Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana przednich amortyzatorow  (Przeczytany 60859 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 05.08.2008, 14:06:49 - NIEPRZECZYTANA »

Zbieżność może jeszcze, jeszcze zostanie nie zmieniona, ale reszta kątów napewno ulegnie zmianie po wymianie amorów z przodu, bo właśnie górnym mocowaniem amortyzatora da się regulować kąty w zawieszeniu, więc tu się zgodzę z Tobą Kuman.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Grze$iuuu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Głogów
Samochód: Toledo II '99, 1.9TDI AHF + :PP

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 05.08.2008, 14:18:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
W naszych Corbach da się zmienić amory bez rozkręcania zbędnych rzeczy co skutkuje tym, że nie trzeba robić geomertii - aczkolwiek nigdy nie zaszkodzi 

Kolego, a robiłeś to kiedyś? Albo chociaż byłeś przy takiej wymianie? Padłem na obie łopatki, Abdul jesteś moim bogiem ;) Źle ustawiona geometria może być przyczyną wypadku , a w najlepszym przypadku szybciej zużywają się el. zawieszenia :/ Nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie :)
Zapisane

Kuman
Gość



« Odpowiedz #17 - Wtorek, 05.08.2008, 14:23:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
z tego co widziałem to miałes kiedys auto na sportowym zawiasie, i nie czułes różnicy w wchodzeniu w zakręty?

Miałem w golfie kilka zawiasów, wcześniej też, aktualnie również. Nie będę się kłócił bo dyskusja nie ma sensu  ;) Odpowiem tylko na pytanie - czułem różnicę.

Cytat: daniels
wymiana zawiechy u nas jest prosta jak budowa cepa

To akurat wiem, robiłem to "kilka" ładnych razy. I nikt mi nie powie, że po ingerowaniu w zawias (wymiana amorów, sprężyn etc) nie trzeba jechać na geometrię :)

Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 05.08.2008, 15:41:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grze$iuuu
Kolego, a robiłeś to kiedyś? Albo chociaż byłeś przy takiej wymianie? Padłem na obie łopatki, Abdul jesteś moim bogiem  Źle ustawiona geometria może być przyczyną wypadku , a w najlepszym przypadku szybciej zużywają się el. zawieszenia :/ Nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie

Wiesz, nie każdy jest taki obeznany jak Ty, ale zbastuj trochę z naśmiewaniem się, bo jest tu wielu, którzy Cię zagną w kwestii zawieszenia.
Skoro jesteś taki mądry, może napisz na co ma wpływ kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, na co kąt pochylenia koła, a na co kąt wyprzedzenia zwrotnicy? Jak się ustawia te kąty, czym, jaki mają wpływ na nadsterowność samochodu itd, wartości nominalne i odchyłki tych kątów dla samochodów osobowych, dla wielu będzie to pomocne, może podwieszą w dziale instrukcje :eye: 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 05.08.2008, 17:53:44 - NIEPRZECZYTANA »

Ja wymieniłem amory z przodu "domowym" sposobem. Mam możliwość sprawdzenia geometrii za free, więc na wszelki wypadek sprawdziłem. I wyszło, że wszystko jest ok. Najważniejszą rzeczą jest zachowanie pewnych wymiarów. To zawieszenie jest naprawdę proste.
BTW. W przejściówce nie ma możliwości regulacji zawieszenia górnym mocowaniem amora, gdyż jest wkręcane na sztywno w "kielich".
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 05.08.2008, 18:13:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
W naszych Corbach da się zmienić amory bez rozkręcania zbędnych rzeczy co skutkuje tym, że nie trzeba robić geomertii - aczkolwiek nigdy nie zaszkodzi  :eye:
sie wlasnie nie da...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 05.08.2008, 19:53:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: aboz
W przejściówce nie ma możliwości regulacji zawieszenia górnym mocowaniem amora, gdyż jest wkręcane na sztywno w "kielich".
Nie ma czegoś takiego jak mocowanie na sztywno, jest tam poduszka, łozysko itd, zatem odpowiednie przekręcenie i ustawienie może zmienić kąty w zawieszeniu. A jeśli nawet nie ma regulacji u góry, to jest na wahaczu i osi sworznia.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Grze$iuuu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Głogów
Samochód: Toledo II '99, 1.9TDI AHF + :PP

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 05.08.2008, 22:38:53 - NIEPRZECZYTANA »


Wiesz, nie każdy jest taki obeznany jak Ty, ale zbastuj trochę z naśmiewaniem się, bo jest tu wielu, którzy Cię zagną w kwestii zawieszenia.
Skoro jesteś taki mądry, może napisz na co ma wpływ kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, na co kąt pochylenia koła, a na co kąt wyprzedzenia zwrotnicy? Jak się ustawia te kąty, czym, jaki mają wpływ na nadsterowność samochodu itd, wartości nominalne i odchyłki tych kątów dla samochodów osobowych, dla wielu będzie to pomocne, może podwieszą w dziale instrukcje :eye: 

Ok spokojnie, ja tu nie mówie że wiem jak ustawić każdy kąt tylko, że należy zrobić geometrie po wymianie zawiasu :) Pozdro
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #23 - Środa, 06.08.2008, 09:07:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
W naszych Corbach da się zmienić amory bez rozkręcania zbędnych rzeczy co skutkuje tym, że nie trzeba robić geomertii - aczkolwiek nigdy nie zaszkodzi  :eye:
sie wlasnie nie da...

Raby daruj sobie - to, że Ty nie potrawisz to nie znaczy, że nikt inny też nie. Rozmawiałem z paroma mechanikami i nie ma najmniejszego problemu.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
daniels81
Gość



« Odpowiedz #24 - Środa, 06.08.2008, 09:13:43 - NIEPRZECZYTANA »

sam własnymi rencami  ;D  to robiłem i nie było żadnego problemu, jak śruby nie są zapieczone to 15 minut roboty na strone....i niech mi nikt więcej nie pisze bzdur że sie nie da....
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #25 - Środa, 06.08.2008, 17:16:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Nie ma czegoś takiego jak mocowanie na sztywno, jest tam poduszka, łozysko itd,
Miałem na myśli poduchę (mówiąc o amorku chodziło mi o komplet), ale ona też jest tak skonstruowana, że nie ma na niej regulacji. Własnoręcznie zdejmowałem i zakładałem amory.
Zapisane
Dagon Mężczyzna
Off Road
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin-Goleniów
Samochód: Gwiazda 3.0 + poszukiwany GR

« Odpowiedz #26 - Środa, 06.08.2008, 18:32:24 - NIEPRZECZYTANA »

aboz,  ma racje nei ma zadnej regulacji na gorze amorka
Zapisane

E-300 Edition By Rico In Progress
Cordi By Dagon
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Środa, 06.08.2008, 19:35:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
Raby daruj sobie - to, że Ty nie potrawisz to nie znaczy, że nikt inny też nie. Rozmawiałem z paroma mechanikami i nie ma najmniejszego problemu.
Sam sobie daruj!
Moze ktos ustawia to na pale to nie znaczy ze to jest prawidlowe!
Jak dla mnie to mozesz nawet powietrza w kola nie pompowac i jezdic a ja wole profesjonalizm
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #28 - Środa, 06.08.2008, 21:06:23 - NIEPRZECZYTANA »

Oj Raby Raby.
Po pierwsz napisałem, że geometria zawsze się przyda ale to jeszcze nie oznacza, że nie ma innego sposobu na zachowanie kątów.
Po drugie łatwo Ci siąść na ambicje  :P
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #29 - Sobota, 09.08.2008, 17:40:08 - NIEPRZECZYTANA »

Ponieważ się nie znam to zapytam, po czym poznać, że amory są do wymiany?
Wiem tylko tyle, że na pewno jak przód auta za dużo zaczynać się bujać przy podjeżdżaniu i hamowaniu do poprzedzającego auta - tak miałem we VW POLO jak jeszcze nim jeździłem. Ale trudno mi to teraz ocenić w Seacie.
1. Jednak czasem czuje przy lekkich skręceniach kołami na niewielkich dziurach i przy dużej szybkości jak auto zaczyna przez moment płynąć, dodam, że oponki prawie nowe.
2. Poza tym jak jadę 15km/h  po nierównościach do coś mi stuka pod samochodem po stronie pasażera... nie wiem co to może być.
Czy to mogą być dwie różne drobne usterki, czy faktycznie amory do wymiany?
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wymiana przednich amortyzatorow
Skocz do: