+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Głowica silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Głowica silnika  (Przeczytany 17534 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #15 - Środa, 26.12.2007, 23:37:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: zielony_grojec
Do tego dochodzi koszmarne złużycie paliwa , w 200km trasie nie przekraczając 120 km/h komp pokazał mi średnią 7,4l . Wiem że Alhambra to mały autobus ale to 2 l więcej niż podaje producent . Przy okazji chciałem zapytać jakie spalanie chwilowe pokazuje Wam komp na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku , u mnie jest 0,6l , myślę że ten parametr powinien być podobny dla wszystkich tdi , bez względu na wielkość samochodu. Bardzo proszę o Wasze opinie co naten temat sądzicie .
Z góry dzięki
Stary z czego Ty robisz problem :?:  u mnie spalanie jest w w granicach 8,5 miasto+trasa i myślę że jest oki. trasa 7,6 i też jest oki.
ile przebiegu ma Twoje auto :?:
U mnie też dymi na biało rano, ale płynu nie ubywa w zbiorniczku.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
zielony_grojec Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Alhambra '06 1.9TDI AUY

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 27.12.2007, 08:09:50 - NIEPRZECZYTANA »

Wózek sprowadziłem z Niemiec , jest po leasingu i ma nakręcone 140kkm więc uszczeika mogła paść . Odkąd jesteśmy w unii gwarancja obowiązuje też na samochody sprowadzane więc teoretycznie mogę jechać i reklamować . Teoretycznie ponieważ wózek  jeździł w firmie był regularnie serwisowany , potwierdziłem to telefonicznie bo SEAT nie ma systemu w którym można sprawdzić historię samochodu , na moje nieszczęście ostatni wpis w KS jest poprawiany korektorem , bo "komuś się kartki posklejały" , teraz nie wiem jak w Polsce się do tego odniosą . Za 500km powinienem zrobić serwis olejowy za 700-800PLN ,gwarancja kończy się 16 lutego jak  czytam na forum to za tą kasę mogę mieć zrobioną głowicę i uszczelkę . Najbardziej obawiam się że jak to w serwisie rozbiorą silnik , a potem stwierdzą że nie mogą tego naprawić w ramach gwarancji i przyjdzie mi beknąć za naprawę ze 3tysie.
Pozdr.

Napisano: Czwartek, 27.12.2007, 08:03:17


Woj dzięki za opinie własnie tego potrzebowałem , nie mając innych źródeł opierałem się na książce ale skoro u Ciebie w sharanie jest podobnie to mam jakieś odniesienie . Nie liczyłem że alhambra będzie paliła 4l , ale jakby się mieściła w 7l byłoby dobrze , teraz wiem że spalanie jest standardowe więc mam jeden problem z bani.
Zapisane

Zielony-Alhambra 115PS
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 30.12.2007, 11:29:54 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz czy nie przybywa ci oleju.
Zapisane

krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #18 - Środa, 03.11.2010, 20:34:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
No to proszę o lekkie potwierdzenie, czy u mnie też jest już problem z uszczelką pod głowicą :?:
Od jakiegoś czasu autem jeździ żona (świeżak) bo jestem poza domem. Co weekend sprawdzam stan oleju i co mnie ostatnio zaciekawiło to to, że po odkręceniu korka wlewu oleju na włączonym silniku strasznie dmucha. Ale stan oleju w sumie jest w normie (małe dolewki z 50gr na 1000-2000 km). Co weekend staram się go przegonić i powiem, że od czasu tych przedmuchów zbiera się jakby lepiej  :-\  No i zasuwa do 200 km/h bez problemu.
Ale jak ostatnio jechałem, to mi się kontrolka stanu płynu chłodzącego zapaliła. Stanąłem i patrzę, a tu prawie cały płyn wywaliło przez korek - tak przynajmniej wyglądało, bo dookoła było mokro. Dolałem wody, dokręciłem mocniej korek (może wcześniej był za lekko) i jakoś przejechałem spokojnie z 40km i trzyma płyn. Ale w zbiorniczku cały czas są pęcherzyki powietrza na powrocie płynu do zbiorniczka (znaczy z góry, tzw. przelew czy jak to się nazywa). Oleju nie przybywa, masła pod korkiem też na razie nie ma. Pali dobrze, jedynie co to lekka chmurka z rana na biało ale dosłownie z 5-10 sek., jakby to przez paliwo. Aha jeszcze przy gaśnięciu lekko, leciutko trzepnie silnikiem, czego chyba wcześniej nie było, jakby klapa gasząca późno reagowała. Ale jak postoi trochę bez gaszenia od razu, to gaśnie normalnie.
Co mogę jeszcze sprawdzić, żeby się upewnić, czy to uszczelka i wcześniej zareagować :?:
Z góry dzięki za sugestie.
« Ostatnia zmiana: Środa, 03.11.2010, 20:37:24 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #19 - Środa, 03.11.2010, 21:42:37 - NIEPRZECZYTANA »

