Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nieprawidłowo działające hamulce  (Przeczytany 23503 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 27.03.2011, 10:04:44 - NIEPRZECZYTANA »

Siemka, mam takie nietypowe zjawisko
przy wymianie tulei tylnej belki odkręcałem przewody hamulcowe, więc przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy, przy wymianie belki auto stało z 24h z odkręconymi przewodami a płyn sobie spokojnie kapał, następnie przewody dokręcone, linka ręcznego przy montażu została nieco naciągnięta, i blokowało koło, więc poluźniono ją przy rączce aby koło się nie blokowało, następnie zalałem płyn i odpowietrzyłem układ poczynając od tylnego pasażera, tylny kierowca przedni pasażer przedni kierowca, dla pewności po skończonym zabiegu, obleciałem jeszcze raz od początku wg tego samego schematu, w przewodzie zero bąbli powietrznych sam płyn leciał z każdego koła, oczywiście na bieżąco kontrolowany był stan płynu w zbiorniczku.
Po zakończeniu dla pewności odpowietrzona została pompa ABS dwukrotnie:

Następnie wykonałem jazdę testową około 20km, kilkadziesiąt hamowań, lekkich, mocnych a włączeniem abs włącznie. Auto hamuje nawet bardzo dobrze hamuje jednakże pedał bierze strasznie nisko, przed całym zabiegiem pedał łapał już przy 70%-80% stanu, obecnie łapie strasznie nisko gdzieś mniej więcej przy 30%-40% stanu, czyli strasznie głęboko wpada, jeśli chodzi o skuteczność to jest okej, tylko głęboko wpada. Nie jest to subiektywne odczucie, gdyż moja dziewczyna nie wiedząc nic na ten temat, wsiadając pierwszy raz do auta po zabiegu się przestraszyła że nie ma hamulców, bo zazwyczaj lekko naciskało i auto hamowało, obecnie musi mocno nacisnąć aby działały jak przedtem, po jedzie testowej ponownie odpowietrzono pompę abs, ale efekt głębokiego brania nie ustąpił.
Przecieku płynu nie ma, ubytków płynu również, czyżby łapał lewe powietrze przy tłoczkach? Ale wcześniej tego nie było, dodam jeszcze że płyn został zmieniony na Ferodo racing dot 5.1 wcześniej nie wiem co było zalane, ale płyn nie wyglądał tragicznie.

Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? Jakie ewentualne sugestie?

Pomijam stan klocków i tarcz, klocki mają jeszcze dużo mięsa z przodu i z tyłu, tarcze przednie również, tylne może by się kwalifikowały do zmiany ale nie koniecznie.
Zapisane
skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 27.03.2011, 12:02:27 - NIEPRZECZYTANA »

a czy jak nacisniesz tak np.3 krotnie,jakbys pulsacyjnie hamowal,to bierze wtedy wyzej czy nic sie nie zmienia?
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 27.03.2011, 12:58:48 - NIEPRZECZYTANA »

jak podpompuje to bierze nie co wyżej, ale nadal nie to co wcześniej, niby objawy wskazują na zapowietrzony układ ale dwa razy obleciane auto i w przewodach zero bąbli...
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 27.03.2011, 15:01:34 - NIEPRZECZYTANA »

To spróbuj teraz na załączonej stacyjce i zaczynając od koła najbliżej pompy ABS.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
czokled Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000, 1.9 SDI

« Odpowiedz #19 - Sobota, 21.01.2012, 19:15:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam nie wiem czy dobry dział na forum szukałem ale nie znalazłem takiego tematu.
Mianowicie chodzi o to że w mojej Ibizie od jakiegoś czasu skacze pedał hamulca przy hamowaniu ;/ zaznaczę iż nie ma ona ABS ani innych takich . Wymieniłem Klocki i tarcze na nowe a pedał jak skakał tak skacze :(
Liczę na jakieś sugestie w tej sprawie każda propozycja możne być przydatna . . .

pozd:)


od KYS: Poczytaj ten wątek!
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 22.01.2012, 21:03:55 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Sobota, 21.01.2012, 19:33:00 - NIEPRZECZYTANA »

jedz na rolki i sprawdz bicie hamulcow
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
czokled Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000, 1.9 SDI

« Odpowiedz #21 - Sobota, 21.01.2012, 20:03:37 - NIEPRZECZYTANA »

Pojadę w poniedziałek już o tym wcześniej myślałem ale dzisiaj wymieniłem tarcze  i miałem nadzieje ze problem zniknie ale nie znikną a masz możne nie wiem jakiś pomysł od czego to możne być dodam jeszcze ze jak hamulec nie jest wciśnięty to słychać takie lekkie dźwięki piszczące jakby klocek ocierał się o tarcze bo po wciśnięciu hamulca nic nie słychać ;/
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #22 - Sobota, 21.01.2012, 20:28:09 - NIEPRZECZYTANA »

masz do sprawdzenia 4 kola...
moze  nie ta os lub zle osadzone tarcze
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
czokled Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000, 1.9 SDI

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 22.01.2012, 11:16:48 - NIEPRZECZYTANA »

tarcze są dobrze osadzone w 100%. Bynajmniej znaczy to co napisałeś ze możne to wychodzić od tylnej osi ?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 22.01.2012, 13:38:02 - NIEPRZECZYTANA »

Prowadnice klocków wyczyszczone z rdzy? Klocki swobodnie się przesuwają po prowadnicach?
Tłoczki w zaciskach nie zatarte? Jeśli tu jest wszystko ok, to może jest luz na łożysku któregoś koła? Lub masz owalne bębny z tyłu i dlatego pompuje.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
grand Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza 1997

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 22.01.2012, 13:56:12 - NIEPRZECZYTANA »

Opony bija - wulkanizacja wyważenie
Zapisane
czokled Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000, 1.9 SDI

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 22.01.2012, 16:12:58 - NIEPRZECZYTANA »

jutro all posprawdzam dam znać jak coś się zmieni narazie thx za propozycje
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 22.01.2012, 22:03:37 - NIEPRZECZYTANA »

Bicie opon to chyba bardziej odczuwalne na kierownicy a nie na pedale hamulca...
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Nieprawidłowo działające hamulce
Skocz do: