Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Głowica silnika
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Głowica silnika (Przeczytany 17540 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #15 -
Środa, 26.12.2007, 23:37:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: zielony_grojec
Do tego dochodzi koszmarne złużycie paliwa , w 200km trasie nie przekraczając 120 km/h komp pokazał mi średnią 7,4l . Wiem że Alhambra to mały autobus ale to 2 l więcej niż podaje producent . Przy okazji chciałem zapytać jakie spalanie chwilowe pokazuje Wam komp na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku , u mnie jest 0,6l , myślę że ten parametr powinien być podobny dla wszystkich tdi , bez względu na wielkość samochodu. Bardzo proszę o Wasze opinie co naten temat sądzicie .
Z góry dzięki
Stary z czego Ty robisz problem
u mnie spalanie jest w w granicach 8,5 miasto+trasa i myślę że jest oki. trasa 7,6 i też jest oki.
ile przebiegu ma Twoje auto
U mnie też dymi na biało rano, ale płynu nie ubywa w zbiorniczku.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
zielony_grojec
Świeżak
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Alhambra '06 1.9TDI AUY
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #16 -
Czwartek, 27.12.2007, 08:09:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wózek sprowadziłem z Niemiec , jest po leasingu i ma nakręcone 140kkm więc uszczeika mogła paść . Odkąd jesteśmy w unii gwarancja obowiązuje też na samochody sprowadzane więc teoretycznie mogę jechać i reklamować . Teoretycznie ponieważ wózek jeździł w firmie był regularnie serwisowany , potwierdziłem to telefonicznie bo SEAT nie ma systemu w którym można sprawdzić historię samochodu , na moje nieszczęście ostatni wpis w KS jest poprawiany korektorem , bo "komuś się kartki posklejały" , teraz nie wiem jak w Polsce się do tego odniosą . Za 500km powinienem zrobić serwis olejowy za 700-800PLN ,gwarancja kończy się 16 lutego jak czytam na forum to za tą kasę mogę mieć zrobioną głowicę i uszczelkę . Najbardziej obawiam się że jak to w serwisie rozbiorą silnik , a potem stwierdzą że nie mogą tego naprawić w ramach gwarancji i przyjdzie mi beknąć za naprawę ze 3tysie.
Pozdr.
Napisano: Czwartek, 27.12.2007, 08:03:17
Woj dzięki za opinie własnie tego potrzebowałem , nie mając innych źródeł opierałem się na książce ale skoro u Ciebie w sharanie jest podobnie to mam jakieś odniesienie . Nie liczyłem że alhambra będzie paliła 4l , ale jakby się mieściła w 7l byłoby dobrze , teraz wiem że spalanie jest standardowe więc mam jeden problem z bani.
Zapisane
Zielony-Alhambra 115PS
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #17 -
Niedziela, 30.12.2007, 11:29:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sprawdz czy nie przybywa ci oleju.
Zapisane
http://seat-racing.pl
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #18 -
Środa, 03.11.2010, 20:34:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
No to proszę o lekkie potwierdzenie, czy u mnie też jest już problem z uszczelką pod głowicą
Od jakiegoś czasu autem jeździ żona (świeżak) bo jestem poza domem. Co weekend sprawdzam stan oleju i co mnie ostatnio zaciekawiło to to, że po odkręceniu korka wlewu oleju na włączonym silniku strasznie dmucha. Ale stan oleju w sumie jest w normie (małe dolewki z 50gr na 1000-2000 km). Co weekend staram się go przegonić i powiem, że od czasu tych przedmuchów zbiera się jakby lepiej
No i zasuwa do 200 km/h bez problemu.
Ale jak ostatnio jechałem, to mi się kontrolka stanu płynu chłodzącego zapaliła. Stanąłem i patrzę, a tu prawie cały płyn wywaliło przez korek - tak przynajmniej wyglądało, bo dookoła było mokro. Dolałem wody, dokręciłem mocniej korek (może wcześniej był za lekko) i jakoś przejechałem spokojnie z 40km i trzyma płyn. Ale w zbiorniczku cały czas są pęcherzyki powietrza na powrocie płynu do zbiorniczka (znaczy z góry, tzw. przelew czy jak to się nazywa). Oleju nie przybywa, masła pod korkiem też na razie nie ma. Pali dobrze, jedynie co to lekka chmurka z rana na biało ale dosłownie z 5-10 sek., jakby to przez paliwo. Aha jeszcze przy gaśnięciu lekko, leciutko trzepnie silnikiem, czego chyba wcześniej nie było, jakby klapa gasząca późno reagowała. Ale jak postoi trochę bez gaszenia od razu, to gaśnie normalnie.
Co mogę jeszcze sprawdzić, żeby się upewnić, czy to uszczelka i wcześniej zareagować
Z góry dzięki za sugestie.
«
Ostatnia zmiana: Środa, 03.11.2010, 20:37:24 wysłane przez krumi1978
»
Zapisane
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #19 -
Środa, 03.11.2010, 21:42:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
To ze dmucha spod korka oleju to norma.
A to ze plynu ubywa i sa pecherzyki powietrza to raczej uszczelka, bo spaliny dostaja sie do plynu.
Co do gaszenia to moze zawor od egr pada i dlatego ci trzepie silnikiem.
Pojedz gdzies na sprawdzenie zawartosci co2 w plynie chlodniczym to bedziesz wiedzial na 100% czy to uszczelka.
Mozna jeszcze sprawdzic w oleju czy sa tluste krople, musialbys troche spuscic z miski i zobaczyc.
Zapisane
ADRIANO
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #20 -
Czwartek, 04.11.2010, 11:10:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: krumi1978
Co mogę jeszcze sprawdzić, żeby się upewnić, czy to uszczelka i wcześniej zareagować
Odkrec korek do zbiorniczka plynu chlodzacego , dolej plynu/wody pod korek(chodzi o nadlanie nad wezyk powrotny) i upewnij sie czy nie bedzie powietrze wylatywac.
Pojedynczy babelek moze sie zdazyc ale jak caly czas bedzie babelkowac to nie masz cos sie upewniac- uszczelka,glowica.
Generalnie nie musi kopcic na bialo, ani nic innego sie dziac,oleju tez nie musi ubywac przy nieszczelnosci,peknieciu glowicy/uszczelki .
Jezeli wywalilo plyn chodzacy, to typowa oznaka. Niby moglaby byc niedroznosc na trasie zbiornik -silnik-chodnica.
Sprawdz dokladnie ulatujace powietrze przez zbiorniczek i tyle. Jak babluje to wiesz juz co to.
I wazne !!!!!!!!! Bardzo ostroznie odkrecaj. i upewnij sie ze plyn jest zimny.
Kiedys podnioslem maske i nawet nie zdazylem odkrecac- zakretka wystrzelila jak korek od szampana.
Bardzo latwo o tragedie.
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.11.2010, 15:52:20 wysłane przez ADRIANO
»
Zapisane
lubie sobie pokierować
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #21 -
Czwartek, 04.11.2010, 19:44:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Kozak
To ze dmucha spod korka oleju to norma.
Czy oby napewno
Wcześniej chyba tego nie było
Cytat: Kozak
Pojedz gdzies na sprawdzenie zawartosci co2 w plynie chlodniczym to bedziesz wiedzial na 100% czy to uszczelka.
Chyba tak zrobię
Cytat: ADRIANO
Odkrec korek do zbiorniczka plynu chlodzacego , dolej plynu/wody pod korek(chodzi o nadlanie nad wezyk powrotny) i upewnij sie czy nie bedzie powietrze wylatywac.
O to dobra metoda. Tak zrobię.
Poza tym już się umówiłem w warsztacie na sobotę. Jak się dowiem to dam znać.
Dzięki za odpowiedzi.
Zapisane
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #22 -
Piątek, 05.11.2010, 10:39:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: krumi1978
Czy oby napewno Wcześniej chyba tego nie było
TAk, jak przylozysz reke i zobaczysz olej, ze wali olejem spod korka to kicha, ale powietrze zawsze bedzie tamtedy uciekac...
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #23 -
Wtorek, 07.12.2010, 22:28:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam ponownie.
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem, ale nie miałem za bardzo czasu.
Jedyne co na razie zrobiłem w sprawie wywalającego płynu chłodniczego to sprawdzenie w 3 warsztatach, czy to oby na pewno uszczelka no i zakup wszystkich potrzebnych gadżetów. Wszyscy potwierdzili to samo, że uszczelka, ale teraz pytanie, czy też głowica nie mogła pęknąć
Bo nie za bardzo mam jak i czasowo i logistycznie szybko wysłać/pojechać z głowicą na sprawdzenie. A mówią różnie o cenach na sprawdzenie szczelności głowicy - od 150 do 500 z planowaniem. Jak to się w końcu ma z tą ceną np. we Wrocku
Czy ktoś zna dobrą firmę co sprawdzi i splanuje we Wrocku lub okolicach
Znajomy chce wymienić uszczelkę za 150 + planowanie 50. Ale czy lepiej sprawdzić szczelność głowicy, czy wymieniać uszczelkę, a jak coś dalej będzie to wtedy wiadomo, że głowica
Płynu jak raz dolałem i nie butuje to nic nie wywala przez korek ani nic nie ucieka ze zbiorniczka.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 07.12.2010, 22:29:50 wysłane przez krumi1978
»
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #24 -
Wtorek, 07.12.2010, 22:33:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
we wrocku masz
http://www.glowice.com.pl/
nie są tani ale ponoć można im zaufać.. jak Ci to znajmy zrobi za 200pln to ja bym sie nawet nie zastanawiał, głowice w asv żadko pękają... jak znasz swoje auto i długo nim jeździsz to wiesz że nie leciałem trasą 200km/h przez 3h a do zwykłej jazdy czapka w asv jest mocna, wypalona uszczelka za to est częstym objawem, polowa ludzi w ibize juz to zrobiła ;p
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #25 -
Wtorek, 07.12.2010, 22:36:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix
głowice w asv żadko pękają...
Dzięki kacperix - też właśnie taką mam nadzieję i chyba zaryzykuję wymianę bez sprawdzania głowicy
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #26 -
Wtorek, 07.12.2010, 22:41:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
z drugiej strony dołożysz 100 i powinni za tyl sprawdzić (cennik ze stronki jest chyba nie akutalny) i będziesz miał spokojną rozczochraną... sciagaj czapke i popatrz na uczelkie jak będzie na niej widać ślad gdzie przepuszczała (zazwyczaj między 2/3 cylindrem) to zerknij w tym samym miejscu na głowice jak nie będzie na niej śladu to ja bym dał sobie spokój ze sprawdzaniem szczelnosci..
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #27 -
Piątek, 11.02.2011, 15:34:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix
sciagaj czapke i popatrz na uczelkie jak będzie na niej widać ślad gdzie przepuszczała (zazwyczaj między 2/3 cylindrem) to zerknij w tym samym miejscu na głowice jak nie będzie na niej śladu to ja bym dał sobie spokój ze sprawdzaniem szczelnosci..
Dokładnie to powiem mechaniorowi, który będzie wymieniał
Napisano: Wtorek, 07.12.2010, 22:44:48
Witam.
No i uszczelka wymieniona - wszystko gra
Zapisane
puyoll
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza 3d, ABD > AFN
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #28 -
Sobota, 12.02.2011, 22:58:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jakie wrazenia po wymianie uszczelki? Ja ostatnio robiac u siebie generalny remont zauwazylem, wrecz doswiadczylem na wlasnej skorze ogromna poprawe, ale ubytki w portfelu tez widoczne
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Głowica silnika
«
Odpowiedz #29 -
Niedziela, 13.02.2011, 10:07:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: puyoll
Jakie wrazenia po wymianie uszczelki?
No jakby lepiej
Szybciej się chyba zbiera. Wyczyszczone z syfu zawory i wylot (choć nie było tego dużo). Na pewno "minus" tego w zimie, że się wolniej grzeje - chyba te spaliny jednak podgrzewały płyn
Ale i tak dzięki dogrzewaniu nie jest źle
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Głowica silnika
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...