+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki termostat?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki termostat?  (Przeczytany 55320 razy)
0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Poniedziałek, 02.01.2006, 08:08:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: 4th_horseman
a nie boisz sie ze jak podpilowales nozke to termostat bedzie sie za malo otwieral i np w lecie nie poradzi sobie z chlodzeniem?
juz sie nie boje bo sie poprzedni znowu rozsypal i mam nowy ktory otwiera sie wolno i dlugi i chyba sie nie domyka, jemu tez podpiluje nozke  :x  , poza tym jesli  bedzie sie otwieral za malo to go wywale calkiem na lato, poprzednie tak przejezdzilem,a co do tego ze dlugo sie nagrzewa to chyba normalne ze na postoju dluzej sie nagrzewa niz w czasie jazdy i dla mnie to raczej norma, najwazniejsze zeby sie nie zagotowal reszte da sie zniesc. ogolnie walke z termostatem wygralem ale co sie nakombinowalem to moje a przez uklad przelalem chyba cysterne wody  :mrgreen:  a jak sie udalo to sie rozsypal, trzebabylo kupic nowy i walka od poczatku.
Pozdrawiam Gizzi
« Ostatnia zmiana: Środa, 12.12.2012, 16:29:06 wysłane przez KYS » Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 02.01.2006, 13:06:23 - NIEPRZECZYTANA »

no to u mnie podobna sytuacja, walke tez mysle ze wygralem ale nie bylo latwo :D
zobaczymy co sie bedzie dzialo w lecie.
jak kupilem ibi to w zbiorniczku wyrownawczym plyn mial postac jakiejs brazowej brei ale dzieki tym doswiadczeniom i wielokrotnemu spuszczaniu i napelnianiu (plynu chlodzacego :mrgreen: ) teraz jest niebiesciutki wiec ma to tez swoje dobre strony.
pozdrawiam
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
janusz
Gość



« Odpowiedz #2 - Sobota, 07.01.2006, 11:55:59 - NIEPRZECZYTANA »

A czy mozna to jakos diagnostycznie sprawdzić jak szybko auto ma "łapać temperature" i czy ten czujnik czy termostat np niepotrzebnie dlugo nie trzyma zimnego silnika???

 Ibiza 1.4 1999
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #3 - Sobota, 07.01.2006, 18:04:51 - NIEPRZECZYTANA »

z tego co wiem to wskazowka powinna stanac pionowo po przejechaniu jakichs 4-5km i pozostac w tej pozycji przez cala droge.
u mnie jednak cos jest nie w porzadku. dzis jechalem trase ok 25km i po 5-6km wskazowka doszla do 1/4 skali i tak zostala cala trase.
gdy dojechalem ma miejsce to jezdzilem troche 'w miejscu' i troche stalem z wlaczonym silnikiem bo trudno bylo zaparkowac (gielda narciarska rotunda krakow  :D ) i wskazowka doszla do pionu i nawet wentylator mi sie wlaczyl kilka razy.
czy to mozliwe ze w trasie zimne powietrze tak chlodzi silnik ze nie moze on osiagnac 90 stopni?
dodam jeszcze ze termostat jest zalozony dobrze i uklad jest szczelny (term. sie domyka jak ostygnie)
poradzcie co to moze byc bo juz mnie krew zalewa i nie wiem co robic :cry:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 08.01.2006, 20:47:49 - NIEPRZECZYTANA »

Moze treba bylo sprawdzic termostat. Ja swoj jak kupilem to wrzucilem ze starym do gara z woda i termometrem i obserwowalem kiedy sie otworza. Oba otwieraly sie tak samo, wiec pomyslalem ze to cos innego, ale po dokladniejszym sprawdzeniu okazalo sie ze stary juz przy 50 st C jest minimalnie nieszczelny, nie bylo tego widac ale woda przeciekala. Potem przy montazu okazalo sie ze cieknie plyn na zewnatrz, pomimo ze orginal i zamiennik wygladaly tak samo. Wtedy zrozumialem po co sa uszczelki w zestawie z nowym. Zalozylem jedna obejmujaca caly termostat wkolo i mam spokoj do dzis. Moje wrazenia dotycza silnika 1.6 typ 1F.

Cytat: "4th_horseman"
czy to mozliwe ze w trasie zimne powietrze tak chlodzi silnik ze nie moze on osiagnac 90 stopni?

Raczej nie, dzisiaj gonilem 120-140 i wskazowka ani drgnela z 90st (chyba ze przymarzla)

Cytat: "4th_horseman"
poradzcie co to moze byc bo juz mnie krew zalewa i nie wiem co robic

Mnie sie wydaje ze to jednak termostat (lub jego nieszczelnosc)
Zapisane

4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 08.01.2006, 23:01:10 - NIEPRZECZYTANA »

a jakie ty w zestawie miales uszczeliki na termostat? u mnie byla tylko uszczelka wchodzaca miedzy króciec a obudowe termostatu.
szczerze mowiac nie bralem pod uwage mozliwosci czesciowego otwarcia termostatu juz przy np 50 stopniach. to by wiele wyjasnialo. ale z drugiej strony dolny waz pozostaje dlugo zimny wiec wskazywalo by to na szczelny uklad.
moze chlodnica bardziej mi sie chlodzi bo nie mam zaslepek na halogeny i za bardzo tam wieje :D
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
kramson
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków (KRA)

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 09.01.2006, 09:03:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
dzis jechalem trase ok 25km i po 5-6km wskazowka doszla do 1/4 skali i tak zostala cala trase.
gdy dojechalem ma miejsce to jezdzilem troche 'w miejscu' i troche stalem z wlaczonym silnikiem bo trudno bylo zaparkowac (gielda narciarska rotunda krakow  :D ) i wskazowka doszla do pionu i nawet wentylator mi sie wlaczyl kilka razy.
czy to mozliwe ze w trasie zimne powietrze tak chlodzi silnik ze nie moze on osiagnac 90 stopni?:cry:


Ja mam to samo i właśnie podejrzenie padło na termostat, i w związku z tym jadę do mechesa na wymanę.
A swoją drogą patrzyłem na inne samochody grupy VW i jak wskazówka dochodzi do 90 st. to oscyluje wokół tej temperatury
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #7 - Piątek, 04.07.2008, 19:55:17 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy
Dzięki Wam wiem, że wskazówka w stanie pionowym to prawidłowy odczyt temperatury i to jest OK. Mam jednak mały problem. I coś czuje, że trzeba będzie także spiłować ten trzpień około 1mm.

Otóż, po raz kolejny mam ten sam :!:  problem. Termostat zdechł, nie załączył się wentylator, woda się zagotowała i znowu poszło uszczelką pod głowicą i co? Dupa! Do planowania głowica, do wymiany uszczelka, rozrząd do zmiany...  :evil: szlak by to trafił  :!:  :!:  :!:

Czy ktoś z Was wie, dlaczego tak się dzieje? Czy te auta mają taki feler? Czy może pomoże wymiana całego tego plastyku wokoło tego wkładu termostatu na oryginalny? Czy tam jest jeszcze jakiś czujnik od tego termostatu i za mocno podgrzewa tą wodę czy jak?.... zgłupiałem do reszty...  :-\   Macie na to jakieś wytłumaczenie i dobrą poradę?

Dodam zdjęcia, bo myślę, że nie wszyscy wiedzą jak takie ustrojstwo wygląda...




Napisano: Piątek, 04.07.2008, 20:27:57


I słuchajcie... ten nowy, który włożyłem, to jest ciut inny.

Przy starym, moduł ze środka tego plastyku, który wyciągnąłem (zdjęcia), nie powinien dać się wyciągnąć.  >:( Ale  oto co można zrobić z tym starym uszkodzonym.
Ten nowy nie jest na swej powierzchni równy (na tej złotej części), bo jest taki, że ze środka wychodzi stożek na 1mm i potem jest równa powierzchnia. Natomiast porównując długość tego trzpienia w przypadku nowego i starego jest taka sama. Czy będzie jakaś różnica w działaniu  :?:  :-\  Może teraz będzie działać dobrze...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 04.07.2008, 20:02:41 wysłane przez Semir » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Sobota, 05.07.2008, 12:37:56 - NIEPRZECZYTANA »

Kup taki metalowy jak ostatnio w innym temacie radzilem z tracerem
odszukaj temat to sie wszystkiego dowiesz
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #9 - Sobota, 05.07.2008, 12:42:00 - NIEPRZECZYTANA »

raby, ale Gizmo i 4th_horseman i ja mamy ten sam model AEX...  :-\  myślisz, że to coś zmieni ?...
 OK, lukne w intercarsie, może będą mieli całe metalowe, i jak zawiozę auto do mechanika to każę mu wymienić na metalowy
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05.07.2008, 12:54:17 wysłane przez Semir » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Sobota, 05.07.2008, 12:58:20 - NIEPRZECZYTANA »

raby, ale Gizmo i 4th_horseman i ja mamy ten sam model AEX...  :-\  myślisz, że to coś zmieni ?...
 OK, lukne w intercarsie, może będą mieli całe metalowe, i jak zawiozę auto do mechanika to każę mu wymienić na metalowy
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3626.msg111928#msg111928
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 10.07.2008, 17:25:38 - NIEPRZECZYTANA »

raby, dzięki... właśnie poczytałem ten wątek... może Tracer da namiary na tą wersję metalową jak nie będą mieli w intercarsie

ale między tym metalowym (zapodanym w linku), a plastykowym to widzę, że jest mała różnica w obudowie... to jest tylko podobny metalowy, czy tak właśnie powinien wyglądać? ...

Napisano: Sobota, 05.07.2008, 14:15:40


no i po sprawie. Głowica wytrzymała, uszczelka też  ;D Pękła obudowa termostatu, ale tak bardzo dziwnie bo w środku. W środku jest taki krzyżak plastykowy i on się przesunął bo pękł i coś tam jeszcze od niego odpadło. Stąd wkładając sam wkład termostatu inaczej leżał. Przy otwarciu się, mógł się o coś zahaczać, potem przy zamykaniu mógł być już skrzywiony, aż w pewnym momencie się nie otworzył.... to taka moja filozofia  ;D
Zapisane
drecki Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: London-Opole
Samochód: Peugeot 407 2,0HDI 136KM , Codoba SX 2,0 16V ABF

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 02.11.2008, 00:48:38 - NIEPRZECZYTANA »

Poszukuje informacji na temat budowy silnika w moim seaciku a dokladniej informacji na temat termostatu.  Musze go niestety wymienic i potrzebuje wiadomosc na trn temat czyli gdzie sie znajduje i moze jakis numer katalogowy.
Prosze o pomoc i instrukcje
Zapisane

Jest Pugi 5008- 150KM 340NM
Byla Alhambra 2.0 -115KM
Byl Pugi 2.0HDI - 136KM
Byla Cordi SX 2.0 - 150KM (ABF)
Bedzie za jakis czas
 http://altairenlighten.com/wp-content/uploads/2012/08/Range-Rover-2012.gif
stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 02.11.2008, 09:53:44 - NIEPRZECZYTANA »

Moze ten zalacznik ci w czyms pomoze.
pozdr.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 02.11.2008, 10:21:20 wysłane przez aboz » Zapisane

Atari Forever ! ;-)
Applewine
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #14 - Piątek, 16.10.2009, 15:04:18 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, dopisuję tutaj, aby nie mnożyć tematów:

Ibiza 1.4 silnik ABD - i dwa termostaty do wyboru, wg sprzedawców pasujące:

http://moto.allegro.pl/item774972639_termostat_cordoba_ibiza_golf_ii_iii_legionowo.html

albo

http://moto.allegro.pl/item780447472_termostat_vw_golf_polo_seat_cordoba_ibiza_inne.html

I bądź tu mądry...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 16.10.2009, 15:05:50 wysłane przez Applewine » Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki termostat?
Skocz do: