Właśnie w drugiej połowie tygodnia zapowiadają znaczne ochłodzenie,i wtedy jeszcze zobaczę jak się będzie zachowywał wskaźnik.Jak zacznie spadać jeszcze bardziej,to będę na 100 % już przekonany żeby wymienić termostat
Tak jak myślałem,dzisiaj na odcinku 10 km ledwo ponad 70 podniósł się wskaźnik,w mieście około 80 przy,a później poza nim znowu około 70
Czyli termostat idzie do wymiany
Echh,tak to jest rozkręcać stare części
Przy rozkręcaniu obudowy termostatu,ta tuleja gwintowana wtłoczona wyskoczyła.Trzeba było kombinować śrubą i nakrętką z drugiej strony,ale udało się.
Termostat założony,wszystko ładnie poskręcane,płyn zalany,odpalam i co?Pęknięta obudowa termostatu między gniazdem na śrubę a gniazdami na czujniki temperatury.Płyn ucieka tamtędy delikatnie,ale jak palcem dociśnie w tym miejscu to bardziej.
Wkurzyłem się,zawiozłem auto do znajomego mechanika,bo już nie chciało mi się zajmować tym,bo nową obudowę trzeba było kupić a czasu mało przed Wszystkimi Świętymi.
Mechanik kupił nową obudowę,jakiś zamiennik,który nie ma tych tulei metalowych tam,tylko gwint jest w plastiku.
No ale ładnie wszystko poskładane,układ wydaje się odpowietrzony,w środku ładnie grzeje,tylko problem jeden....wskazówka w ogóle nie wstaje
Czyżby czujnik się zrypał? Silnik popracuję jakiś czas,termostat się otwiera,wentylator się włącza a wskazówka ani drgnie
I jeszcze jedna sprawa
Czy te czujniki temperatury,czarny i niebieski,czymś więcej się różnią niż tylko kolorem? Czarny to od wskaźnika temperatury a drugi,niebieski to do sterownika silnika,tak?
Bo próbowałem wtyczki zamienić i do tego niebieskiego podpiąć wtyczkę od wskaźnika temperatury i nic się nie dzieję,wskazówka się również nie podnosi
Chyba nie oba czujniki są padnięte?
Nowy czujnik założony i wreszcie pokazuje temperaturę na wskaźniku
Teraz w czasie jazdy temperatura waha się od około 80 st na wskaźniku w czasie jazdy bez obciążenia silnika,bo wiadomo pęd powietrza jednak chłodzi troszkę węże,do około 90 st przy obciążeniu silnika
Termostat otwiera się prawidłowo,bo mając na wskaźniku około 85 st,dolny wąż robi się ciepły,po przekroczeniu 90 st włącza się wentylator