+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Temperatura silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura silnika  (Przeczytany 93173 razy)
0 użytkowników i 17 Gości przegląda ten wątek.
Dabro
Gość



« Piątek, 09.12.2005, 18:42:18 - NIEPRZECZYTANA »

mam Seata Toledo II silnik 1.6 SR typ silnika AKL. Mam założony gaz i silnik jak jade na trasie ma tylko 70 stopni, a juz w miescie 80 - 90. Ile Powinno byc prawidłowo?? założyłem tekturke przed chłodnice i nic nie pomogło. Czy Ktos ma taki silnik ile macie temperatury ??
Zapisane
hudy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: mondeo mk1

« Odpowiedz #1 - Piątek, 09.12.2005, 21:41:34 - NIEPRZECZYTANA »

to wygląda na uszkodzony termostat albo czujnik temp, temp powinna by cały czas koło 90 stopni
Zapisane

Cordoba powered by hudy and LPG, sprzedana.....
bochen17
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 09.12.2005, 22:57:43 - NIEPRZECZYTANA »

na 99% termostat, bo tak samo mialem w mojej ibizce!!
60 stopni to max mialem!!
Wymienilem i w aucie cieplutko!! A silnik 90 stopni!
Zapisane
molan
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 15.01.2006, 16:45:13 - NIEPRZECZYTANA »

ja ma 3 termostat w ciągu tygodnia. tym razem s orginalny za 75 zł ze znaczkiem vw i audi kupiony w salonie. temp. po 15   20   30   km. jest wciąż taka sama i nie przekracza 80 ,,, 85  sto. ale powinno być 90 wiec jest coś nie tak wysiadam i sprawdzam węża term. chłod. jest zimny to znaczy że dobrze działa termostat ale dlaczego nie dogrzewa. termosta zamkniety chłodnica zimna a temp. 80 stopni. kto wie dlaczego. wąz termosta , chłodnica zimny drugi wąż chłodnica silnik rtochę ciepły im bliżej chłodnicy tym zimniejszy mniemam że tak ma być. mam cordobe 1,4 8v. ABD chłodnica jest umieszczona trochę z boku. a z drugiej strony jest duży przelot powietrza w atrapie i nadole w kracie, ja myśle żę podczas jazdy silnik jest tak bardzo chłodzony ze niedogrzeje sie do 90 st. nawet przy zamkniętym termostacie co objawia sie biało mazią pod korkiem i odmie. kto ma inne zdanie niech sie wypowie.
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 15.01.2006, 18:17:57 - NIEPRZECZYTANA »

To ciekawe, ja w mojej ibi wymieniłem czujnik temp w chłodnicy gdzieś w kwietniu, bo 2 bieg wentylatora się nie włączał.. Latem auto trzymało temp 90 stopni i wszystko chodziło piknie, a teraz w trasie 70 stopni i ani drgnie wyżej, po mieście zimą raz mi się zdarzyło, że wysiadałem, a wentyl pracował... Poza tym wnętrze się nagrzewa i dmucha gorącym powietrzem bez problemu, więc nie wiem o co chodzi..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
fatamorgana Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Seat Leon 1,6 2000 i Cordoba 1,4 2007

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 15.01.2006, 21:10:28 - NIEPRZECZYTANA »

Jak na VAG-u nie wyjdzie czujnik temperatury to termostat. Jeżeli węże są zimne po przejechaniu kawałka to termostat trzyma. Ja mam dokladnie ten sam objaw, tyle że mi wskazania jeżdżą. Czujnik temperatury do wymiany. koszt około 70 PLN za czujnk, wymiana samemu to jakies 5 minut. Na zimnym silniku to nawet płyn Ci nie wyleci jesli masz szczelnie zakręcony zbiorniczek.
Zapisane
SPAWN-666
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 13.02.2006, 20:30:29 - NIEPRZECZYTANA »

Muj TATA ma też TOLEDO II 16 akl z 2000r i sekwnscyjny wtrysk gazu i temperatura jak i na trasie i w mieście utrzymuje sie na 90 stopniach według mnie to wina trmostatu będzie że nietrzyma
Zapisane
Dabro
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 13.02.2006, 21:50:23 - NIEPRZECZYTANA »

Tak to była wina termostatu. Juz po kłopocie temp. silnika niecałe 90 stopni :)

[ Dodano: 2006-02-13, 21:50 ]
Tak to była wina termostatu. Juz po kłopocie temp. silnika niecałe 90 stopni :) Był cały czas otwarty.
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 22.05.2006, 14:18:42 - NIEPRZECZYTANA »

podlacze sie pod tego posta  z zapytaniem

ostatnio silnik szybko mi sie grzeje wskazowka podchodzi pod czerwone pole i musze wtedy przystopowac z jazda, wydaje mi sie ze silnik jakby tracil na mocy od jakiegos czasu i ubylo mi troszke plynu chlodzacego a w zime pod korkiem oleju znalazlem maź ktorej teraz juz nie ma  :neutral:  zaczynam sie bardzo niepokoic tym faktem
prosze o jakies porady   :?:
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 22.05.2006, 14:25:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
ostatnio silnik szybko mi sie grzeje wskazowka podchodzi pod czerwone pole i musze wtedy przystopowac z jazda

A sprawdź, czy po tym jak silnik złapie temperature chłodnica jest ciepła :?: Tylko uważaj,  żeby nie poparzyć się :!:
Może termostat przyciął się na pozycji zamkniętej i nie puszcza płynu chłodzącego do chłodnicy...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 22.05.2006, 17:53:23 - NIEPRZECZYTANA »

to jutro sprawdze, powiem ze wentylator na chlodnicy sie zalacza, jezeli termostat bedzie dzialal prawidlowo i chlodnica bedzie ciepla to co dalej robic :?:
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 22.05.2006, 19:22:11 - NIEPRZECZYTANA »

poszukaj na forum bo duzo o tym bylo. sam walczylem dlugo z termostatem.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #12 - Wtorek, 23.05.2006, 10:35:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
A sprawdź, czy po tym jak silnik złapie temperature chłodnica jest ciepła  Tylko uważaj, żeby nie poparzyć się  
Może termostat przyciął się na pozycji zamkniętej i nie puszcza płynu chłodzącego do chłodnicy...


dzis slinik znow zlapal wysoka temperature i po zatrzymaniu chlodnica byla ciepla a nawet bardzo ciepla i to raczej nie jest wina termostatu  :neutral:  co to moze byc??
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 23.05.2006, 12:19:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
dzis slinik znow zlapal wysoka temperature i po zatrzymaniu chlodnica byla ciepla a nawet bardzo ciepla i to raczej nie jest wina termostatu  :neutral:  co to moze byc??

1) zbyt mało płynu chłodzącego;
2) zapowietrzony układ chłodzenia;
3) niesprawna pompa płynu chłodniczego;
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 23.05.2006, 13:27:04 - NIEPRZECZYTANA »

plynu jest w sam raz,  a jak odpowietrzyc uklad chlodzenia??
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Temperatura silnika
Skocz do: