+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozrusznik nie zaskakuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: rozrusznik nie zaskakuje  (Przeczytany 75417 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #15 - Środa, 21.11.2007, 21:23:15 - NIEPRZECZYTANA »

z wymianą w 100 powinieneś sie zmieścić
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #16 - Środa, 21.11.2007, 21:36:36 - NIEPRZECZYTANA »

Jak nie miałeś nic do czynienia z mechaniką to się za to sam ie bierz. Na 95% bendix masz walnięty jeżeli mówisz, że baterię masz nową - bo takie objawy mogą być przy kiepskim akumulatorze. Kostkę stacyjki możesz wykluczyć. Daj rozrusznik do regeneracji - zrobią ci na miejscu i po kłopocie :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #17 - Środa, 21.11.2007, 22:09:28 - NIEPRZECZYTANA »

Coś mi nie pasuje wersja słabego akumulatora. Jak jest słaby to zazębi, ale nie ma siły kręcić, jak bardzo słaby, to nie złapie elektomagnes i tym samym nie poda napięcia na uzwojenia rozrusznika. Ewentualnie jak złapie to spadek napięcia spowodowany b. dużym obciążeniem jakim jest rozrusznik spowoduje, że elektromagnes puści. Wtedy napięcie lekko wzrośnie i znów złapie..... i tak kilka razy, aż padnie aku.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Środa, 21.11.2007, 22:15:10 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, nie do konca jest jak piszesz...
W ciagniku (T25) nie raz sie przekonalem ze jak aku slaby to magnes nie zlapie a rozrusznik kreci wiec czemu w samochodzie mialo by byc inaczej?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #19 - Środa, 21.11.2007, 22:26:08 - NIEPRZECZYTANA »

Mam taki na podwórku i zęby zjadłem na tulejkach do niego, akumulatorze i ładowaniu. Aż zrobiłem całą instalację od nowa. Musiałeś mieć coś źle złożone lub skrzywione. Elektromagnes wciąga rdzeń, jednocześnie wysuwa widełkami zębatkę, która zazębia o wieniec i dopiero wtedy zwiera styk w elektromagnesie, który podaje napięcie na uzwojenia rozrusznika. Jeśli wcześniej zaczynał kręcić rozrusznik to słychać zgrzyt i wieniec długo nie posłuży.

Napisano: Środa, 21.11.2007, 22:24:59


Cytat: raby
wiec czemu w samochodzie mialo by byc inaczej?
Tu się zgodzę. (wraz z powyższym)
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #20 - Środa, 21.11.2007, 22:28:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Coś mi nie pasuje wersja słabego akumulatora. Jak jest słaby to zazębi, ale nie ma siły kręcić, jak bardzo słaby, to nie złapie elektomagnes i tym samym nie poda napięcia na uzwojenia rozrusznika. Ewentualnie jak złapie to spadek napięcia spowodowany b. dużym obciążeniem jakim jest rozrusznik spowoduje, że elektromagnes puści. Wtedy napięcie lekko wzrośnie i znów złapie..... i tak kilka razy, aż padnie aku.
Czasami zdarza się tak- że jak bacior słaby to po daniu napięcia elektromagnes złapie, załączy silnik rozrusznika ale zabraknie prądu żeby dalej pociągnąć i zazębić (załączenie silnika następuje bardzo małą chwilkę przed zazębieniem i jeżeli bator mocny to można uznać, jest to w tej samej chwili) i  dlatego silnik kręci a nie zazębia. Wprawdzie nie słyszałem,że komuś w vw takie coś wystąpiło ale w Citroenie C-15 tak właśnie miałem a zasada załączania jest taka sama. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
damian83 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bielsko Biała
Samochód: Ibiza 1.4 '97

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 22.11.2007, 06:42:30 - NIEPRZECZYTANA »

witam po kolejnym dniu obserwacji mogę stwierdzić, że mój problem w 90% powstaje z samego rana podczas przymrozków.dziś 2 razy nie zaskoczył lecz za 3 już bez problemu. kolega powiedział "że może to być problem braku smarowania trzpienia w rozruszniku".dlatego przymarza podczas przymrozków, A więc może wystarczy rozkręcić rozrusznik i nasmarować??chodź myślę że nie ominie mnie wymiana bendixa+nasmarowanie. jak sądzicie??
Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 22.11.2007, 07:35:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
ok zobaczę na ten bendix, wie ktoś jaka może być cena tego?? narazie zapala od strzału
:huh: Sprawdź wpodłączenie +12V(kabelek) do elektromagnesu bendixa. Może źle kontaktuje. Osobiscie miałem usterkę polegającą na tym,że też mi nie załączało rozrusznika. Odkręciłem sam elektromagnes i okazało się że zaśniedział koniec uzwojenia elektromagnesu (ten od strony masy zaprasowany w rowku obudowy). Poczyściłem i polutowałem. Jest OK. Może warto poczyścić cały rozrusznik? :-\
Zapisane

stan
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #23 - Czwartek, 22.11.2007, 08:14:18 - NIEPRZECZYTANA »

akumulator mam nowy tak że to odpada, dziś zapaliłem autko ok. 6 razy i za każdym razem zaskakuje bez problemu, może być tak że ten elektromagnes raz zaskakuje a raz nie??
Może być poluzowane /nadpalone połączenie w rozruszniku. Jak jest wilgotno to chwyci a jak jest mróz to nie bo mróz "wyciąga" wilgoć a lód nie przewodzi prądu.
Można jeszcze spróbować dokręcić przewody na rozruszniku, a jak to nie pomoże to wyciągnąć rozebrać i dokładnie sprawdzić w środku połączenia i zużycie
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #24 - Czwartek, 22.11.2007, 08:23:32 - NIEPRZECZYTANA »

a jeszcze zobacz czy masz dobrze kemy w akumulatorze dokręcone :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
markov Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lublin/Warszawa
Samochód: była Iza jest MPK

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 22.11.2007, 09:42:06 - NIEPRZECZYTANA »

opis trochę przypomina dolegliwość z mojej leciwej audiczki, tam był problem w rozruszniku z tulejkami-wyrobiły się i wałek nie był w osi a przez to się klinował i nie kręcił. Czyli mas zkolejną rzecz do sprawdzenia.
Zapisane
poandy
Gość



« Odpowiedz #26 - Czwartek, 22.11.2007, 17:24:23 - NIEPRZECZYTANA »

Idż do najbliższego moto sklepu poproś o bendix i "pożycz" szczotki do twojego rozrusznika(weż rachunek).Sam wyjmij rozrusznik(parę kluczy)rozbież go powolutku wsadż cały nowy bendix ,skręć,jeżdzij(99,9 %)to.Robota wcale nie trudna a przy okazji wyczyść i sprawdż stan szczotek oraz kabli.Jeśli trzeba wymień(przy tym jest czasami dłuższa chwila-ale sprawdza się ramka od szczotek i robota na 3 minuty) jeśli naprawdę masz ręce fortepianisty lub nie masz gdzie robić to mechanior zrobi to  szybko.
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 22.11.2007, 17:41:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: markov
opis trochę przypomina dolegliwość z mojej leciwej audiczki, tam był problem w rozruszniku z tulejkami-wyrobiły się i wałek nie był w osi a przez to się klinował i nie kręcił. Czyli mas zkolejną rzecz do sprawdzenia.

Jeżeli by nie miał siły przekręcić (duży pobór prądu) to wtedy mogłyby być tulejki, ale u kolegi jest inny problem -silnik rozrusznika kręci ale nie zazębia. :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
damian83 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bielsko Biała
Samochód: Ibiza 1.4 '97

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 22.11.2007, 19:33:55 - NIEPRZECZYTANA »

no to zobaczymy, na poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem także napisze co z tym fantem zrobiłem. (nie mam rąk jak fortepianista :nonono:  tylko nie mam gdzie tego zrobić  : :P ) dlatego wole to dać komuś kto się na tym zna i ma odpowiednie miejsce do tego. Czy jest może gdzieś książka naprawcza do Ibizy w wersji elektronicznej?? dziękuje za pomoc jak również proszę o dalsze pomysły rozwiązania problemu
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #29 - Czwartek, 22.11.2007, 20:20:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: damian83
Czy jest może gdzieś książka naprawcza do Ibizy w wersji elektronicznej??
jest, trzeba sobie poszukac...
byla na forum a napewno bedzie na elektrodzie.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozrusznik nie zaskakuje
Skocz do: