Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
28
29
[
30
]
31
32
...
36
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Falujace obroty... (Przeczytany 372207 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Piotre16
Świeżak
Offline
Skąd: LKR
Samochód: Seat Cordoba 98 1.4 16V AFH
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #435 -
Poniedziałek, 27.09.2010, 21:55:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wszystkie czujniki w normie i raczej sprawne, a jak sprawdzić czujnik podciśnienia?
Zapisane
Neshi777
Świeżak
Offline
Samochód: SEAT Ibiza 2003 1.4
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #436 -
Środa, 23.03.2011, 18:22:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam wszystkich. Rozpoczynam nowy wątek gdyż nie znalazłem wyczerpujących informacji we wcześniej znalezionych postach, które dodam, są stare jak węgiel.
Od dłuższego czasu odczuwałem w samochodzie dość lekkie wibracje, które cyklicznie stawały się silniejsze na ok 1 sek (podobny jak przy ruszaniu autem i nie dodaniu odpowiednio gazu prawie go gasząc tylko że trwa krócej ...3 lata to samo tylko że stopniowo się nasilało) i znów wracały do "normalnego dygotania. Wibracje nie są aż takie duże jak widze niektóre starsze auta jednak nawet w matizie nie ma czegoś takiego.
Byłem u mechaniora i obstawiał przepustnicę brudna... fakt była bardzo zawalona że nie domykała sie kompletnie. Wyczyścił ją włożył i zrobił restart odłączając klemy. Auto nie reagowało w ogóle na gaz ale tam ponoć jakiś czujniczek czy coś wyczyścił co załatwiło sprawę i samochód zaczął reagować na pedał gazu. Dodatkowo mówił coś, że jest tam jakaś membrana czy cuś takiego z której wydostaje się mała ilość oleju ale nie grzebał bo w sumie nie wiadomo czy to nie od długiego czasu sie nie robiło i nie ma sensu generować kosztów.
Wynik ingerencji mechanika taki że bezpośrednio po starcie obroty startują do 2,5 tys i później opadają do normy na zimnym silniku i ma na starcie więcej mocy i w ogóle wmiarę dobrze się jeździ ale to pewnie z automatu komputer podaje więcej paliwka jako że zimny. Po 3 minutach jazdy już zaczynam wyczuwać lekkie wibracje które w miarę rozgrzewania silnika stają się coraz mocniejsze. Na luzie gdy stoję i silnik jest średnio rozgrzany obroty są na ok 750 i się trzęsie jak opisałem natomiast przy całkowitym rozgrzaniu obroty spadają na 700 i tak zaczynają falować 700-750 i mocniej telepie. Przy ruszaniu na rozgrzanym silniku musze dawać więcej gazu z taka dokładnością że jak dam za mało to zgaśnie za dużo zacznie wyć a różnica we wciśnięciu pedału jest naprawdę baaardzo mała... lub lekko dodać gazu i poczekac aż się zacznie kulać i wtedy kombinować ale ruszanie jest mordęgą i zaczyna mnie denerwować ... samochód jakby nie potrafił szybko dostosować się do wymogów sytuacji. Dodam że jakiś czas temu nie palił na jeden gar błąd sam znikł jak odpalilem go z rana ( a błąd to brak zaplonu na cyl 2) od tego czasu pali już dobrze.
Pytanie czy 700-750 na ciepłym silniku to norma w silniku seata 2004 r 1.4 16v? czy drżenie i problemy z tym ruszaniem są normą i musze się dostosować do tego czy coś jest nie tak? niedlugo będę mieć kabel i moge sprawdzić vagiem 4,9 pytanie czego szukać żeby wyeliminować zbędne opcje? a może zczytać jakieś ustawienia i porównać z normą? tylko jak to się robi w ogóle w vagu i co z czym się je.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo już mi i mechanikowi pomysły się kończą (mi bardziej kasa) a już tyle zainwestowałem w ibi że nie chcę sprzedawać a chcę się nacieszyć więc kto mi pomoże to jest magikiem !!!
Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich klubowiczów
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #437 -
Środa, 23.03.2011, 19:05:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Neshi777
Rozpoczynam nowy wątek gdyż nie znalazłem wyczerpujących informacji we wcześniej znalezionych postach, które dodam, są stare jak węgiel.
To, że znalazłeś informacje stare jak świat nie znaczy, że nie można się do nich dopisać. Myślałem, że faktycznie masz nietypowy problem,a tu standard. Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy chłodzącej, adaptacja przepustnicy. Dodatkowo sprawdzić cewkę.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #438 -
Środa, 23.03.2011, 22:13:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Neshi777
Wyczyścił ją włożył i zrobił restart odłączając klemy
w tak nowym silniku takie cos nie wystarczy... na vaga go
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #439 -
Czwartek, 24.03.2011, 09:25:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Przepływkę też trzeba wyczyścić bo może info fałszywe o powietrzu dostawać...
Zapisane
Neshi777
Świeżak
Offline
Samochód: SEAT Ibiza 2003 1.4
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #440 -
Czwartek, 24.03.2011, 17:55:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
No tak na vaga tylko czego szukać jak ja jestem zielon kompletnie i jedne co robiłem to znajdowałem błędy, które podawałem mechaniorowi i usuwałem je na czym ingerencja się kończyła. Coś mi se obiło o uszy że adaptacja przepustnicy wagiem włazi sie na silnik bloki i coś tam dalej... o to Wam chodzi? dzięki
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #441 -
Czwartek, 24.03.2011, 17:59:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Neshi777
Coś mi se obiło o uszy że adaptacja przepustnicy wagiem włazi sie na silnik bloki i coś tam dalej... o to Wam chodzi?
o to
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #442 -
Czwartek, 24.03.2011, 21:41:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: olinek2
Przepływkę też trzeba wyczyścić bo może info fałszywe o powietrzu dostawać...
Przpływka w 1,4? To już byłby nadmiar luksusu
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #443 -
Czwartek, 24.03.2011, 21:51:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: aboz Czwartek, 24.03.2011, 21:41:48
Cytat: olinek2
Przepływkę też trzeba wyczyścić bo może info fałszywe o powietrzu dostawać...
Przpływka w 1,4? To już byłby nadmiar luksusu
raczej problemow...
tak na szybko w etce widze tylko 1.4TDI ja ma i wieksze silniki PB
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Neshi777
Świeżak
Offline
Samochód: SEAT Ibiza 2003 1.4
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #444 -
Niedziela, 27.03.2011, 19:38:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
No to niestety lub i stety nie wygląda to tak rózowo jakby się mogło wydawać. Mechanior zrobił mi adaptacje dodatkowo stwierdził, że świece są już dobite (Bosh 1,5roku = max 8tys km z czego jedna była oryginalna innego typu ...ktoś pomylił) i problem z 2gą cewką ... za słabe napięcie dawała czy cuś. Wykosztowałem 300zł za komplet świec (niby do tego silnika platynowane czy cos) = 180zl i cewka 107zł. Okazało się że nie było pełnego spalania i mam benzynę w oleju (aż czuć) a olej 10W40. Więc pewnie też musze wymienić ale coś mi mechanik mówił, że teraz to trzebaby było chyba inny zalać ale nie wiem czemu.
Silnik teraz troszeczkę mniej czesie ale tlyko nieznacznie i obroty standardowe to (po rozgrzaniu to 625 a ponoć norma to ok780-800?) a jak się bardziej rozgrzewa to już zaczyna się bardziej trząść i tak jakby pyka sobie z wydechu raz przy razie... jak dodam gazu i szybko puszcze to słychać takie szybkie pyrkanie bardzo podobne do tego jakby jechał na gazie. Ogólnie wydaje mi się że jest słaby na tych 700 obrotach bo jak jadę bez gazu to ma opory po lekko nierównej drodze a wcześniej nie miał ale to możliwe że wcześniej był podkręcony bo zauważyłem błłąd mogacy sugerować że komputer nie ejst od tej ejdnostki silnika. Silnik mam 1,416v 75 km magneti marelli wg kompa. Teraz jestem w impasie nie wiem czy ta głośna praca to olej? czy zmiana oleju tu pomoże i czy ma to być dokładnie ten sam olej a jeśli nie to co może być rpzycyzną bo ponoć mechanik przeorał wszystkie możliwe czujni i stracił cierpliwość sugerując że jesli coś faktycznie ejst nie tak i to ze tak chodzi to nie założona z góry praca to może być coś z elektryką i tutaj moge sobie lecieć do jakiegoś dobrego elektryka ale i tu nie wiadomo czy nie bezskutecznie a samo podpięcie pod system 50zl weźmnie
.
Ktoś mówił że temat prosty i powtarzalny ? zapraszam do sugestii
z góry dzięki wszystkim magikom
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 02.04.2011, 15:23:59 wysłane przez Neshi777
»
Zapisane
Mad_Maxs
Użytkownik
Offline
Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #445 -
Sobota, 09.04.2011, 13:12:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam, długo śledziłem różne przygody forumowiczów z falującymi obrotami i chyba to sprawiło, że sam musze się zgłosić po radę
Samochód to Cordoba 2.0 2E
Zjawisko może nie jest jakieś kosmiczne, ale wręcz bardzo irytujące. Silnik zimny zapala i pracuje w granicach 1300-1080 (odczyt z VAGa), przy 15 stopniach C silnika. Obroty są w miare stabilne, chociaż czasami już na starcie nie pracuje zbyt równo.
Gdy już się łaskawie zagrzeje, a chwile mu to zajmuje z reguły, to obroty oscylują w granicach 750 i było by wszystko ok, gdyby nie fakt, że po chwili równej pracy zaczyna się falowanie o małej amplitudzie, jednak efektem tego jest to że w całym samochodzie czuć te wibracje towarzyszące falowaniu. Wygląda to trochę jakby silnik lekko przygasał i za chwile znowu odżywał. Od czasu do czasu, zdusi się tak że zejdzie prawie do 500 obrótów, po czym gwałtownie odbije do 1200 i znowu schodzi do prawidłowego poziomu.
Oczywiście towarzyszące temu wszystkiemu rzeczy to: "cykające wtryski" zalane już preparatem do ich czyszczenia, dość znaczny spadek mocy samego samochodu, pojawiający się czasami bład czujnika spalania stukowego.
Dzięki za wszelką pomoc i ewentualne sugestie jak można by dochodzić co się dzieje. Dostęp do VAGa mam cały czas więc zejść do auta i zrobić dodatkowy test nie ma problemu
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 09.04.2011, 14:21:54 wysłane przez Mad_Maxs
»
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #446 -
Sobota, 09.04.2011, 18:01:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Przepustnica czysta ?
Przepływomierz też czyszczony ?
Zapłon sprawdzony, nie ma przebić ?
Zapisane
Mad_Maxs
Użytkownik
Offline
Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #447 -
Czwartek, 14.04.2011, 10:38:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
przepustnica wyczyszczona (nawet tutorial napisałem
), jednak trzyma mi teraz cały czas 1 000 obrotów i pracuje w miare równo, jednak jak już się dobrze zagrzał to zaczął próbować obniżyć obroty, ale za chwile znowu odbijał w góre na swoje 1000. Adaptacji w moim silniku się nie robi.
Przepływomierza nie ruszałem póki co.
Jak sprawdzić przebicia na zapłonie??
Zapisane
leonik
Świeżak
Offline
Skąd: Jaktorów
Samochód: Seat Leon 2003 1.6 16v BCB
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #448 -
Sobota, 14.05.2011, 13:06:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam!
Mam problem z moim leonem 1.6 16v BCB,obroty utrzymuja mi się na poziomie 1000 obr/min,nawet na rozgrzanym silniku,jak dam gazu to zapala sie check engine i EPC,obroty zaczynaja falowac,
po pierwsze padlo na przepustnice,wyczyszczona dalej to samo,wstawiona zostala nowa przepustnica zaprogramowana i dalej to samo,potem wymieniony zostal czujnik cisnienia powietrza i dalej to samo,co robic?
prosze o pomoc
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #449 -
Sobota, 14.05.2011, 13:09:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
VAG wywala jakieś błędy ?
Wymieniłeś czujnik temp. płynu chłodniczego ?
Zapisane
Strony:
1
...
28
29
[
30
]
31
32
...
36
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Falujace obroty...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...