+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem ze wskaźnikiem temperatury
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem ze wskaźnikiem temperatury  (Przeczytany 86384 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #45 - Środa, 07.10.2009, 21:09:07 - NIEPRZECZYTANA »

KYS, mam ten samochod nie dlugo ,wiec silnika nie studiowalem dokladnie, slyszalem ze sa dwa czujniki jeden to ten gdzie jest krociec wody a drugi gdzies w bloku silnika i teraz nie wiem czy to prawda
Wszystko jasne, ale zadałeś pytanie 3 razy, przy czym po pierwszym razie dostałeś odpowiedź od raby'ego, którą zacytowałem... ale chyba nie przeczytałeś jej, albo w nią nie uwierzyłeś  :)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #46 - Środa, 07.10.2009, 21:28:57 - NIEPRZECZYTANA »

tak czy inaczej musze jechac do mechanika

Napisano: Środa, 07.10.2009, 22:15:18


dobra moj blad , przyznaje sie bez bicia , mam dzisiaj ciezki leb do myslenia >:(

Napisano: Środa, 07.10.2009, 22:18:38


czyli to ten siodemka
« Ostatnia zmiana: Środa, 07.10.2009, 21:31:37 wysłane przez kamil87lodz » Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #47 - Środa, 07.10.2009, 21:34:48 - NIEPRZECZYTANA »

czyli to ten siodemka

Tak, czujnik temperatury, a nie przełącznik termiczny :!:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #48 - Środa, 07.10.2009, 21:36:22 - NIEPRZECZYTANA »

KYS, zle zaznaczylem , on jest na wierzchu a obok niego jest zaslepka
Zapisane

marekirlandia1
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Coupe 1.9tdi ASV+

« Odpowiedz #49 - Czwartek, 08.10.2009, 09:02:24 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Wymieniłem czujnik temperatury płynu na ori (plus nowa uszczelka) z powodu falujących obrotów (zimny silnik na biegu jałowym z 900 na 1100 obr), problem znikł. Ale temp była cały czas 60C, więc wymieniony został termostat . Teraz temp podczas jazdy po 5km zaczyna sie podnosić i utrzymuje się w przedziale, który zazaczyłem na rys(1). W tym przedziale podczas jazdy i deptaniu rośnie temp. Natomiast wentylaotr włącza się przy temp (na rys 2) i dzieje sie to np w długim korku (10 minut z włączonym silniiem). Dla mnie trochę to dziwne, bo jak pamiętam (cordi mam ok 2lata) to wentylatora nie widziałem nigdy w akcji. No i temp szła na 90 C momentalnie po 1-2 km, lato i zima.

Teraz nie wiem czy reklamować ten termostat. (Dolny wąż od chłodnicy zimny, nagrzewa się dopiero gdy wskaźnik jest w tym przedziale na rys 1). Podczas jazdy wahania wskazówki temp płynu  są min, nie rośnie nagle i nie spada do zera.

Serdeczne dzieki, w forum nadzieja bo w Irlandii tak koszą mechanicy za wszystko. Może mi zamontowali termostat, który szybciej "działa" .

Pozdrawiam i dzieki za okazaną pomoc.

Rysunek http://www.fotka.pl/albumy/mi75/1,Ja/34385894
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 08.10.2009, 09:03:39 wysłane przez marekirlandia1 » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #50 - Piątek, 09.10.2009, 22:31:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marekirlandia1
Wymieniłem czujnik temperatury płynu na ori (plus nowa uszczelka) z powodu falujących obrotów (zimny silnik na biegu jałowym z 900 na 1100 obr), problem znikł. Ale temp była cały czas 60C, więc wymieniony został termostat . Teraz temp podczas jazdy po 5km zaczyna sie podnosić i utrzymuje się w przedziale, który zazaczyłem na rys(1). W tym przedziale podczas jazdy i deptaniu rośnie temp. Natomiast wentylaotr włącza się przy temp (na rys 2) i dzieje sie to np w długim korku (10 minut z włączonym silniiem). Dla mnie trochę to dziwne, bo jak pamiętam (cordi mam ok 2lata) to wentylatora nie widziałem nigdy w akcji. No i temp szła na 90 C momentalnie po 1-2 km, lato i zima.

Teraz nie wiem czy reklamować ten termostat. (Dolny wąż od chłodnicy zimny, nagrzewa się dopiero gdy wskaźnik jest w tym przedziale na rys 1). Podczas jazdy wahania wskazówki temp płynu  są min, nie rośnie nagle i nie spada do zera.

Mi to wygląda na za wcześnie otwierający się termostat. Temperatura powinna utrzymywać się w okolicy 90C.
Wentylator coś wcześnie się włącza. Nie było nic ruszane z włącznikiem termicznym od wentylatora? Przed wymianą czujnika temperatury też tak wcześnie włączał się wentylator?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
marekirlandia1
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Coupe 1.9tdi ASV+

« Odpowiedz #51 - Sobota, 10.10.2009, 10:58:31 - NIEPRZECZYTANA »

Okazało się, że kupiony czujnik temp był uszkodzony, po wymianie na inny autko łapie 90C powoli po ok 4-5 km i trzyma .
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #52 - Środa, 17.02.2010, 13:26:27 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, chodzi o seata exeo 2.0 TDI CR ( napisze o tym autku oczywiście w nowym temacie w dziale nasze auta ale narazie niemam zbyt dużo czasu, wybaczcie  ;) ). Autko stało pół roku praktycznie cały czas w salonie ( nie wiem czy to ma jakiś wpyw ale tak na wszelki wypadek pisze ) , temperatura silnika baaaardzo powoli osiąga temperature 80 stopni max przy spokojnej jeździe ( nie może być inna jazda bo silnik zimy  :) ) temperatura ta jest osiągalna dopiero po przejechaniu ok 15 km, po odebraniu auta z salonu przez pierwsze dwa dni była to odległość ok 23 km, dopiero jak go troche przycisne to wskakuje na 90 stopni ale jak już np wybije na luz albo stane na światłach to momentalnie temperatura spada do 70-80 C.. czy to normalne?? Może te silniki CR tak mają?? W Altei 2.0 TDI 90 C było po 6 km przy temp -2 C a tutaj po 15km jest ledwo 80 C..? Dziękuje za odpowiedzi.

Napisano: Wtorek, 16.02.2010, 21:47:59


??
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #53 - Środa, 17.02.2010, 14:18:59 - NIEPRZECZYTANA »

Moim zdaniem to nie jest normalne nowe auta nagrzewają się bardzo szybko np. Focus mojego ojca to ma temperaturę 90 stopni już po 1km jazdy tylko że to benzyna ale KIA Ceed kolegi 1,6 CRDI nagrzewa się dużo szybciej niż mój Seat tak po 3-4km.

PS.Toka ty to masz chyba pecha do samochodów  :(
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #54 - Środa, 17.02.2010, 16:17:43 - NIEPRZECZYTANA »

wiadomo, że benzyna dużo szybciej się nagrzewa niż diesel, jakie macie temperatury? moja astra przy -10* mrozach też nagrzewała się przez około 15 km, identycznie z toyota również diesel CR, przy dodatnich temperaturach mniej-więcej 5 km i silnik gorący, chociaż toyota szybciej się nagrzewa niż astra
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #55 - Środa, 17.02.2010, 16:35:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
jakie macie temperatury?
Przy -2 C temperatura silnika była na 80 C po 15 km..
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #56 - Środa, 17.02.2010, 17:01:59 - NIEPRZECZYTANA »

nie no u mnie przy -2* to około 5-7 km przy jeździe 90km/h i wyłączonym ogrzewaniu
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #57 - Środa, 17.02.2010, 21:38:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Może te silniki CR tak mają??
marne szanse...
a o CR nic sie na tym forum nie dowiesz...

toka, ja Cie nie rozumiem, kupujesz prawie nowy samochod z ASO a pomocy szukasz na forum :o
masz gwarancje a jak kupiles w ASO to juz w ogole jedz i sie dopominaj swego  :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Doosia Kobieta
Zgaga
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: już nie :( Ibiza '01, 1.4 MPI/ teraz:Toyota Avensis '05, 2.0

« Odpowiedz #58 - Środa, 17.02.2010, 23:36:52 - NIEPRZECZYTANA »

Drodzy Państwo,
Ja mam problem z temperaturą, ale tą odczytywaną na radiu w przejściówce, tą co odczyt jest z dzyndzelka:) przy zewnętrznym lusterku. A mianowicie gdzie i jak pogrzebać, żeby temperaturę sprowadzić do realiów. Non stop od 2 tygodni wyświetla mi -40 C, oczywiście jst to nierealne.
Zapisane

Szukam ósmego koloru tęczy Tosia
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #59 - Środa, 17.02.2010, 23:39:53 - NIEPRZECZYTANA »

No to ten dzyndzelek masz do wymiany... albo kupisz w sklepie elektronicznym za 1PLN, albo widziałem na Allegro zamiennik za 35PLN albo w serwisie za ok 100PLN - wybór należy do Ciebie
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem ze wskaźnikiem temperatury
Skocz do: