+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» łącznik elastyczny przed katalizatorem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: łącznik elastyczny przed katalizatorem  (Przeczytany 15166 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Poniedziałek, 27.08.2007, 08:36:11 - NIEPRZECZYTANA »

Na poczatek powiem ze nie znalazlem nigdzie takiego tematu wiec zakladam nowy jesli juz taki byl prosze przeniesc....
Musze wymienic lacznik elastyczny przed katalizatorem, chce go kupic sam i dac do wymiany poniewaz w warsztacie za calosc z wymiana chca 190pln a jak kupie sam to beda mniejsze koszty tylko nie wiem jaki rozmiar bo sa rozne rozmiary
moze ktos wie jaki powinien byc rozmiar w mojej ibizie (1,4 AEX 60KM)

dziekuje za pomoc :)
Zapisane

Marcin_Bytów
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bytów

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 27.08.2007, 16:30:45 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem ten sam problem w seacie Cordoba Vario silnik 1.6ALM. Wymieniałem ten łącznik w firmie AUTO - ELMAR w Gdańsku na Trakcie Św. Wojciecha.
Kosztowało cos około 100PLN razem z założeniem.
Nie wiem, czy jest sens kupować to samemu, ponieważ jak Stwierdziłeś są różne rozmiary i do tego różne długości.
Dodatkowo sam montaż to nie taka prosta sprawa. Sam łącznik jest spawany z obu stron, a stary trzeba sprytnie wyciąć szlifierką kontową.
Także bez spawarki i kanału do tematy nie podchodź - nie mówiąc już o umiejętności spawania.  :satan:

Namiary na warsztat:

Auto-Elmar
Trakt św. Wojciecha 223/225
80-017 Gdańsk, Trakt św. Wojciecha 223/225
tel.762-98-69 fax 306-62-22

Myślę, że zawsze warto zadzwonić.  :ok:  

Ja jestem zadowolony - można się umówić na godzinę, zostawić zamochód i nigdy nie miałem żadnych problemów po ich robocie.

Pozdrawiam Marcin_Bytów
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 27.08.2007, 23:32:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nice"
tylko nie wiem jaki rozmiar bo sa rozne rozmiary
a nie latwiej bedzie samemu to zmierzyc? unikniesz problemow ze zwrotami  :chytry:
Jak nie masz to jedz do kumpla na kanal i po sprawie...

Jak beda wspawywac nowy to musi byc idealna dlugosc bo pozniej tlumiki sa naciagniete na wieszakach i moze stukac...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 28.08.2007, 05:17:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
nie latwiej bedzie samemu to zmierzyc?

problem w tym ze nie mam dostepu do kanalu... i myslalem ze ktos bedzie wiedzial dlatego pytam
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 28.08.2007, 10:54:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nice"
problem w tym ze nie mam dostepu do kanalu... i myslalem ze ktos bedzie wiedzial dlatego pytam
no wlasnie dla tego proponowalem kumpla jakiegos... albo mozesz zrobic tak: pojechac do warsztatu na podnosnik i poprosic zeby Ci podniesli, zrobisz pomiary i wrocisz na wymiane. Nie masz obowiazku kupowac czesci w warsztacie przeciez  :chytry:

Poroponuje samemu mierzyc bo moze byc taka sytuacja ze w tym samym silniku sa 2 inne laczniki...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 28.08.2007, 11:55:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Nie masz obowiazku kupowac czesci w warsztacie przeciez  

w wiekszosci warsztatow jak chce przyniesc swoja czesc to montaz jest drozszy o jakies 20-50% niz jak bym czesc u nich kupil wiec tak czy inaczej koszt ogolny bedzie zblizony :(
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 28.08.2007, 15:44:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nice"
w wiekszosci warsztatow jak chce przyniesc swoja czesc to montaz jest drozszy o jakies 20-50% niz jak bym czesc u nich kupil wiec tak czy inaczej koszt ogolny bedzie zblizony  
dlatego ja wole male pryatne warsztaty gdzi sa umowne ceny  ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #7 - Piątek, 14.09.2007, 19:45:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
dlatego ja wole male pryatne warsztaty gdzi sa umowne ceny

i taki wlasnie warsztat znalazlem :) kupilem lacznik za 41,37 i za robote zaplacilem 50 pln :D
łacznik wymieniony a do tego gratis wyregulowana linka sprzegla :D chyba znalazlem warsztat do ktorego bede jezdzil z moja ibi ;)
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Piątek, 14.09.2007, 19:48:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nice"
i taki wlasnie warsztat znalazlem
i o to wlasnie chodzi  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Środa, 26.10.2011, 22:00:38 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie, potrzebuję numer katalogowy orginalnego złącza elastycznego wydechu do Cordoby 1999 1.4 APQ. Sam nie mogę namierzyć :-\ a zamienników nie chce.
i pewnie nie znajdziesz bo o ile wiem nie wystepuje jako czesc zamienna. W takim razie musisz kupic odcinek rury od kolektora do katalizatora co bedzie droooogie :-X
PS "zamiennik nie wplywa na osiagi" 8)
« Ostatnia zmiana: Środa, 26.10.2011, 23:13:16 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #10 - Środa, 26.10.2011, 22:21:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
PS "zamiennik nie wplywa na osiagi"

A to wiem, ale sam już złącz eberspecher`a nie posiadam, ktore do mnie pasowały :( , a wszelkie wynalazki nie wchodzą w grę...
Jutro trzeba zagadać do ASO, może oni mi sprzedadzą orginalne złącze elastyczne.
Całej rury nie ma potrzeby wymieniać, jest dobra, rozszczelniło się tylko po 12 latach złącze elastyczne ;D
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Środa, 26.10.2011, 22:38:10 - NIEPRZECZYTANA »

jedyny potrzebny wynalazek to spawarka i lacznik o podobnej dlugosci i srednicy rury = nie wielki problem
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #12 - Środa, 26.10.2011, 22:51:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
jedyny potrzebny wynalazek to spawarka i lacznik o podobnej dlugosci i srednicy rury

A to ja wiem, codziennie mam z tym do czynienia :P
Problemem jest tylko sposób montażu tego nowego złącza...
Z fabryki wyjechało z trochę nietypowym w tych modelach rozwiązaniem: nie ma kryzy, czyli łączenia na śruby pomiędzy rurą z kolektora a katalizatorem, tylko jest spaw, a katalożki podają tylko standardowe rozwiązanie z kryzą przy katalizatorze. W standardowym rozwiązaniu nie ma problemu z wyspawaniem dokładnym złącza elastycznego z rurą. U mnie jest bucuwa, bo muszę złącze spawać z katalizatorem już na aucie, inaczej nie zamontuję powrotnie rury na auto. A spawać po lusterku w 10-cio centymetrowej przestrzeni uchwytem spawalniczym z półautomatu spawalniczego nie potrafię, jeszcze. Zawsze wiatr w oczy i kłody pod nogi, ale to zawsze....
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Środa, 26.10.2011, 23:00:23 - NIEPRZECZYTANA »

o ile pamietam u mnie trzeba bylo rozkrecic zlacze przed lub za katem i spawanie odbylo sie na samochodzie
a u Ciebie odcinek od kolektora do koncowego jest jednolity?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #14 - Środa, 26.10.2011, 23:08:19 - NIEPRZECZYTANA »

Nie, też są kawałki, ale nie w tym rzecz.
Problem jest zaraz na samym początku układu. Rura z kolektora idzie pod miska olejową i wchodzi nad sanki zawieszenia i przekładnię kierowniczą a dalej znów schodzi w dół. Tu wspawane jest złącze elastycznepomiędzy ryrą z kolektora wydechowego a katalizatorem, dalej z kata wychodzi krótka rurka, łączona ze środkowym tłumikiem.
I właśnie problemem jest sposób połączenia rury z kolektora z katalizatorem. Wszędzie gdzie robiłem/widziałem w tych rocznikach rura dochodząca do katalizatora była przykręcana do kata na 3 śrubach.
U mnie orginalnie jest pospawana z katalizatorem. Nie mam możliwości wyjęcia całej rury na zewnątrz, żeby wspawać złącze elastyczne, bo później nie zamontuję tego na auto w całości.
Jutro machnę fotki, to łatwiej będzie Ci załapać w czym problem.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» łącznik elastyczny przed katalizatorem
Skocz do: