+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wymiana rozrządu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana rozrządu  (Przeczytany 69819 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #30 - Piątek, 01.08.2008, 06:33:27 - NIEPRZECZYTANA »

A były w ogóle bezkolizyjne silniki w Cordobach?
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #31 - Piątek, 01.08.2008, 06:48:20 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem czy były, ale niektórzy po zerwaniu paska nie robili remontu - przynajmniej tak pisali.
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #32 - Piątek, 01.08.2008, 07:56:06 - NIEPRZECZYTANA »

tak zawory
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #33 - Piątek, 01.08.2008, 19:52:29 - NIEPRZECZYTANA »

Mi w maluchu kiedyś też strzelił pasek i nic sie z silnikiem nie stało wystarczyło wymienić pasek w skodzie też miałem podobnie łańcuch rozrządu sie zerwał i też wystarczyło wymienić
Zapisane


Red
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chorzów
Samochód: Cordoba '03 1.2 AZQ

« Odpowiedz #34 - Piątek, 01.08.2008, 20:39:07 - NIEPRZECZYTANA »

W maluchu jest łańcuszek :)
Zapisane
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #35 - Piątek, 01.08.2008, 20:54:51 - NIEPRZECZYTANA »

E no łańcuszek racja miałem na myśli a napisało mi sie pasek  ;D  zresztą mój kolega ma seata ibize i mu strzelił pasek i z silnikiem nic sie nie stało  :-\
Zapisane


aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #36 - Piątek, 01.08.2008, 20:58:46 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli zawory i tłoki nie będą na kolizyjnym przed zatrzymaniem się silnika to nie powinno się nic stać. Najczęściej tak jednak nie jest. Zastanawia mnie tylko po co pytasz. Z czystej ciekawości czy masz taki problem.
Zapisane
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #37 - Piątek, 01.08.2008, 21:06:04 - NIEPRZECZYTANA »

tak z ciekawości zawsze lepiej wiedzieć co w trawie piszczy  ;D
Zapisane


KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #38 - Piątek, 01.08.2008, 21:30:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: aboz
Jeżeli zawory i tłoki nie będą na kolizyjnym przed zatrzymaniem się silnika to nie powinno się nic stać.
Coś tu nie kumam. Jak się zerwie pasek to wałek rozrządu staje natychmiast, a tłoki napwno jeszcze zrobią conajmniej jeden pełny cykl  pracy. Jak silnik jest kolizyjny to chyba trzeba cudu, żeby nic nie uwalić. Któryś zawór będzie otwarty.

A może źle kombinuje?
Zapisane

skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #39 - Piątek, 01.08.2008, 21:38:56 - NIEPRZECZYTANA »

tez mysle ze dobrze kombinujesz,albo 'wdechowy' albo wydechowy bedzie w skrajnym polozeniu na 1 badz 3 cyl lub 2 i 4,wiec chyba cudu trzeba zeby cos nie siadlo ale moze i ja sie myle...
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #40 - Piątek, 01.08.2008, 23:27:06 - NIEPRZECZYTANA »

A miał już ktoś z was taki przypadek że zerwał sie pasek i coś poszło w silniku jeszcze czy tylko słyszeliście o tym ?
Zapisane


Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #41 - Piątek, 01.08.2008, 23:39:46 - NIEPRZECZYTANA »

To nie Seat, ale koledze z pracy w zeszłym miesiącu strzelił w Daewoo Nubira 2.0 16V. Nie wiem jak tłoki, ale m.in. 13 zaworów do wymiany. 2000zł za remont u znajomego mechanika.  :o Kupiłby drugi silnik za to.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #42 - Sobota, 02.08.2008, 00:04:35 - NIEPRZECZYTANA »

A co z pozostałymi 3 zaworami  ;D bo z tego co wiem Nubira ma 16 zaworów.  Ja osobiście nie spotkałem sie żeby zerwanie paska uszkadzało zawory czy coś jeszcze tylko słyszałem od innych
Zapisane


Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #43 - Sobota, 02.08.2008, 06:56:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vicotel
A co z pozostałymi 3 zaworami  ;D
Te 3 miały to wyjątkowe szczęście nie spotkać się z tłokami.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #44 - Sobota, 02.08.2008, 11:35:13 - NIEPRZECZYTANA »

Nawet w silnikach kolizyjnych jest moment kiedy wszystkie zawory są zamknięte, a przy naprawdę niskich obrotach zerwanie paska nie musi spowodować pełnego cyklu rozrządu. Ale potrzeba cudu żeby tak trafić bo paski najczęściej strzelają przy większym obciążeniu. Jeśli tak nie jest niech mnie ktoś poprawi.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wymiana rozrządu
Skocz do: