+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» cisnienie oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: cisnienie oleju  (Przeczytany 22948 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Wtorek, 03.04.2007, 07:51:01 - NIEPRZECZYTANA »

Witam kolegow mam w aucie wskaznik cisnienia oleju jak to w SX i chcialem sie dowiedziec jakie powinno byc wskazanie??

u mnie:
- na zimnym silniku na biegu jalowym 5 barow
- jak sie nagrzeje to troszke ponizej 2 barow na jalowym
- na wyzszych obrotach dochodzi do 5

czy to dobrze???

dodam ze olej wymienialem jakies 5 tysiecy tenu mam GTX MAGNATECA 10W40


Pzdr
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 03.04.2007, 08:00:48 - NIEPRZECZYTANA »

Hej też jestem tego ciekawy. Z tego co zauważyłem to ja mam na luzie chyba z 1 (ale faktycznie przy różnym rozgrzaniu są różne wartości) a na gazie pod max idzie ale muszę się temu dokładnie przyjrzeć.

Przebieg 125kkm, mobil S
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 03.04.2007, 22:07:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shovax"
u mnie:
- na zimnym silniku na biegu jalowym 5 barow
- jak sie nagrzeje to troszke ponizej 2 barow na jalowym
- na wyzszych obrotach dochodzi do 5

To normalne, że na zimnym silniku jest większe ciśnienie - olej jest gęstszy.
Przy wyższych obrotach silnika zwiększają się też obroty pompy oleju i ciśnienie wzrasta - to też normalne  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Środa, 04.04.2007, 05:27:15 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze dodam ze przy b wysokich nie rosnie bo dziala zawor cisnieniowy i nie pozwala na nadmierny wzrost cisnienia.
Zapisane

Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #4 - Środa, 04.04.2007, 07:33:05 - NIEPRZECZYTANA »

Ok dzieki chlopaki ale mnie w zasadzie bardziej chodzilo o jakas minimalna wartosc na biegu jalowym przy nagrzanym silniku czy te niecale 2 bary swiadcza o tym ze jest ok czy o tym ze trzeba robic panewki??

PZDR
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Środa, 04.04.2007, 13:31:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shovax"
Ok dzieki chlopaki ale mnie w zasadzie bardziej chodzilo o jakas minimalna wartosc na biegu jalowym przy nagrzanym silniku czy te niecale 2 bary swiadcza o tym ze jest ok czy o tym ze trzeba robic panewki??

PZDR


Poczytałem na innych forach i ciśnienie na jałowym na rozgrzanym silniku jest bardzo dobrą metodą na sprawdzenie faktycznego stanu silnika.

Z tego co znalazłem (nie było wiele) to w autach te wartości są od ok 1 do 2.5
Przy VW (czyli i Seacie) normalnie jest 1.5-2 ale np dla cienkasów (700,900,1100) normą jest coś w granicach 0.7-1 przy temperaturze oleju chyba 90 stopni

PS: Przy jakiej temp. Ty mierzyłeś?? Ja po przejechaniu 2km dalej miałem 4.5 - 5 ale olej nie miał więcej jak 50 stopni. Ale kojarze, że też w granichach 2ki się trzyma przy długiej jeździe.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #6 - Środa, 04.04.2007, 19:06:47 - NIEPRZECZYTANA »

No ja mam niecale 2 bary ale po przejechaniu np 100 KM kiedy olej ma wlasnie 90 stopni. Wiec moj silniczek jest OK cieszy mnie to :) Abdul dzieki za pomoc:)

PoZDRAWIAM
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Środa, 04.04.2007, 19:40:03 - NIEPRZECZYTANA »

Myślę, że u mnie jest podobnie bo miałem przed momentem okazje podgrzać go do 76-78 stopni i było 2.5-2.6 bara :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #8 - Środa, 04.04.2007, 21:02:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Myślę, że u mnie jest podobnie bo miałem przed momentem okazje podgrzać go do 76-78 stopni i było 2.5-2.6 bara  


No to znaczy ze OK?? a na jakim oleju jezdzisz?? ja niestety jakos sie decydowalem na polsyntetyk 10 W 40 i nie wiem czy dobrze zrobilem;/ a nie wiesz czy bede ewentualnie mogl pozniej przejsc na syntetyk przy nastepnej zmianie???
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Środa, 04.04.2007, 22:15:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shovax"
ja niestety jakos sie decydowalem na polsyntetyk 10 W 40

Paradoksalnie, przy półsyntetyku powinieneś mieć wyższe ciśnienie oleju w silniku, niż przy pełnym syntetyku  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 05.04.2007, 06:27:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ale niestety tak nie jest sam nie wiem czemu;/ Ale i tak niecale 2 bary to jest dobrze:)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 05.04.2007, 08:29:53 - NIEPRZECZYTANA »

A czemu paradoksalnie?? Przeca jest gęstszy :)

Shovax czym Ty się partwisz?? Napisałem, że te 2.5-2.6 bara miałem przy ok 76-78 stopniach także przy 90 więcej jak 2 bym pewnie nie miał. Jak będę miał okazje jechać gdzieś dalej to oblookam.

PS: Rozumiem, że temp ojelu sprawdzasz na MFA a nie na lookasz na pionową (90stopni)kreske przy zegarach - wiele ludzi myli temp ojelu z temp płynu chłodzącego :)

A jeżdżę na Mobili S 10W40 +trochę MotorLife  :mrgreen: (nie śmieć się bo dostałem za freeko :) ) No i olej ma dopiero tydzień także to też ma pewnie jakieś znaczenie
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 05.04.2007, 08:40:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
A czemu paradoksalnie?? Przeca jest gęstszy :)

Dla mnie nie jest to 'paradoksalne', bo rozumiem zależność  :ok:
Ale może niekórym może wydawać się dziwne, że kupuje tańszy olej, o gorszych właściwościach i ma wyższe ciśnienie smarowania  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 05.04.2007, 11:10:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Shovax czym Ty się partwisz?? Napisałem, że te 2.5-2.6 bara miałem przy ok 76-78 stopniach także przy 90 więcej jak 2 bym pewnie nie miał. Jak będę miał okazje jechać gdzieś dalej to oblookam.


Ja sie wcale nie martwie:) Ja patrzalem wlansie na MFA a nie na wskazowce:) mial 90 stopni .Wlasciwie to jestem zadowolony ze jest OK:)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 05.04.2007, 13:54:32 - NIEPRZECZYTANA »

Źle zrozumiałem Twojego posta  :roll:  No ale jesteś happy to wszyscy są już happy  :mrgreen:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» cisnienie oleju
Skocz do: