze lub coś podobnego co może być winne wyciekowi to prosze o wskazówki
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 02.12.2007, 21:22:10 - NIEPRZECZYTANA »

Według mnie to simering na wałku rozrządu ma dosyć. Koszt simeringu to jakieś 20-30 zł. Robota dosyć prosta -trzeba rozrząd rozpiąć, odkręcić koło pasowe i chyba (bo nie pamiętam) zdjąć  obudowę tą wewnętrzną, a co za tym idzie to też pompę wodną itd.. chyba, że po zdjęciu koła pasowego jet możliwość wymiany simeringu. Z rozrządem nie ma jaj i jeżeli nie jesteś pewien że wiesz co robisz to się za to nie bierz, a i nie rób tego w niedzielę :rotfl:  :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 02.12.2007, 22:44:27 - NIEPRZECZYTANA »

woj, nie do konca masz racje ale masz:) wiec musisz rozpiac rozrzad i zdjac kolo pasowe pozniej odkrecasz 3 srubki kluczem 10 na obudowie rozrzadu i zdejmujesz obudowe dodatkowo jedna srubka jest z przodu ta co trzyma waz do ciepłego powietrza(rure) zdejmujesz obudowe i na walku masz taki simering ok 5 cm jego wymien tylko nie wymieniaj na najtanszy tylko kup skf albo jakis porzadny (ja wymienialem 3 zanim trafilem) i jak bedziesz zakladał to musisz pod katem prostym do wałka najlepiej jakas tulejka zeby rowno szedł i zeby sprezynka w simeringu nie zesliznela sie albo zle sie ulozyła i to byby prawie koniec. Ale najwazniejsze zeby nie cieklo jeszcze w rogach na obudowie zaworów w rogach tych co sie zaczynaja zakola(nie wiem jak to dokladnie wytłuymaczyc, jak stoisz na wprost do auta to masz po prawej i lewej takie zakola a pod nimi wałem na głowicy to w rogi tych zakol jak juz glowica sie prostuje i przechodzi w płaskie to tam trzeba dac troche silikonu bo bedzie dalej cieko) no i skladaj w odwrotnej kolejnosci i pompy wody nie trzeba sciagac bo ejst nizej
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 03.12.2007, 00:42:49 - NIEPRZECZYTANA »

Dawno tego nie robiłem i nie pamiętam jak jest osłona rozrządu do bloku silnika przykręcana, ale widocznie masz rację uszek. :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Kondzio Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: Ibiza 2003 , 1.9 SDI (ASY)

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 03.06.2008, 15:59:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

od dłuższego czasu obserwuje zbieranie się niewielkich ilości oleju na misce (zaznaczone na czerwono). Nie ma tego wiele ale czasem coś skapnie  :-\  Wydaje mi się, że olej wydostaje się z pod uszczelki miski od strony skrzyni. Śruby i powierzchnia miski są pokryte olejem. W pewnym miejscu widać wystające "coś" poza obręb miski. Czy jest to fragment uszczelnienia (na zdjęciach kolor zbliżony do pomarańczowego) ?

Dzięki za wskazówki.

pozdro,
Konrad.

Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Jak usunąć ten wyciek
Skocz do: