Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
cisnienie oleju
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: cisnienie oleju (Przeczytany 22948 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Shovax
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM
cisnienie oleju
«
Wtorek, 03.04.2007, 07:51:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam kolegow mam w aucie wskaznik cisnienia oleju jak to w SX i chcialem sie dowiedziec jakie powinno byc wskazanie??
u mnie:
- na zimnym silniku na biegu jalowym 5 barow
- jak sie nagrzeje to troszke ponizej 2 barow na jalowym
- na wyzszych obrotach dochodzi do 5
czy to dobrze???
dodam ze olej wymienialem jakies 5 tysiecy tenu mam GTX MAGNATECA 10W40
Pzdr
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #1 -
Wtorek, 03.04.2007, 08:00:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hej też jestem tego ciekawy. Z tego co zauważyłem to ja mam na luzie chyba z 1 (ale faktycznie przy różnym rozgrzaniu są różne wartości) a na gazie pod max idzie ale muszę się temu dokładnie przyjrzeć.
Przebieg 125kkm, mobil S
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #2 -
Wtorek, 03.04.2007, 22:07:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shovax"
u mnie:
- na zimnym silniku na biegu jalowym 5 barow
- jak sie nagrzeje to troszke ponizej 2 barow na jalowym
- na wyzszych obrotach dochodzi do 5
To normalne, że na zimnym silniku jest większe ciśnienie - olej jest gęstszy.
Przy wyższych obrotach silnika zwiększają się też obroty pompy oleju i ciśnienie wzrasta - to też normalne
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #3 -
Środa, 04.04.2007, 05:27:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeszcze dodam ze przy b wysokich nie rosnie bo dziala zawor cisnieniowy i nie pozwala na nadmierny wzrost cisnienia.
Zapisane
Shovax
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #4 -
Środa, 04.04.2007, 07:33:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ok dzieki chlopaki ale mnie w zasadzie bardziej chodzilo o jakas minimalna wartosc na biegu jalowym przy nagrzanym silniku czy te niecale 2 bary swiadcza o tym ze jest ok czy o tym ze trzeba robic panewki??
PZDR
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #5 -
Środa, 04.04.2007, 13:31:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shovax"
Ok dzieki chlopaki ale mnie w zasadzie bardziej chodzilo o jakas minimalna wartosc na biegu jalowym przy nagrzanym silniku czy te niecale 2 bary swiadcza o tym ze jest ok czy o tym ze trzeba robic panewki??
PZDR
Poczytałem na innych forach i ciśnienie na jałowym na rozgrzanym silniku jest bardzo dobrą metodą na sprawdzenie faktycznego stanu silnika.
Z tego co znalazłem (nie było wiele) to w autach te wartości są od ok 1 do 2.5
Przy VW (czyli i Seacie) normalnie jest 1.5-2 ale np dla cienkasów (700,900,1100) normą jest coś w granicach 0.7-1 przy temperaturze oleju chyba 90 stopni
PS: Przy jakiej temp. Ty mierzyłeś?? Ja po przejechaniu 2km dalej miałem 4.5 - 5 ale olej nie miał więcej jak 50 stopni. Ale kojarze, że też w granichach 2ki się trzyma przy długiej jeździe.
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shovax
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #6 -
Środa, 04.04.2007, 19:06:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
No ja mam niecale 2 bary ale po przejechaniu np 100 KM kiedy olej ma wlasnie 90 stopni. Wiec moj silniczek jest OK cieszy mnie to
Abdul dzieki za pomoc:)
PoZDRAWIAM
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #7 -
Środa, 04.04.2007, 19:40:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Myślę, że u mnie jest podobnie bo miałem przed momentem okazje podgrzać go do 76-78 stopni i było 2.5-2.6 bara
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shovax
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #8 -
Środa, 04.04.2007, 21:02:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Abdul"
Myślę, że u mnie jest podobnie bo miałem przed momentem okazje podgrzać go do 76-78 stopni i było 2.5-2.6 bara
No to znaczy ze OK?? a na jakim oleju jezdzisz?? ja niestety jakos sie decydowalem na polsyntetyk 10 W 40 i nie wiem czy dobrze zrobilem;/ a nie wiesz czy bede ewentualnie mogl pozniej przejsc na syntetyk przy nastepnej zmianie???
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #9 -
Środa, 04.04.2007, 22:15:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shovax"
ja niestety jakos sie decydowalem na polsyntetyk 10 W 40
Paradoksalnie, przy półsyntetyku powinieneś mieć wyższe ciśnienie oleju w silniku, niż przy pełnym syntetyku
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Shovax
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #10 -
Czwartek, 05.04.2007, 06:27:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ale niestety tak nie jest sam nie wiem czemu;/ Ale i tak niecale 2 bary to jest dobrze:)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #11 -
Czwartek, 05.04.2007, 08:29:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
A czemu paradoksalnie?? Przeca jest gęstszy
Shovax czym Ty się partwisz?? Napisałem, że te 2.5-2.6 bara miałem przy ok 76-78 stopniach także przy 90 więcej jak 2 bym pewnie nie miał. Jak będę miał okazje jechać gdzieś dalej to oblookam.
PS: Rozumiem, że temp ojelu sprawdzasz na MFA a nie na lookasz na pionową (90stopni)kreske przy zegarach - wiele ludzi myli temp ojelu z temp płynu chłodzącego
A jeżdżę na Mobili S 10W40 +trochę MotorLife
(nie śmieć się bo dostałem za freeko
) No i olej ma dopiero tydzień także to też ma pewnie jakieś znaczenie
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #12 -
Czwartek, 05.04.2007, 08:40:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Abdul"
A czemu paradoksalnie?? Przeca jest gęstszy
Dla mnie nie jest to 'paradoksalne', bo rozumiem zależność
Ale może niekórym może wydawać się dziwne, że kupuje tańszy olej, o gorszych właściwościach i ma wyższe ciśnienie smarowania
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Shovax
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #13 -
Czwartek, 05.04.2007, 11:10:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Shovax czym Ty się partwisz?? Napisałem, że te 2.5-2.6 bara miałem przy ok 76-78 stopniach także przy 90 więcej jak 2 bym pewnie nie miał. Jak będę miał okazje jechać gdzieś dalej to oblookam.
Ja sie wcale nie martwie:) Ja patrzalem wlansie na MFA a nie na wskazowce:) mial 90 stopni .Wlasciwie to jestem zadowolony ze jest OK:)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
cisnienie oleju
«
Odpowiedz #14 -
Czwartek, 05.04.2007, 13:54:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Źle zrozumiałem Twojego posta
No ale jesteś happy to wszyscy są już happy
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
cisnienie oleju
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...