To ze dmucha spod korka oleju to norma.
A to ze plynu ubywa i sa pecherzyki powietrza to raczej uszczelka, bo spaliny dostaja sie do plynu.
Co do gaszenia to moze zawor od egr pada i dlatego ci trzepie silnikiem.

Pojedz gdzies na sprawdzenie zawartosci co2 w plynie chlodniczym to bedziesz wiedzial na 100% czy to uszczelka.
Mozna jeszcze sprawdzic w oleju czy sa tluste krople, musialbys troche spuscic z miski i zobaczyc.
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 04.11.2010, 11:10:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: krumi1978
Co mogę jeszcze sprawdzić, żeby się upewnić, czy to uszczelka i wcześniej zareagować :?:



Odkrec korek do zbiorniczka  plynu chlodzacego , dolej plynu/wody pod korek(chodzi o nadlanie nad wezyk powrotny) i upewnij sie czy nie bedzie powietrze wylatywac.

Pojedynczy babelek moze sie zdazyc ale jak caly czas bedzie babelkowac to nie masz cos sie upewniac- uszczelka,glowica.

Generalnie nie musi kopcic na bialo, ani nic innego sie dziac,oleju tez nie  musi ubywac przy nieszczelnosci,peknieciu glowicy/uszczelki .  

Jezeli wywalilo plyn chodzacy, to typowa oznaka. Niby moglaby byc niedroznosc na trasie zbiornik -silnik-chodnica.

Sprawdz dokladnie ulatujace powietrze przez zbiorniczek i tyle. Jak babluje to wiesz juz co to.

 I wazne !!!!!!!!! Bardzo ostroznie odkrecaj. i upewnij sie ze plyn jest zimny.

Kiedys podnioslem maske i  nawet nie zdazylem odkrecac- zakretka  wystrzelila jak korek od szampana.

Bardzo latwo o tragedie.  
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.11.2010, 15:52:20 wysłane przez ADRIANO » Zapisane

lubie sobie pokierować
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 04.11.2010, 19:44:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
To ze dmucha spod korka oleju to norma.
:?:  :?:  :?: Czy oby napewno :?:  :?:  :?:  Wcześniej chyba tego nie było  :-\
Cytat: Kozak
Pojedz gdzies na sprawdzenie zawartosci co2 w plynie chlodniczym to bedziesz wiedzial na 100% czy to uszczelka.
Chyba tak zrobię  :!:
Cytat: ADRIANO
Odkrec korek do zbiorniczka  plynu chlodzacego , dolej plynu/wody pod korek(chodzi o nadlanie nad wezyk powrotny) i upewnij sie czy nie bedzie powietrze wylatywac.
O to dobra metoda. Tak zrobię.

Poza tym już się umówiłem w warsztacie na sobotę. Jak się dowiem to dam znać.
Dzięki za odpowiedzi.
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #22 - Piątek, 05.11.2010, 10:39:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: krumi1978
     Czy oby napewno       Wcześniej chyba tego nie było  
TAk, jak przylozysz reke i zobaczysz olej, ze wali olejem spod korka to kicha, ale powietrze zawsze bedzie tamtedy uciekac...
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 07.12.2010, 22:28:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie.
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem, ale nie  miałem za bardzo czasu.
Jedyne co na razie zrobiłem w sprawie wywalającego płynu chłodniczego to sprawdzenie w 3 warsztatach, czy to oby na pewno uszczelka no i zakup wszystkich potrzebnych gadżetów. Wszyscy potwierdzili to samo, że uszczelka, ale teraz pytanie, czy też głowica nie mogła pęknąć :?: Bo nie za bardzo mam jak i czasowo i logistycznie szybko wysłać/pojechać z głowicą na sprawdzenie. A mówią różnie o cenach na sprawdzenie szczelności głowicy - od 150 do 500 z planowaniem. Jak to się w końcu ma z tą ceną np. we Wrocku :?: Czy ktoś zna dobrą firmę co sprawdzi i splanuje we Wrocku lub okolicach :?: Znajomy chce wymienić uszczelkę za 150 + planowanie 50. Ale czy lepiej sprawdzić szczelność głowicy, czy wymieniać uszczelkę, a jak coś dalej będzie to wtedy wiadomo, że głowica :?:
Płynu jak raz dolałem i nie butuje to nic nie wywala przez korek ani nic nie ucieka ze zbiorniczka.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 07.12.2010, 22:29:50 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 07.12.2010, 22:33:47 - NIEPRZECZYTANA »

we wrocku masz http://www.glowice.com.pl/ nie są tani ale ponoć można im zaufać.. jak Ci to znajmy zrobi za 200pln to ja bym sie nawet nie zastanawiał, głowice w asv żadko pękają... jak znasz swoje auto i długo nim jeździsz to wiesz że nie leciałem trasą 200km/h przez 3h a do zwykłej jazdy czapka w asv jest mocna, wypalona uszczelka za to est częstym objawem, polowa ludzi w ibize juz to zrobiła ;p
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 07.12.2010, 22:36:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
głowice w asv żadko pękają...
Dzięki kacperix - też właśnie taką mam nadzieję i chyba zaryzykuję wymianę bez sprawdzania głowicy  :-\  :-X
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 07.12.2010, 22:41:15 - NIEPRZECZYTANA »

z drugiej strony dołożysz 100 i powinni za tyl sprawdzić (cennik ze stronki jest chyba nie akutalny) i będziesz miał spokojną rozczochraną... sciagaj czapke i popatrz na uczelkie jak będzie na niej widać ślad gdzie przepuszczała (zazwyczaj między 2/3 cylindrem) to zerknij w tym samym miejscu na głowice jak nie będzie na niej śladu  to ja bym dał sobie spokój ze sprawdzaniem szczelnosci..
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #27 - Piątek, 11.02.2011, 15:34:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
sciagaj czapke i popatrz na uczelkie jak będzie na niej widać ślad gdzie przepuszczała (zazwyczaj między 2/3 cylindrem) to zerknij w tym samym miejscu na głowice jak nie będzie na niej śladu  to ja bym dał sobie spokój ze sprawdzaniem szczelnosci..
Dokładnie to powiem mechaniorowi, który będzie wymieniał :!:

Napisano: Wtorek, 07.12.2010, 22:44:48


Witam.
No i uszczelka wymieniona - wszystko gra  :evil:  :pub:
Zapisane

puyoll Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 3d, ABD > AFN

« Odpowiedz #28 - Sobota, 12.02.2011, 22:58:54 - NIEPRZECZYTANA »

Jakie wrazenia po wymianie uszczelki? Ja ostatnio robiac u siebie generalny remont zauwazylem, wrecz doswiadczylem na wlasnej skorze ogromna poprawe, ale ubytki w portfelu tez widoczne ;)
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 13.02.2011, 10:07:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: puyoll
Jakie wrazenia po wymianie uszczelki?
No jakby lepiej  :-\ Szybciej się chyba zbiera. Wyczyszczone z syfu zawory i wylot (choć nie było tego dużo). Na pewno "minus" tego w zimie, że się wolniej grzeje - chyba te spaliny jednak podgrzewały płyn  :-X  :-\  :?: Ale i tak dzięki dogrzewaniu nie jest źle  :ok:
Zapisane

Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Głowica silnika
Skocz do: