Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ręczny a zblokowane koło  (Przeczytany 37083 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Środa, 26.09.2007, 17:53:32 - NIEPRZECZYTANA »

Niespodziewanie poluzował mi się sporo hamulec ręczny (dźwgnia). Zdjąłem tunel środkowy, dostałem sie do wkrętów regujących luz
po czym poniosłem lewarkiem prawe koło żeby sprawdzić czy aby nie za mocno naciągnąłem. Ku mojemu zdziwieniu prawie nie szło go ruszyć. Poluzowałem te nakrętki sprawdzam jeszcze raz jak się kręci ale nadal trzymało, podniosłem lewe koło które z kolei kręciło się bez problemu. Ustawiłem ponownie luz na lince kierując się tym razem oporami na lewym kole. Ręczny działa, pozostał natomiast problem dlaczego nie kręci się prawe koło?
Nie mam pojęcia jak jest rozwiązany technicznie hamulec ręczny i co się mogło stać?

a tak wyglądał ten luz: http://www.sendspace.com/file/yggblm
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Środa, 26.09.2007, 18:03:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
Nie mam pojęcia jak jest rozwiązany technicznie hamulec ręczny i co się mogło stać?
jak zdejmiesz bedny to sie dowiesz...

samoregulacja pewnie sie zaciela
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Środa, 26.09.2007, 18:04:06 - NIEPRZECZYTANA »

Spoko - chyba też tak mam :ok:
Jak ostatnio byłem pod autem to mechanik mi pokazał - że mam poprzecierane linki hamulcowe i mogą się w każdej chwili urwać. Sprawdź pod autem stan linek
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Shizo
Gość



« Odpowiedz #3 - Środa, 26.09.2007, 18:12:01 - NIEPRZECZYTANA »

kurde byłem dziś na kanale, nic mi sie nie "rzuciło w oczy" (oprócz wycieków :mrgreen: )w jakim miejscu patrzeć?

[ Dodano: 2007-09-26, 19:13 ]
acha czy moge zrobić z tym coś sam czy raczej do fachury?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Środa, 26.09.2007, 18:14:05 - NIEPRZECZYTANA »

dostan sie do samoregulacji w bebnach
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo
Gość



« Odpowiedz #5 - Środa, 26.09.2007, 18:23:21 - NIEPRZECZYTANA »

sorry ale musze ponarzekać: kur...tka robiłem z tyłu łożyska pół roku temu - oczywiście nic złego mechanik nie widział, po jakimś czasie zaczęły bębny piszczeć przy puszczaniu hamulca, pojechałem gdzie indziej - zrobili, nasmarowali ale oczywiście nic innego nie widzieli i teraz znowu coś MAM JUŻ DOŚĆ
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Środa, 26.09.2007, 20:33:38 - NIEPRZECZYTANA »

przejrzyj linki po całej długości - mi odmawiaja posłuszeństwa w tylnej części auta - juz blisko bębnów - ale jeszcze pod podwoziem
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Środa, 26.09.2007, 21:19:06 - NIEPRZECZYTANA »

ja dzis sam wymieniałem szczęki w bębnach...
troche było pracy bo pokolei uczyłem się co i jak zrobić... ale na szczęście udało mi się i mam juz sprawy ręczny przed nadchodząca zimą i hamulce sie znacznie poprawiły:)))

na pocieszenie moge powiedzieć że pomimo nasmarowania wszystkiego i sprawdzenia stanu linek, regulacji linek przy dźwigni ręcznego na podniesionym aucie etc etc. zauwazyłem że jedno koło jakby szybciej i lepiej łapie, może to kwestia dotarcia szczęk do bębna.

zalecałbym zdjąc bęben i zobaczyc czy przypadkiem spręzynka naciagając samoregulator nie pekła etc. i przy okazji sprawdzic stan linek przy przelotkach.
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Środa, 26.09.2007, 21:57:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
sorry ale musze ponarzekać
majac taki samochod sie nie dziwie  :los:
Co tydzien masz tylko nowy problem z samochodem... od jakiegos czasu tylko czekam co bedzie nastepne i zawsze sie dziwie  :niewiem:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 27.09.2007, 08:12:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Śmielu"
zauwazyłem że jedno koło jakby szybciej i lepiej łapie

A linki od hamulca ręcznego do każdego z kół są takiej samej długości?
Czasami tak się dzieje w samochodach, gdzie linka do jednego koła ma inną długość niż ta do drugiego...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 27.09.2007, 19:48:00 - NIEPRZECZYTANA »

co do długości linek od hamulca ręcznego to najwyraźniej masz racje ...

swego czasu jedna z nich została wymieniona i jest nieco dłuższa ( jakieś 2cm...)

zdaje sie że to jest główny powód iż jedno koło szybciej i pewniej łapie pomimo regulacji
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
Shizo
Gość



« Odpowiedz #11 - Piątek, 28.09.2007, 14:04:37 - NIEPRZECZYTANA »

No i auto zrobione, mechanik skasował 80zł. Trzeba było rozebrać obydwa bębny bo okazało się że wszystko było pozacierane i należało przesmarować zarówno prawe koło jak i lewe w którym też hamulec lekko trzymał. Teraz ręczny chodzi jak trzeba koła się kręcą bez oporów, tyle że pierwsza jazda pokazała jakąś słabszą skuteczność hamulców. Oby nie było tak na stałe.
Zapisane
pakuu1 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Byla Cordoba SX AFN... Jest Leon ASV

« Odpowiedz #12 - Piątek, 21.12.2007, 22:42:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
nie chce zakladan nowego tematu ale mam problem z recznym...
mialnowicie kiedys zostawilem auto na noc na recznym i razno tak przymarzl ze zostawial slady na asfalcie i autko musialo zostac pod domem - w dzien odmarzl i bylo ok...
teraz nie zostawiam juz na non na recznym ale ostatnio rano zaciagnelem reczny na ok 10s   i potym czulem ze auto bylo jakies zmulone , przejechalem ok 500m i wyszedlem z auta a tam prawa tyna tarcza czerwo jak  :evil: wlozylem srubokret miedzy klocek a tarcze i jakos puscilo... jednak raczka od recznego miala jakby jakis luz - w lecie tego nie bylo, reczny zyleta.

I teraz moje pytanko czy to wina zacianajacej sie linki lub zacisku czy moze czegos innego?? jak zdjagnozowac ustreke czy moze odrazu wymienic linke na nowa.

ps.
jak ktos sie orientuje jakie sa koszty linek i wymiany i czy mozna zrobic to samemu??
Zapisane

MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Piątek, 21.12.2007, 23:49:10 - NIEPRZECZYTANA »

poczytaj
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1545.0

jak zdecydujesz sie wymieniac linke to kup od razu 2 (jedna robota)
1 linka ok 60zl

no i przeczysc wszelkie ruchome czesci w zacisku i nasmaruj, tak samo jak przy wymianie przednich klockow
« Ostatnia zmiana: Piątek, 21.12.2007, 23:50:46 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pakuu1 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Byla Cordoba SX AFN... Jest Leon ASV

« Odpowiedz #14 - Sobota, 22.12.2007, 17:03:51 - NIEPRZECZYTANA »

czytalem to juz wczoraj  bo teraz zanim zapytalem uzylem opcji SZUKAJ  ;D

widzialem, ze na allegro linki sa po ok. 20zl ale do toledo i golfa a do cordoby nie bylo :( czy do cordoby beda 3 razy drozsze?? czy moge sam to wymienic czy musze jechac do warsztatu ?? i ile w wrasztacie moga za to zawolac??

Zapisane

MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» ręczny a zblokowane koło
Skocz do: