Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak wymienić aparat zapłonowy w Cordobie 06/1999 ALM 1.6  (Przeczytany 13911 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Sanchez
Gość



« Piątek, 13.04.2007, 12:42:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Dokładnie jak w temacie:
Jak wymienić, ustawić i skontrolować po wymianie. Dodam że mam vaga.
Niestety gdy znajomy tydzień temu bawił się z aparatem zaplonowym (okazało sie że jest do wymiany) chyba coś sknocił bo teraz auto pali 12l/100km.
Czytałem coś o ustawieniu kąta zapłonu na 6 stopni przy 1500obrotach ale czy da sie to zrobic vagiem jesli tak to w jakiej grupie bede widzial odczyt kąta.

Pozdrawiam,
Marcin
Zapisane
jtpapai
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #1 - Piątek, 13.04.2007, 20:54:28 - NIEPRZECZYTANA »

:papa: Cześć! Jeśli chodzi o rozdzielacz bo chyba o to chodzi a nie o cewkę. Ja mam silnik AEE w kordobie 98 ( z tego co mówią w ASO to w 99,9% to samo co twój). Według siążki HAYNES którą każdenu polecam:
Haynes Service and Repair Manual SEAT IBIZA & CORDOBA oct 1993 to oct 1999 rozdział 5B.1. Niestety lub stety po Angielsku.
Jest związana z pewnymi ustawieniami. Mogę przesłać pełen scan tego tematu wraz z rysunkami, na e-mail. Kontakt jtpapai@gmail.com
Zapisane

Papai
Seat Cordoba SXE 1.6i AEE 1998
Pozdrawiam wszystkich.
kabot
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 13.04.2007, 21:36:48 - NIEPRZECZYTANA »

to chodzi o ustawienie zapłonu   najlepiej to ustawic lampom stroboskopowom na warsztacie
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #3 - Piątek, 13.04.2007, 23:29:16 - NIEPRZECZYTANA »

Ustawiać zapłon w aucie z wielopunktowym wtryskiem i "nowym" sterowaniem jedynie na lampe to ZBRODNIA.  Masz tutaj szereg czujników korekcyjnych, które regulują kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności choćby od temperatury otoczenia. Zeby zapłon ustawić według wskazan producenta należy je zblokować (mówiąc trywialnie) przy pomocy VAGa.
Wchodzisz w nastawy podstawowe ( silnik ponad 80 st,zapalony,kanał 001) silnik wtedy sobie podniesie wolne obroty do odpowiedniej wartości (w przypadku AEE/ALM 1275 obrotów) i lampa z opóźniaczem błysku, ustawić zapłon zgodnie ze specyfikacją czyli na 6 stopni. Lampe ustawiasz na 6 stopni i świecąc na dziure w kole zamachowym przekręcasz aparat na odpowiednią pozycję ale tylko wówczas, kiedy ECU jest w trybie nastaw podstawowych.
No i to cała filozofia.  Niestety partacze w warsztatach idą do auta z samą lampą i jeszcze są przekonani że robią dobrze. Wszystko naprawiają jak w Fiatach 125P. Raz zrobiłem sobie próbe i ustawiłem sobie zapłon na samą lampę (Golf 1.4 AEX). Okazało się że komputer pokazywał wyprzedzenie zapłon na poziomie 22 stopnie a nie 6 stopni -  jak powinno być.  Pozdrawiam
Zapisane
kilo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: ibiza r98 1.6 ALM

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 07.09.2008, 14:24:05 - NIEPRZECZYTANA »

Ustawiać zapłon w aucie z wielopunktowym wtryskiem i "nowym" sterowaniem jedynie na lampe to ZBRODNIA.  Masz tutaj szereg czujników korekcyjnych, które regulują kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności choćby od temperatury otoczenia. Zeby zapłon ustawić według wskazan producenta należy je zblokować (mówiąc trywialnie) przy pomocy VAGa.
Wchodzisz w nastawy podstawowe ( silnik ponad 80 st,zapalony,kanał 001) silnik wtedy sobie podniesie wolne obroty do odpowiedniej wartości (w przypadku AEE/ALM 1275 obrotów) i lampa z opóźniaczem błysku, ustawić zapłon zgodnie ze specyfikacją czyli na 6 stopni. Lampe ustawiasz na 6 stopni i świecąc na dziure w kole zamachowym przekręcasz aparat na odpowiednią pozycję ale tylko wówczas, kiedy ECU jest w trybie nastaw podstawowych.
No i to cała filozofia.  Niestety partacze w warsztatach idą do auta z samą lampą i jeszcze są przekonani że robią dobrze. Wszystko naprawiają jak w Fiatach 125P. Raz zrobiłem sobie próbe i ustawiłem sobie zapłon na samą lampę (Golf 1.4 AEX). Okazało się że komputer pokazywał wyprzedzenie zapłon na poziomie 22 stopnie a nie 6 stopni -  jak powinno być.  Pozdrawiam

Co do ustawienia zapłonu. To wcięcie na kole zamachowym to w jakim położeniu ma być? Na obudowie paska rozrządu ma tylko literki Z i O, a między nimi jest przerwa. W specyfikacji pisze 6 stopni przed TDC. Nie wiem co to ma znaczyć... :/
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 07.09.2008, 14:39:09 - NIEPRZECZYTANA »

Wycięcie na kole zamachowym oznacza max górne położenie tłoka 1 cylindra w suwie pracy. Zazwyczaj tuż po iskrze na świecy.
Cytat: kilo
W specyfikacji pisze 6 stopni przed TDC. Nie wiem co to ma znaczyć... :/
Nie kooojarzę TDC, ale pewnie chodzi  6 st przed opisanym znakiem.
Cytat: kilo
Na obudowie paska rozrządu ma tylko literki Z i O
Tu już zgaduję, ale jeden znak to może być owo górne położenie tłoka 1 cylindra, drugi być może 6 st przed.

Ustaw sobie na kole znak i zobacz na budowę rozrządu może nasuną Ci się jakieś wnioski.
Zapisane

benw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba,2000,ALM

« Odpowiedz #6 - Sobota, 25.08.2012, 12:15:35 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Zamierzam ustawić zapłon jak pisze wyżej w instrukcji Jacenty85. Problem, że trzeba się zalogować do VAGA. Zna ktos kod do silnika 1.6 ALM?
Dziękuje
Zapisane
spoxx2006 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba,1999 po lifcie, 1,6 B+G ,ALM

« Odpowiedz #7 - Sobota, 15.12.2012, 21:41:53 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Serdecznie!

Mam problem ze swoją Cordoba okazało się, że mam uszkodzony aparat zapłonowy i muszę go wymienić.
W związku z tym mam kilka pytań do szanownego grona posiadaczy aut o podobnym silniku. Jaki aparat wybrać prawdopodobnie mam aparat Magneti Marelli czy istnieją aparaty np. Boscha? Czy kupić nowy np. na alledrogo za około 90 zł z przesyłką czy lepiej znaleźć jakiś oryginalny ale używany? Może ktoś ma już jakieś doświadczenia w tym temacie? Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
Pozdrawiam
spoxx2006
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 16.12.2012, 11:03:15 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem podobny problem w swojej ibizie...też miałem Magneti Marelli u siebie w ibizie i zmieniłem na boscha..dzwoniąc do Łodzi do Magneti Marelli usłyszałem nie ma...dzwoniąc z ciekawości do ASO powiedzieli mi 1600 zł za aparat  :rotfl: Ja kupiłem używany Boscha w bardzo dobrym stanie...wolałem kupić używany niż zamiennik jakis z allegro...jeżeli zmienisz na system Boscha to pod Boscha musisz kupić palec i kopułkę...ja kupiłem z tego co pamiętam Beru :)
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
spoxx2006 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba,1999 po lifcie, 1,6 B+G ,ALM

« Odpowiedz #9 - Sobota, 16.03.2013, 19:10:36 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki  :pub: , tak właśnie zrobiłem. Kupiłem aparat Boscha ze Skody, cały kompletny. Pomogło.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #10 - Piątek, 06.12.2013, 12:24:28 - NIEPRZECZYTANA »

Czy ktoś może mi pomóc określić jaki mam aparat zapłonowy? Magneti Marelli czy Bosch? nawet aso nie pomogło...


Nie umiem inaczej tych zdjęć wstawić a imageshack wymaga rejestracji ;/

aboz: Poprawiłem te fotki. Wystarczy skopiować BBCode
EDIT : aha, dzięki :)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 06.12.2013, 12:59:42 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jak wymienić aparat zapłonowy w Cordobie 06/1999 ALM 1.6
Skocz do: