+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» spadki mocy w 1.9 AFN
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: spadki mocy w 1.9 AFN  (Przeczytany 44519 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #45 - Piątek, 14.11.2008, 09:17:55 - NIEPRZECZYTANA »

otoz to :pub:
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
K_swider1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: SEAT LEON '00 1.9 TDI 110 KM ASV

« Odpowiedz #46 - Piątek, 14.11.2008, 09:23:47 - NIEPRZECZYTANA »

to ja mam turbo ze zmienną geometrią?? boję się troche bo u starego w Scenicu 1.9 dCi turbo (dosłowni) rozleciało się , silnik sie rozbiegał no i ogólnie droga była impreza :( ps. tami nic nie pisze gdzie są te kierownice :]
« Ostatnia zmiana: Piątek, 14.11.2008, 09:25:48 wysłane przez K_swider1 » Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #47 - Piątek, 14.11.2008, 09:33:08 - NIEPRZECZYTANA »

podjedź na Vagowanie bo tak nic za bardzo nie wymyślisz albo znajdz jakiegos tunera w Rzeszowie- a z tego co pamietam to ktos tam działał w miare sensownie i niech Ci zdiagnozują Vagiem i przy okazji będziesz wiedział w jakim stanie masz turbo i czy na 100% to jego wina... swoją drogą możesz zainwestować około 100 zeta w kabel i sam sobie bedziesz mógł ogólną diagnozę przeprowadzić....
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #48 - Piątek, 14.11.2008, 20:38:34 - NIEPRZECZYTANA »

K_swider1, poczytaj i zacznij w życiu stosować --> http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2210.0
Zapisane
K_swider1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: SEAT LEON '00 1.9 TDI 110 KM ASV

« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 17.11.2008, 13:13:58 - NIEPRZECZYTANA »

aboz, ja tam diesla oszczędzam prawie całe życie jeżdżę ropniakami nie katuje czekam po podróży itd. ale dzieki za info i dobre chęci :]
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #50 - Piątek, 16.01.2009, 15:24:59 - NIEPRZECZYTANA »

Diagnoza przy tym błędzie dość dobra. Tylko jak on stwierdził ilość sadzy w turbinie? Chyba nie kompem.
Cytat: K_swider1
Może ten EGR tam zadużo tej sadzy wrzuca??
EGR może wrzucać co najwyżej do kolektora dolotowego-polecam zaślepić.
Cytat: K_swider1
A jak to nie pomoże to przepływka - tylko dziwne że tej przepływki mu nie wykazało na VAG'u??!!??
Gdyby była całkiem uszkodzona to wykaże, jeśli jest zużyta to nie widać tego jako błąd, ale są sposoby, żeby ją sprawdzić.
Cytat: K_swider1
co z tego no chyba powinien miec jakiś cennik usług.
Ja pracuję w firmie m.in. serwisowej ponad 5 lat i też nie znam cennika. Mało tego, ceny części są tajemnicą firmy, bo każdy klient jest wyceniany indywidualnie.
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #51 - Piątek, 16.01.2009, 18:15:55 - NIEPRZECZYTANA »

Poza tym, jeśli chłopak pracuje tam od miesiąca, to nie wymagaj od niego znajomości cen wszystkich usług jakie mogą być wykonywane w serwisie. Poza tym cennik w ASO jest sprawą indywidualną, ja tak przynajmniej robiłem.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
K_swider1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: SEAT LEON '00 1.9 TDI 110 KM ASV

« Odpowiedz #52 - Wtorek, 20.01.2009, 22:17:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Gdyby była całkiem uszkodzona to wykaże, jeśli jest zużyta to nie widać tego jako błąd, ale są sposoby, żeby ją sprawdzić.
mógłbys napisać jak to sprawdzić , byłbym niezmiernie wdzięczny :] pozdr
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #53 - Wtorek, 20.01.2009, 23:56:30 - NIEPRZECZYTANA »

Należy wykonać logi dynamiczne 3 grupy VAGiem od ok1500 do 3500-4000obr z gazem w podłodze. Porównać wartość wymaganą z wartością rzeczywistą i jeśli rzeczywista jest znacznie niższa od żądanej to jest b. duże prawdopodobieństwo, że przepływka zaczyna umierać.
Jak znajdę gdzieś w necie opis jak robić logi to postaram się wkleić.
Zapisane

K_swider1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: SEAT LEON '00 1.9 TDI 110 KM ASV

« Odpowiedz #54 - Środa, 21.01.2009, 10:21:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Jak znajdę gdzieś w necie opis jak robić logi to postaram się wkleić.

byłbym niezmiernie wdzięczny :]
Zapisane
marius987 Mężczyzna
Invalid file name
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Marki
Samochód: Toledo 1L 1.9 TDi gieeliks 1Z

« Odpowiedz #55 - Czwartek, 22.01.2009, 20:51:07 - NIEPRZECZYTANA »

Diagnostyka silnika właściwa.
Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:
1. poprzez odczyt błędów;
2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
a. w tzw. próbie statycznej;
b. w tzw. próbie dynamicznej.


Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.


2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.
grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START;
- grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie**.

*tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].



b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.


grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

*uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.
KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy.

**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].



generalnie znalazłem takie oto wytłumaczenie, jak zrobic logi statyczne i dynamiczne. jak coś jest źle to porawcie, co by dobrze było
Zapisane

przemek
Gość



« Odpowiedz #56 - Sobota, 21.02.2009, 21:09:51 - NIEPRZECZYTANA »

witam.

Mam podobny problem, a mianowicie jak na 3 biegu mam ponad 3tys obrotów wyłącza się turbina i samochód nie ma mocy. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

Dlatego mam prośbę:   dajcie znać gdzie we Wrocławiu jest jakiś dobry mechanik co będzie wiedział co trzeba zrobić.

Pozdrawiam Was i z góry dzięki za odpowiedź.
Zapisane
skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #57 - Sobota, 21.02.2009, 21:25:30 - NIEPRZECZYTANA »

zaleca sie badania kontrolne u Dr.Mirassa,przychodnia DYNOSOFT Wrocław,rejestracja telefoniczna pod nr tel.0502730289... :eye:
« Ostatnia zmiana: Sobota, 21.02.2009, 21:29:43 wysłane przez skiba » Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #58 - Sobota, 21.02.2009, 23:55:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: skiba
rejestracja telefoniczna pod nr tel.0502730289...
Albo PW, zagląda na forum.
Zapisane

przemek
Gość



« Odpowiedz #59 - Niedziela, 22.02.2009, 16:23:00 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie.

Jak wiecie gdzie w Seacie Cordobie 1,9TDi 90 KM jest N75 to wklejcie zdjęcie!!!
Czekam mnie reanimacja a nie chce czegoś zepsuć.

Pozdro
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» spadki mocy w 1.9 AFN
Skocz do: