+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki termostat?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki termostat?  (Przeczytany 55275 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 01.02.2010, 21:11:33 - NIEPRZECZYTANA »

witam,
Szukam i szukam i nie mogę znaleźć nazwy tego metalowego termostatu co polecacie? Jaka to firma? I co za uszczelkę mam jeszcze kupić? Chciałabym, żeby mechanik został postawiony przed faktem dokonanym i wymienił to co ja chcę. Ale muszę wiedzieć dokładnie co chcę :-)
Auto mi się bardzo wolno nagrzewa. 20 km jeżdżenia po mieście a wskazówka dochodzi do pierwszej kreski, więc chyba nie jest za dobrze. Czujnik wymieniałam latem, więc to wykluczam.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #31 - Poniedziałek, 01.02.2010, 21:15:13 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3626.msg111928#msg111928
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 01.02.2010, 21:30:11 - NIEPRZECZYTANA »

polecam ten - polska produkcja i działa jak Terminator  ;D   www.unto.pl

kluczyk w łapkę, obejmę poluźnić, rurę wyciągnąć i uważać żeby się nie polać płynem, wyciągnąć stary termostat, włożyć nowy, rurę nałożyć, kluczykiem dokręcić obejmę, uzupełnić płyn i szafa gra  ;)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 01.02.2010, 21:36:19 wysłane przez Semir » Zapisane
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 01.02.2010, 21:57:50 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuję Semir za odpowiedź. Mam 1,4 AkV więc ten będzie pasowal i cena jest przystępna :ok: A jaka to jeszcze uszczelka potrzebna? Jestem w stanie to sama zrobić, znaczy z pomocą kolegów z pracy np? :o Znaczy jak sie nazywa fachowo ten kawałek gumy, to sobie znajdę  :P
Zapisane

Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 01.02.2010, 22:05:02 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem o jakiej gumowej uszczelce piszesz... ja nic takiego tam nie miałem
Szkoda, że nie mieszkamy blisko siebie to bym Tobie pomógł   :)  Pewnie koledzy dadzą radę.  ;) 
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 01.02.2010, 22:06:25 wysłane przez Semir » Zapisane
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #35 - Poniedziałek, 01.02.2010, 22:10:30 - NIEPRZECZYTANA »

Hmmm no to może ja też nie mam. Do AKV i AEX są takie same więc pewnie tak właśnie jest. Oki. Zamówie, założymy i zobczymy czy będzie lepiej. Szkoda mi silniczka bo ciągle zimny pewnie...Semir,  z Poznania troche do mnie daleko  ;)
Zapisane

Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #36 - Poniedziałek, 01.02.2010, 22:23:05 - NIEPRZECZYTANA »

A z tym nagrzewaniem to się nie dziwię, choć z drugiej strony, aż tak się nie znam. Jak jest minus 10 na dworze to na krótkim odcinku przejazdu auto ledwo co się nagrzeje. Ale może niech mechanicy się wypowiedzą w tym temacie.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #37 - Poniedziałek, 01.02.2010, 22:30:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Ale może niech mechanicy się wypowiedzą w tym temacie.
W tym temacie:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=576.msg7184#msg7184
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #38 - Poniedziałek, 01.02.2010, 22:50:52 - NIEPRZECZYTANA »

no właśnie... i w powyższym temacie zapodanym poprzez linka, są jednak uszczelki, ale np. dla silnika 1.6 typ 1F. Nawet zabierałem w temacie głos  8)  i nawet jest fotka oryginalnego termostatu dla silnika 1.4 AEX, który okazał się być konstrukcyjnie wadliwy.
A co do gumowej uszczelki... hmmm... może u mnie cały czas siedzi jeszcze ta stara?...  :-\

Smerfetka - jak będą Tobie wymieniać termostat to niech ktoś pogrzebie paluchem i wyciągnie tą uszczelkę ze środka w celu sprawdzenia czy jest cała. Być może nie jest to wina termostatu, a samej uszczelki.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 01.02.2010, 23:02:11 wysłane przez Semir » Zapisane
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 02.02.2010, 09:27:10 - NIEPRZECZYTANA »

Oprócz tego co wcześniej napisał Semir jest jeszcze firma, którą tez gdzieś polecaliście: http://www.allegro.pl/item901230811_termostat_audi_skoda_seat_vw_1_0_1_4_1_6_wahler.html
Ale ten jest plastikowy  :-\
I teraz to nie wiem który wziąć. Plastikowy czy metalowy?
Zapisane

Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #40 - Wtorek, 02.02.2010, 12:35:33 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie ten plastykowy jest konstrukcyjnie wadliwy, więc pozostaje tylko metalowy.
Zapisane
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #41 - Wtorek, 02.02.2010, 12:50:28 - NIEPRZECZYTANA »

I wszystko jasne. To kupuję  8)
Zapisane

Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #42 - Wtorek, 02.02.2010, 13:15:10 - NIEPRZECZYTANA »

Też mam AKV nawet w identycznym kolorku :P Termostat Wahlera jest to niby oryginalny termostat w naszych seatków i jest właśnie z oringiem...jak ja wymienialem termostat to wlasnie dawali mi oringa z termostatu wahlera ;)
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #43 - Środa, 03.02.2010, 20:55:06 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie termostat do mnie jedzie  :-X  Na wszelki wypadek zrobiłam test jak gdzieś przeczytałam. Odpaliłam zimne autko. Najpierw górny wąż był ciepły dolny zimny (te grube). Po jakiś 5 min wszystkie węże były ciepłe (te cienkie też) tak samo. Wskazówka nie wyszła poza szare pole. Po 10 min znudziło mi się i pojechałam. Wskazówka doszła do pionu a jak przyspieszyłam to opadła do 1 czarnej kreski i tak sobie została. :o To co mam ten termostat zepsuty? W kabinie też za świetnie się nie nagrzewa, raczej tak sobie. Z jednego końca miasta na drugi jest jakieś 7-9 km i wskazówka się nie ruszyła z pierwszej kreski. Uff  :( to auto mnie wykończy. I jeszcze płyn chłodzący mi gdzieś zwiewa  >:(
Zapisane

machina
Gość



« Odpowiedz #44 - Środa, 03.02.2010, 21:17:35 - NIEPRZECZYTANA »

Termostat do wymiany. Miałem dokładnie tak samo, po wymianie na oryginalny wahlera silnik nagrzewa się do 90C po 5 km jazdy i ogrzewanie daje rade nawet w duże mrozy :)
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki termostat?
Skocz do: