+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ibi po programie u Aligatora i diagnoza
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ibi po programie u Aligatora i diagnoza  (Przeczytany 16737 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
valdi Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: ibiza 2005 1.9 Tdi ATD SPORT

« Wtorek, 19.06.2007, 22:11:31 - NIEPRZECZYTANA »

witam wszystkich i opisuje "piękny zabieg zwiększenia mocy" Byłe sobie ibizka atd 100 kM (hamownia wykazała 118) po programie mam 140 kM i 320 nm moment obrotowy. Odczuwalna różnica jest całkiem spora więc polecam ten zabieg. Przy okazji diagnozy wyszły jeszcze dwa nieszczęścia: zbyt duża temp. na icoolerze (brak plastiku-kierownicy, wrzucającej powietrze) i zbyt duża temp. oleju (urwana i niepodłączona chłodnica oleju). Plastik zamówiłem w aso, a chłodnicę oleju kupiłem na allegro tylko od 130kM (większa, bardziej wydajna, pasuje po wymianie węży od chłodzenia-większa średnica trzpieni chłodniczki) Wszystko już gra i ciesze się z jazdy!!! Pozadrawiam
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #1 - Środa, 20.06.2007, 00:11:19 - NIEPRZECZYTANA »

118KM w serii? coś mi sie wierzyć nie chce żeby taki bonus 100 konna Ibiza miała? MAsz wykres z hamowni, jak tak to wrzuć.
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #2 - Środa, 20.06.2007, 08:36:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
118KM w serii? coś mi sie wierzyć nie chce żeby taki bonus 100 konna Ibiza miała
Jak najbardziej możliwe,te silniki maja po 115 spokojnie.

valdi gratki moda,wrzuć jeszcze wykresy !
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #3 - Środa, 20.06.2007, 09:46:23 - NIEPRZECZYTANA »

Miro my tez czekamy jeszcze na wykres przed bo po juz widzielismy :)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #4 - Środa, 20.06.2007, 09:51:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "vertor"
Miro my tez czekamy jeszcze na wykres przed bo po juz widzielismy
Popatrz uważniej,a zobaczysz wykres serii na niesprawnej przepływce!
Zapisane
nerwus
Gość



« Odpowiedz #5 - Środa, 20.06.2007, 17:14:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
MAsz wykres z hamowni, jak tak to wrzuć.

Cytat: "Miro"
wrzuć jeszcze wykresy !

Cytat: "vertor"
wykres przed

Tylko te wykresy i wykresy  :test: czy to ważne ile miała przed a ile po  :zakrecony: to tylko cyferki na kawału świstka  :los:
Cytat: "valdi"
Odczuwalna różnica jest całkiem spora

Cytat: "valdi"
ciesze się z jazdy

Tak naprawde tylko to się liczy  :mrgreen: moja ma moc szacowaną na oko  :zakrecony: ale jestem bardzo zadowolony z wyników jakie osiąga po virusie :satan: więc co zmieni fakt posiadania jakiegoś papierka  :niewiem:
Są tego naoczni światkowie ( BORSK ) że liczy sie ogulne zestrojenie furki  :chytry:
Pozdrawiam :papa:
Zapisane
valdi Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: ibiza 2005 1.9 Tdi ATD SPORT

« Odpowiedz #6 - Środa, 20.06.2007, 22:28:04 - NIEPRZECZYTANA »

oczywiście że mam wykresik przed i po, tylko nie mam skanera i narazie nie mam jak go tutaj wrzucić :(
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 21.06.2007, 00:04:26 - NIEPRZECZYTANA »

A aprat cyfrowy masz?
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #8 - Piątek, 22.06.2007, 08:52:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "nerwus"
Tylko te wykresy i wykresy
A nie chciałbyś wiedzieć jak przebiegają krzywe momentu i mocy i przy jakich obrotach masz max moc i moment?
Dla mnie to ważna sprawa!
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #9 - Piątek, 22.06.2007, 13:01:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Cytat: "nerwus"
Tylko te wykresy i wykresy
A nie chciałbyś wiedzieć jak przebiegają krzywe momentu i mocy i przy jakich obrotach masz max moc i moment?
Dla mnie to ważna sprawa!


Dla mnie tez byla wazna ...kiedys :)
Teraz to sie smieje z papierowego strojenia.

Mamy dwa identyczne auta np seaty leony.
Robisz softa : oba podobnie na ok 139KM i 310Nm...
i teraz tak :
w jednym dwumasowka wali juz od 1800obr  a drugi bez problemu niutki wybiera.
Musisz z pierwszego dawke z dołu zdjac bo zaraz dwumas sie sypnie.
I mimo podobnych parametrow wykresy beda sie roznic.
Powtarzam po raz milionowy : wazne jest jak auto sie zachowuje...a krzywe jak biegna heh...taki sobie detalek :)
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Piątek, 22.06.2007, 14:46:58 - NIEPRZECZYTANA »

Rob nie czepiam się ale z ciekawości zapytam...

Wyobraź sobie 2 identyczne motorki, jakaś tam przelotówka i zapięta 5tka i np okazuje się, że przy różnych prędkściach mam takie wartości, np:

100 km/h - 320 Nm
110 km/h - 280 Nm
120 km/h - 320 Nm

Czyli mam jakis tam dołek przy pewnych obrotach i kiedy auto mniej spali, jadąc 110 czy 120 km/h  :?:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #11 - Piątek, 22.06.2007, 14:52:45 - NIEPRZECZYTANA »

Słuchaj, moment który podajesz przy 100-120kmh to moment przy maksymalnym
bucie, a więc wtedy kiedy auto przyśpiesza... Aby jechać ze stałą predkością 100-120
potrzeba jakąś część z tego momentu, aby równoważył opory powietrza i toczenia,
powiedzmy że 100Nm... Więc to nie od tego zależy...
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #12 - Piątek, 22.06.2007, 21:05:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Rob nie czepiam się ale z ciekawości zapytam...

Wyobraź sobie 2 identyczne motorki, jakaś tam przelotówka i zapięta 5tka i np okazuje się, że przy różnych prędkściach mam takie wartości, np:

100 km/h - 320 Nm
110 km/h - 280 Nm
120 km/h - 320 Nm

Czyli mam jakis tam dołek przy pewnych obrotach i kiedy auto mniej spali, jadąc 110 czy 120 km/h  :?:


Teoretycznie 120km jest lepiej bo przy mniejszym polozeniu przepustnicy masz wiecej momentu (analogicznie do wartosci max) ale przy takich predkosciach opor powietrza robi swoje wiec po prostu wlacz MFA i patrz jak lepiej :)
A takie wartosci to sa cos nie halo....
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
nerwus
Gość



« Odpowiedz #13 - Piątek, 22.06.2007, 22:19:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
A nie chciałbyś wiedzieć jak przebiegają krzywe momentu i mocy i przy jakich obrotach masz max moc i moment?
Dla mnie to ważna sprawa!

Miro dla mnie to sprawa mniejszej wagi , może dlatego że mam bardzo małe pojęcie o tych wszystkich wykresach (  :los: laik ) dla mnie za dowód prawidłowego zestrojenia wystarczy to że , np. staje z calibrą 150 PS i w najlepszym razie idziemy łeb w łeb a miałem kilka okazji to sprawdzić i w 50% przypadków to calibra dostawała w tyłek i to nie mało  :satan: Autko zaiwania do 200 km/h aż miło  :mrgreen:  a już nie raz padło 220km/h ciągnie równiutko w zakresie od około 2000 obr/min do prawie
5000 obr/min  :chytry:  
Więc co zmieni fakt posiadania wykresów ;-)
Cytat: "rob555"

Dla mnie tez byla wazna ...kiedys  
Teraz to sie smieje z papierowego strojenia.

Mamy dwa identyczne auta np seaty leony.
Robisz softa : oba podobnie na ok 139KM i 310Nm...
i teraz tak :
w jednym dwumasowka wali juz od 1800obr a drugi bez problemu niutki wybiera.
Musisz z pierwszego dawke z dołu zdjac bo zaraz dwumas sie sypnie.
I mimo podobnych parametrow wykresy beda sie roznic.
Powtarzam po raz milionowy : wazne jest jak auto sie zachowuje...a krzywe jak biegna heh...taki sobie detalek  

Ja nawet nie wiem co to ta dwumasówka :los: ale rob to pewnie dobrze wie o czym prawi  :ok:
Ps .Wybór Aliego w moim przypadku to Twoja zasługa za co ciągle wisze Ci wielkiego browara  :pub:
Pozdro dla wszystkich :rock:
Zapisane
valdi Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: ibiza 2005 1.9 Tdi ATD SPORT

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 25.06.2007, 18:51:32 - NIEPRZECZYTANA »

CZe. Dołączam wykres o który prosiliście:
http://images25.fotosik.pl/7/568d46f04bbdeaf7med.jpg
pozdro

[ Dodano: 2007-06-25, 19:57 ]
dołącze jeszcze instrukcje wymiany chłodniczki oleju z silnika 100 kM na 130 kM ( po chipie warto zadbać o olej :) ) pozdrawiam

[ Dodano: 2007-06-25, 19:57 ]
dołącze jeszcze instrukcje wymiany chłodniczki oleju z silnika 100 kM na 130 kM ( po chipie warto zadbać o olej :) ) pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ibi po programie u Aligatora i diagnoza
Skocz do: