+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Niebieski dym z tłumika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Niebieski dym z tłumika  (Przeczytany 43846 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
hans Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: seat cordoba, 2001, 1,9 SDI

« Sobota, 07.01.2006, 15:23:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Z tłumika wylatuje mi niebieski dym. To znaczy że pali mi olej. Niewiecie co może być tego przyczyną??? Jest to cordoba z roku 2001 silnik 1.9 SDI. Czy może to być spowodowane wadliwym działaniem jednej ze świec żarowych??????? Prosze o odpowiedź
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Sobota, 07.01.2006, 17:08:38 - NIEPRZECZYTANA »

kiedy ten dymek występuje i jak długo :?:
czy ubywa ci dużo oleju :?:
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
hans Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: seat cordoba, 2001, 1,9 SDI

« Odpowiedz #2 - Sobota, 07.01.2006, 17:11:36 - NIEPRZECZYTANA »

dymi mocno szczególnie n zimnym silniku i zachowuje się tak jakby jedna swieca niedziałała bo tak trzęsie samochodem troche a jak sie nagrzeje to jest wsio ok dymek też przestaje lecieć, a oleju ubyło ok. litr na przez tysiąc kilometrów
Zapisane
CoShi
Gość



« Odpowiedz #3 - Sobota, 07.01.2006, 17:50:59 - NIEPRZECZYTANA »

Kont wtrysku i powinno byc dobrze jak ustrawisz, może też być awaria czuyjnika temperatury i komp zmienia kąt/ dawkę wtrysku bo myśli że jest zimniej/cieplej podpiąć vaga.
Co do oleum to że   jak  litr na tysiąc????? w wolnossącym młodym autku to coś dużo!!
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 08.01.2006, 12:22:49 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdzic kat wtrysku i swieczki czy wszystkie grzeja. Jezeli to jest oki to znaczy ze juz silnik mechanicznie zaczyna niedomagac :(
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 09.01.2006, 20:01:05 - NIEPRZECZYTANA »

eee przy takim autku silnik niedomagać? to jest z 01r poza tym SDI nie tak łatwo zajechać. myśle , że coś z ustawieniami kompa, luś świecą. dla pewności sprawdź czy oleju nie masz w płynie chłodniczym. a jaki kolor dymu leci? czarny czy siwy? jak siwy lub niebieskawy to olej silnikowy pali,  jak czarny to ropę źle przepala. sprawdź i będziesz miał podpowiedź. jak czarny znaczy , że świece mogą być nie halo
Zapisane
hans Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: seat cordoba, 2001, 1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 12.01.2006, 15:17:02 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za porady w poniedziałek skocze do mechanika i poprosze o regulacje wtrysków:D mam nadzieje że pomoże
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 12.01.2006, 15:30:08 - NIEPRZECZYTANA »

kąt wtrysku reguluje się na pompie nie na wtryskach 8)
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
hans Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: seat cordoba, 2001, 1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Piątek, 27.01.2006, 14:24:39 - NIEPRZECZYTANA »

cześć. byłem u mechanika i koszmar. silnik do naprawy nowy cylinder tłoki pierścienie i inne duperele koszt naprawy wynosi 6 tys. niewiem czy nielepiej kupić nowy silnik :(
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #9 - Piątek, 27.01.2006, 17:16:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "hans"
cześć. byłem u mechanika i koszmar. silnik do naprawy nowy cylinder tłoki pierścienie i inne duperele koszt naprawy wynosi 6 tys. niewiem czy nielepiej kupić nowy silnik :(


A jednak mialem racje....wspolczuje. Sluchaj lepiej inny silnik wstawiac. SDI to malo chodliwy towar wiec mysle ze sam blok z czapka za 2tys max kupisz.
Jak bys chcial wiecej to mozna od razu jakiegos TDI wstawiac ale licz sie z kosztami przelozenia instalacji elektrycznej i sam zakup tez wiecej ....
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #10 - Sobota, 28.01.2006, 19:15:35 - NIEPRZECZYTANA »

hmmm tak się zastanawiam, czy jak jest uszkodzony culinder tloki lub pierścienie tak jak u kolegi to jak to najszybciej (najprościej) sprawdzić? na jakiej podstawie mechanik to wysnuł? bo chodzi mi o to czy mierząć kompresje coś takiego wyjdzie. Przyznam , że moja ibi SDI tez lubi wciągać olej a ostatnio jak pożyczyłem ją bratu i przejechał się na mazury i z powrotem ok 1200 km to zeszło z pół litra oleju. nie wiem czy to przez te mrozy czy jak? dodam , że kopci czysto ladnie na biało, uszczelki są całe, olej nigdzie nie kapie, płyn chłodniczy nie ubywa ani nie ma w nim oleju... dlatego się zastanawiam co i jak a zamierzam mu sprawdzić kompresje jaką ma więc czy w niej wyjdą nieprawidłowości?
Zapisane
hans Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: seat cordoba, 2001, 1,9 SDI

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 30.01.2006, 15:41:24 - NIEPRZECZYTANA »

Umnie na początku też prawie niedymił. Zaczął dymić stopniowo ale mi się niechciało jechać do mechanika. Dymił lekko na niebiesko na zimnym silniku puźniej przestawało, więc myślałem że to nic takiego. Dolewałem olej i było ok :D. Jak zaczął już pożądnie dymić to pojechałe do mechanika. Sprawdzili mi ciśnienie i zonk. Pierwszy tłok prawie wogle niemiał i ledwie chodził, 2-3 takie średnie na jeża, a 4 też słabe ciśnienie miał. 1 i 4 tłok był rozwalony porysowało mi cylinder. I Musze wymienić wszystkie uszczelki, tłoki, zawory, pierścienie, popychacze, niewiem dlaczego ale i sprzegło też niewytrzymało i jeszcze tam coś... jak już pisałem wcześniej 6 tys. musze wywalić. Jak bym wcześniej zajechał skończyło by sie na wymianie pierścieni. Wieć lepiej przejedź się do mechanika bo z olejem niema żartów...
Zapisane
« Odpowiedz #12 - Wtorek, 31.01.2006, 11:16:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Miałem ten sam problem. Silnik palił ok 1 litra oleju na 1 tys. km. Też mam 1.9 SDI z 2000 roku, przebieg 120 tys. km. To jest chyba wada konstrukcyjna, bo po rozłożeniu silnika okazało się, że pierścienie są mocno zużyte. Po ich wymianie od wymiany do wymiany oleju (15 tys km) nic nie muszę dolewać.
Zobacz czy jak odkręcisz korek wlewu oleju to widzisz wałek rozrządu czy jest on zasłonięty plastikową osłoną. U mnie nie było tej osłony i olej z wałka pryskał prosto w otwór odmy która nie była wstanie odprowadzić go spowrotem. Przez to olej wydostawał się do kolektora ssącego i dalej na tłoki smarując pierścienie od góry. Miało to napewno wpływ na żywotność pierścieni gdyż te na tłoku od strony wylotu odmy były najbardziej zużyte. Założyłem osłonkę od 1.9D, która po małych przeróbkach przypasowała.
Problem jest już rozwiązany. Autko jak nowe.
Przyczyną był brak tej osłonki nad wałkiem rozrządu przez co olej poprzez odmę smarował pierścienie uszczelniające powodując ich szybkie zużycie.
Daj znać czy coś pomogły moje podpowiedzi.
Pozdrawiam

Cytat: "hans"
cześć. byłem u mechanika i koszmar. silnik do naprawy nowy cylinder tłoki pierścienie i inne duperele koszt naprawy wynosi 6 tys. niewiem czy nielepiej kupić nowy silnik

Zmień mechanika. Silniki 1.9 SDI są nie do zajechania. Bez poważnego zaniedbania nie da się ich uszkodzić tak by była konieczna wymiana silnika. Chyba, że jeździłeś bez oleju.
Zapisane
kampacz
Gość



« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 06.02.2006, 19:31:31 - NIEPRZECZYTANA »

nie straszcie mnie  :o  ja mam Ibizke 1,9 SDI i też mi troszke oleju wciąga ale zadymy nie robi bynajmniej tzn tylko przy porannym odpalaniu puści dymek czarny i tyle - a licze że tak od wymiany do wymiany jakieś 3 litry musiałem dolać może troche więcej - mam sie już bać czy nie??
aha odnośnie tej osłony co pisze piccolo to u mnie żadnej nie ma - jak odkręce korek to widze bebechy silnika
jak to jest u Was??
Zapisane
« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 06.02.2006, 20:14:18 - NIEPRZECZYTANA »

Myślę, żę to jest tak: nie założyli osłonki na wałek rozrządu, olej pryszcze przez odme i kolektor ssący na tłoki i niszczy pierścienie uszczelniające, te puszczają ciśnienie na pierścienie zbierające, które przestają spełniać swoją funkcję i przepuszczają olej i kółko się zamyka. Auto zaczyna pobierać coraz więcej oleju i w końcu silnik do remontu. A wszystkiemu winna mała osłonka (a właścieie jej brak) nad wałkiem rozrządu.
Ja na szczęście mam już problem z głowy. Cieszę się zawsze gdy sprawdzam poziom oleju, a tam ciągle tyle samo.  :)  
Założenie tej osłonki to naprawdę niewielka trudność i koszt więc polecam pod rozwagę ewentualność jej założenia.
Najśmieszniejsze jest to, że serwis VW podaje jako normę spalania oleju 1 litr na 1000km.   :)   Zabezpieczyli się na wypadek reklamacji.
Pozdrawiam

Ps. Moje auto kopciło na niebiesko tylko rano po pierwszym odpaleniu.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Niebieski dym z tłumika
Skocz do: